2009-01-17, 12:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Three47
Att det sker rån och inbrott måste givetvis vara svenskarnas och husens fel, va? Inte "folkets" (=albanernas) fel. Albaner begår givetvis inga av de här brotten och de domstolsbeslut vi har sett med jugoslaviska namn i är fejk?

Och att GATU inte existerer? Det finns några gängmedlemmar som inte håller med dig...

Nej. In i ignorelistan med dig.

Jag umgås med dessa killar som var i GATU dagligen, de tillhör den vänkrets jag spenderar mest tid med. Tror nog att jag är lite mer informerad än du.

Ingen förnekar att det är många Albaner som håller på med brott i Landskrona. Många av dom har blivit tagna x antal gånger, det är ni som släpper dom fria.
2009-01-17, 17:04
Medlem
Bonzo666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Albanian Soul
Jag umgås med dessa killar som var i GATU dagligen, de tillhör den vänkrets jag spenderar mest tid med. Tror nog att jag är lite mer informerad än du.

Ingen förnekar att det är många Albaner som håller på med brott i Landskrona. Många av dom har blivit tagna x antal gånger, det är ni som släpper dom fria.
"Det är ni som släpper dom fria"? Driver du med oss? Vilken special-logik skulle detta vara? Den som begår ett brott är idioten per se, inte bristen på fängelsetid.

Bonzo666 krossar fönstren på Albanian Souls hus varje vecka. Det är glasmästarens fel som gör krossbara glas, hävdar Bonzo666. Förstår du? Knappast att det skulle fungera så, va?

Landskrona är en vacker stad belastat med en stor grupp efterblivna invånare som förstör stadens rykte. Och JO det är befogat. Vi som har upplevt normala städer OCH Landskrona kan alltså notera skillnaden. Det finns svenska idioter och andra idioter av olika slag.

Men du får ursäkta, att det skulle vara någon tvivel kring att albaner och kosovoalbaner står för mycket av kriminaliteten och soc-fallen är nonsens! Jag är halvfinsk men kan trots det förstås fatta att det finns en stor grupp kriminella med finsk bakgrund i delar av Sverige. Så?

Du kan väl inte på allvar förneka att albaner/kosovo-folk skulle stå för en stor del av problemen i Landskrona?! Det är faktiskt ren fakta.
2009-01-17, 17:23
Medlem
Bonzo666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bobby Creek
Det verkar som om ni killar aldrig har varit i Landskrona ^^ Finns skit fina/dyra ställen i Landskrona. Finns många svenska ungdomar. Känner några schyssta svenska killar/tjejer. Det varkar ibland att ni (som inte känner till Landskrona) tror att Landskrona är en stor Ghetto stad. Helsingborg är mycke värre.. Varför inte prata skit om den?
Därför att LK HAR större och mer svårlösta problem för att vara en så liten stad! Hbg har sina problem, Malmö har sina, men LK har mycket svårare problem och problemen har gått mycket djupare. Folk undviker ju inte på samma sätt HBG eller andra liknande städer på samma sätt som normala människor undviker LK!

LK är ju egentligen en VACKRARE stad, och visst finns det fina områden i LK! Men till skillnad från tex Hbg så har du inte en stor grupp kriminella, småkriminella eller annat asocialt patrask som genomsyrar staden från centrum och ut. Problemen för LK är alltså inte att karaktärisera som normala eller proportionella.

Farligt och farligt, ja. Sao Paolo är farligt och Sydafrika och Afghanistan är farligare.. men med något jämförbart så är brottsfrekvensen och slödderfrekvensen oproportionerligt stor i LK.

De som hävdar någon slags idyll i LK har kanske aldrig varit någon annanstans.. möjligen Kosovo då.

Landskrona är ett rövhål och kommer tyvärr vara så i åtminstone 10 år till. Sossarna gjorde ingenting, moderaterna inte mycket mer än att bråka med sossarna, men man kan ju fästa liiiite tilltro till nuvarande allians åtminstone. Men inte mycket. SD är inget att hoppas på lokalt heller.. Napalm är förbjudet (och hade förstört de fina prisbelönade rondellerna i LK) och Albanien/Kosovo är inget populärt ställe att återvända till. Som boende utanför staden börjar man ju tämligen fördomsfullt få en hint om varför.
2009-01-17, 17:26
Medlem
Bonzo666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
Det är äntligen dags att sätta in BOPE i Landskrona. Eller ta åtminstone in dem som konsulter för att åtgärda det här jävla lösket!! Blatteglin på tio, tretton och femton som KNIVRÅNAR!!! Det luktar favela lång väg och sådant läder skall sådan smörja ha!

Det får vara SLUT med fingerfärgskladdandet och "samtal med tant i batikkaftan" som konsekvens för de här lymmlarnas framfart. BOPE är kärva grabbar och kan säkert spara in åtskilligt för samhället till kostanden av ett par magasin halvmantlad polisammunition!!
"BOPE"?

Men du vet säkerligen att en normal människa med familj inte tänker ägna sig åt mord och allmän grov misshandel. Ett civilisationsmått måhända. Vad att göra rent konstruktivt?
2009-01-17, 18:09
Medlem
RajGuZzs avatar
Citat:

Så om du skulle bli fälld för ett brott, vilket du vill(misshandel, mord, bedrägeri, knarklangning, extrem fortkörning osv...) och hamnar i fängelse... ska du aldrig släppas ut ur fängelse, för det är ju fel enligt dig att släppa ut brottslingar?
2009-01-17, 18:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bonzo666
"Det är ni som släpper dom fria"? Driver du med oss? Vilken special-logik skulle detta vara? Den som begår ett brott är idioten per se, inte bristen på fängelsetid.

Bonzo666 krossar fönstren på Albanian Souls hus varje vecka. Det är glasmästarens fel som gör krossbara glas, hävdar Bonzo666. Förstår du? Knappast att det skulle fungera så, va?

Landskrona är en vacker stad belastat med en stor grupp efterblivna invånare som förstör stadens rykte. Och JO det är befogat. Vi som har upplevt normala städer OCH Landskrona kan alltså notera skillnaden. Det finns svenska idioter och andra idioter av olika slag.

Men du får ursäkta, att det skulle vara någon tvivel kring att albaner och kosovoalbaner står för mycket av kriminaliteten och soc-fallen är nonsens! Jag är halvfinsk men kan trots det förstås fatta att det finns en stor grupp kriminella med finsk bakgrund i delar av Sverige. Så?

Du kan väl inte på allvar förneka att albaner/kosovo-folk skulle stå för en stor del av problemen i Landskrona?! Det är faktiskt ren fakta.

Klart de som begår brott är idioter, det är inget jag förnekar.
Det jag säger är att Sveriges fängelsestraff är ett skämt. Folk kommer ut efter några månader när dom borde sitta inne flera år.

Ger ni inte era kriminella riktiga fängelsestraff så får ni acceptera att de kommer fortsätta. Det är bara så enkelt.
2009-01-17, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noonien
Sverige har haft fred hur länge som helst, medan dessa folk har stridit hur länge som helst. De har givits många chanser att invandra till civiliserade länder och i alla fall så har det lett till stora våldsamheter! Du verkar se det som svenskars fel och svenskars ansvar! Jag vill helt enkelt inte ha hit dessa jävla idioter som förstör och drar ner alla samhällen de välkomnas till. Jag ser det som så att ju tidigare rejäla oroligheter kommer, ju tidigare kommer hela folket få upp ögonen och politiker och media kommer inte längre kunna hyckla med problemen. Jag vill ta tag i problemen, du vill förneka dem.

Bra skrivet!
2009-01-18, 00:11
Medlem
Golonkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonzo666
"BOPE"?

Men du vet säkerligen att en normal människa med familj inte tänker ägna sig åt mord och allmän grov misshandel. Ett civilisationsmått måhända. Vad att göra rent konstruktivt?

BOPE -> http://en.wikipedia.org/wiki/BOPE

En halvmilitär specialpolis som har sina uppgifter förlagda till de s.k Favelas

Våld och straff är det enda budskap detta pack förstår och det har ju även Albanian Soul insiktsfullt tillstått.

Alltså är det dags för Sverige att inse att kulturberikning works both ways och att det är på tiden att möta upp mångkulturen med adekvata verktyg. Detta givetvis OM staten är intresserad av att behålla våldsmonopolet.... Förslagsvis med något motsvarande Batalhão de Operações Policiais Especiais

Alternativet är MEDBORGARGARDE och det brukar både samhället och massmedia få rännskitan av att höra talas om.
Men för varje dag som går, rycker den dagen allt närmre när s.k "vanligt folk" upptäcker att det finns ingen hjälp att få från polisen, att straffen är åt helvete för låga för brottslingar och att det pris man som brottsoffer får betala för att ha gått på fel gatstump vid fel tidpunkt, är åt helvete för högt.

Kärringen som började veva med ett bollträ är en indikation på att "vanligt folk" har börjat beväpna sig. I en annan tråd berättar en snubbe om att han kör omkring i sin bil och letar efter två arabgubbar som snott hans sons toppluva -med en flaskaTÅRGASSPEJ i knäet... Jag har mitt på det torra när det gäller tools of the craft och tydligen är många inne på samma linje.

I Landskrona har boende i ett visst område anlitat ett privat vaktbolag som patrullerera för 500 spänn/hushåll/månad, men varför inte göra jobbet själv? Det kan ju rent av vara roligt och BERIKANDE att få berika tillbaks lite, eller?
2009-01-18, 05:07
Bannlyst
Det börjar sannerligen bli dags för storstädning och det kommer definitivt inte bli några silkesvantar när den dagen randas. Dom kommer önska att dom aldrig lämnat soptippen Kosovo.
2009-01-18, 07:43
Medlem
savoxovass avatar
Citat:
Klart de som begår brott är idioter, det är inget jag förnekar.
Det jag säger är att Sveriges fängelsestraff är ett skämt. Folk kommer ut efter några månader när dom borde sitta inne flera år.

Ger ni inte era kriminella riktiga fängelsestraff så får ni acceptera att de kommer fortsätta. Det är bara så enkelt.

Vi hade inget direkt problem med kriminella innan vi de senaste decennierna började massimporterade kriminella från hela världen eller personer utan folkvett som inte klarar av att ta seden dit man kommer. Vårt rättssystem var anpassat för svenska brottslingar/svenskt beteende och fungerade hyfsat ok innan den bajsbruna tsunamin sköljde över oss. Lite tragiskt att vi svenskar till slut ska behöva genomlida motsvarande "sharialagstiftning" eller dylikt för att få bukt med den skenande utländska kriminaliteten i vårt land. Antalet våldtäkter ökade med 16%!!! under 2008 och har konstant ökat för varje år.

Lösningen ligger inte i hårdare straff utan att skicka ut allt kriminellt pack som inte hör hemma här. Alternativt skjuta av dom om de vägrar åka hem frivilligt. Sen tuktar vi de inhemska svenska brottslingarna till att avprogrammmera dom från blattemetaliteten de tvingats anamma för at anpassa sig till den mångkulturella brottsligheten.
Senast redigerad av savoxovas 2009-01-18 kl. 08:01.
2009-01-18, 07:46
Medlem
skalman1973s avatar
Vi skulle helt klart vinna på att införa möjligheten att dra in medborgarskap och ovanpå det köra en 3 time strike .
2009-01-18, 09:33
Medlem
Bonzo666s avatar
Citat:
Våld och straff är det enda budskap detta pack förstår och det har ju även Albanian Soul insiktsfullt tillstått.
Straff ja, våld nej. Referens: eh.. balkan..

Citat:
Alternativet är MEDBORGARGARDE och det brukar både samhället och massmedia få rännskitan av att höra talas om.
Men för varje dag som går, rycker den dagen allt närmre när s.k "vanligt folk" upptäcker att det finns ingen hjälp att få från polisen, att straffen är åt helvete för låga för brottslingar och att det pris man som brottsoffer får betala för att ha gått på fel gatstump vid fel tidpunkt, är åt helvete för högt.

Kärringen som började veva med ett bollträ är en indikation på att "vanligt folk" har börjat beväpna sig. I en annan tråd berättar en snubbe om att han kör omkring i sin bil och letar efter två arabgubbar som snott hans sons toppluva -med en flaskaTÅRGASSPEJ i knäet... Jag har mitt på det torra när det gäller tools of the craft och tydligen är många inne på samma linje.

I Landskrona har boende i ett visst område anlitat ett privat vaktbolag som patrullerera för 500 spänn/hushåll/månad, men varför inte göra jobbet själv? Det kan ju rent av vara roligt och BERIKANDE att få berika tillbaks lite, eller?
Att man i LK-området är tämligen klar över att polisen är i rejält undertal och till synes omotiverade och står inför en omöjlig uppgift ges medhåll. Att straffen är för låga dessutom känns klart. Att man faktiskt kan se en begynnande vilja/nöd att värna sig själv tycker jag på allvar att man börjar märka också.

Det är sjukt att man i LK talar om privata vaktbolag i goda ordalag utan att verka reflektera över att vi betalar skatt för att polisen ska göra detta jobbet?!

Mitt förbehåll är att sjunka till kriminellas nivå, att sjunka till en grad av ociviliserat beteende, samt att man fan betalar skatt för att få denna del av samhällsproblem utfört!

Under julhelgen hade vi besök som undrade om det inte var överdrifter kring Landskrona som cirkulerade. Minuten efter hör man att en man sköts utanför en godisbutik inne i staden.. Självsanering förvisso. Men jag tänker att min fru eller min barn skulle kunna ha varit på plats när packet skjuter i bebyggt område..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in