2008-02-04, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av osis+
Ja det är sant.
Men det är antagligen för dom är jävla sossar som aftonhoran och liknande tidningar som inte vågar ta upp problemen.

Eller så kanske de helt enkelt inte ser problemen?
2008-02-04, 22:46
Bannlyst
En man i 25-35-årsåldern hittades på måndagskvällen död vid koloniområdet Ringstorps sommarstad. Han har blivit skjuten. Polisen misstänker att det handlar om en uppgörelse i kriminella kretsar.

Polisen spärrade av ett stort område vid Ringstorps sommarstad vid 19.30-tiden på måndag kväll. På eller intill cykelvägen som löper intill koloniområdet från Grenadjärgatan till Hammarbergsgatan hittade polisen en död man. Han har blivit skjuten, men med hur många skott och var på kroppen ville Tommy Lindén på länskriminalen i Skåne inte säga i går kväll.
Mannen i 25-35-årsåldern hittades 400 meter in på cykelvägen. Han låg helt öppet, enligt Lindén. Polisen misstänker mord alternativt dråp.
Minst fyra polisbilar var på plats med blinkande blåljus och området söktes igenom med hund.
--,,Genomsökningen har inte gett något resultat, sa Tommy Lindén i går vid 21-tiden.
--,,Vi tror inte att den som gjort det här finns kvar inom avspärrningarna.
Tommy Lindén menar att mannen inte har något att göra med de många inbrotten som varit i området.
--,,Detta har ingen koppling till koloniområdet. Mannen som ligger därinne tillhör inte dem som har kolonilott eller gör inbrott i sådana.
Vem den döde mannen är visste polisen ännu inte vid 21-tiden i går.
--,,Han är oidentifierad. Vi har inte gått igenom kroppen ännu.
Polisen väntade på tekniker och rättsläkare för att kunna börja göra det.

Identiteten på mannen var fortfarande inte fastställd i går vid 22-tiden. Men polisen har ändå en misstanke om vem han kan vara, enligt Calle Persson, informatör vid Skånepolisen.
I så fall handlar det troligtvis om en uppgörelse mellan två kriminella gäng från Helsingborg och Landskrona.
--,,De har varit i luven på varandra tidigare, säger Calle Persson.

Nicklas Nordström
nicklas.nordstrom@hd.se<\n>042-489 91 41

http://hd.se/helsingborg/2008/02/04/misstaenkt-skottdrama/

nu krigar dom vidare utanför "spelplanen"
2008-02-05, 08:04
Medlem
"Sd-basen namnger rånåtalade"

http://hd.se/landskrona/2008/02/05/sd-basen-namnger-raanaatalade/
2008-02-06, 03:13
Medlem
Galenzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bowemore
"Sd-basen namnger rånåtalade"
http://hd.se/landskrona/2008/02/05/sd-basen-namnger-raanaatalade/

De anger INTE namnen på sin blogg, de länkar till ett dokument.

Och det var jag som såg till att många bloggar fick tag i länken. Nämligen jag som hittade det undangömt på nätet.

Carina & Stefan på sd-bloggen i Landskrona är således bara tredje part.

Nu är de alla fall hotade. Emellertid kommer inte albanska GATU undan med det. Det är ett som är säkert.

http://sdlandskrona.blogspot.com/

Och polisen försöker blidka invånarna med tuffare tag
http://hd.se/landskrona/2008/02/05/brottskommission-mot/
Senast redigerad av Galenzo 2008-02-06 kl. 03:16.
2008-02-06, 03:55
Medlem
Andolorias avatar
Detta anonyma hot kom till bloggen, saxxar det rakt av:
"Anonym sa...
VAd har hänt min sd vän??? Har de redan knäckt dej???Va de sa att du har barn som går till skolan varje dag?att 800 personer dör i trafik olickor i swe??Att shit kommer uppifrån i form av ung alban?Att det är bara affärer som du stör anars är du OK kille?Men du är svensk i sitt hemland du har t.o.m. staten, demokrati, lagar,polis, arme, landslag, kultur,arv.De shiter fullständigt i allt utom pengar, deras corporative mål de är som din AG produktivitet främst.Bara det.

Ni måste bli tysta och lydiga som riktiga svenskar fram för nya albansk mafia lagar o regler hush hush litle baby.Anars de kommer och bara om du är riktig spelare e då kanske du kan oxå tjäna lite pengar från brun heroin, vapen handel etc etc i form av fet envelope.Igen Modus operandi er känd det är bara svenskarnas fel at ni fattar ej.Oj Oj är det sant? Oj Oj Hur har det kunde hända till oss?

Till anonym: Din ip-adress komma att spåras, bara så du vet. Blanda inte in mina barn i detta, dom har inget att göra med vad jag skriver på min blogg. Tåler du inte att läsa sanningen?
2008-02-05 21:55""

För helvete ge mer miljarder till SFI! Har vi någon tolk på forumet?
2008-02-06, 12:34
Medlem
TengilKatos avatar
Helsingborgs Dagblad - mitt nya läsnöje

Varje dag går jag in HD och läser lite vad som händer. Ser hur berikningen når nya nivåer. Idag hittade jag detta:

http://hd.se/landskrona/2008/02/06/laerare-nedslagen-paa-ga-skolan/
Senast redigerad av TengilKato 2008-02-06 kl. 12:46.
2008-02-06, 19:00
Medlem
"Rån mot systembolaget i Landskrona
Enligt vittnesuppgifter är gärningsmannen en yngre man mellan 15 och 25 år."
http://hd.se/landskrona/2008/02/06/raan-mot-systembolaget-i/
2008-02-06, 19:23
Medlem
Situationen i Landskrona är helt jävla ohållbar. Det är helsjukt. Så jävla uppenbart att politiker och polis har förlorat greppet om situationen. Det är ett jävla laglöst samhälle. Går knappt en enda dag utan att det sker ett väpnat rån.

Alla jag känner här är i startgroparna för att fly(tta) härifrån. De ser sig om efter andra jobb, efter bostäder på andra orter, de kämpar för att klara av sin utbildning så snabbt som möjligt m.m.

Det är bara en tidsfråga innan folk har tröttnat helt och börjar mobilisera sig i medborgargarde. Har pratat med många om detta. Folk är förbannade, både svenskar och invandrare känner att det räcker nu. Vi vill ta tillbaka vår stad från packet. Det är slutdaltat med detta importerade slödder.
2008-02-06, 19:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av barsk
Situationen i Landskrona är helt jävla ohållbar. Det är helsjukt. Så jävla uppenbart att politiker och polis har förlorat greppet om situationen. Det är ett jävla laglöst samhälle. Går knappt en enda dag utan att det sker ett väpnat rån.

Alla jag känner här är i startgroparna för att fly(tta) härifrån. De ser sig om efter andra jobb, efter bostäder på andra orter, de kämpar för att klara av sin utbildning så snabbt som möjligt m.m.

Det är bara en tidsfråga innan folk har tröttnat helt och börjar mobilisera sig i medborgargarde. Har pratat med många om detta. Folk är förbannade, både svenskar och invandrare känner att det räcker nu. Vi vill ta tillbaka vår stad från packet. Det är slutdaltat med detta importerade slödder.
Glöm inte att ge Sverigedemokraterna egen majoritet 2010 också. Det skickar en mycket tydlig signal till resten av landet!
2008-02-06, 20:03
Medlem
infidels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whoopwhoop
Glöm inte att ge Sverigedemokraterna egen majoritet 2010 också. Det skickar en mycket tydlig signal till resten av landet!

Ja det skickar en mycket tydlig signal att svenska folket fortfarande inte fattat de nya spelreglerna. Sverige lider av ett ickefungerande styrsystem och att försöka kladda över ett symptom kommer inte att lösa något. Sverigedemokraterna är dessutom för assimilering av olika invandrargrupper istället för mer eller mindre frivillig deportation av blattar och sterilisering av mulatter, dvs de är för en mulattisering av svenska folket och inte några folkbevarare. Kom ihåg det nästa gång ni ser nån svennemadrass med oreglerliga mörka blandbarn i släptåg - det här är de nya medborgarna i Folkhemmet och framtida medlemmar i SDU. Varje sverigedemokrat som är konsekvent borde erbjuda sina döttrar i giftermål till närmaste neger eller arab, jag vet att SDordföraren i Landskrona låter sin dotter ha en albansk pojkvän, en sådan man ska ha all heder för att han är konsekvent, men han ska inte ha min eller någon annan sverigeväns röst, för han är en idiot.
2008-02-06, 20:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av infidel
jag vet att SDordföraren i Landskrona låter sin dotter ha en albansk pojkvän
Det känner jag inte till. Källa?
2008-02-06, 20:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av infidel
Aftonbladet -> sök. Jag har tagit upp det i någon tidigare post också. SD är 40talisternas tafatta försök att skapa ett prosvenskt parti, men det bidde bara en tumme av det försöket.
Jo, allt annat du räknade upp vet jag men inte just där om en albansk pojkvän.

Jag hittade det nu: http://www.kvp.se/nyheter/1.429239

Det är svårt, det där. Jag förstår din invändning, infidel. Helt klart.
Senast redigerad av whoopwhoop 2008-02-06 kl. 20:28.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in