Citat:
Ursprungligen postat av rövhål
Albaner är som zigenare, finns inga skötsamma albaner.
Ok, du vet ju mer än mig. Du har ju även spått min framtid som slutar med att jag gifter mig med min kusin så du kanske har rätt även här.
Citat:
Men det kanske din mor inte berättat för dig? Mja istället berättar hon väl om hur positivt det är att ni albaner/babianer är här och kan leva på oss svenskar.
Pratar du om alla albaner eller bara Landskrona albaner?
Citat:
Vem fan bryr sig om en alban som spelar fotboll? Det är ju ändå staten som betalar för dess utbildning och spelande.
Jag antar att du är för dum för att fatta att det var ett exempel som visar att det finns många albaner som är väl anpassade i Sverige.
Citat:
Jag anser att du och din familj är kriminella som inte vill återvända då kosovo nu är ett självständigt land, värre kriminella är ta mig fan svårt att hitta.
Oj, där sårade du verkligen mig. Du tenderar att löpa amok vid vissa tillfällen har jag märkt.
Citat:
Ni kommer hit och lever på oss och fegar ur ett egna land, nu vågar ni inte ens återvända och bygga upp det igen, patetiskt säger jag.
Har du någon källa på att vi lever på svenskar eller är det bara du som återigen ser saker vi dödliga inte kan?
Citat:
Dessutom har du kanske glömt nasir-ligan? Dessa är också albaner, ditt dumhuvud, du trodde väl inte att ni albaner verkligen var så skötsamma som dina föräldrar fått det att verka som?
Och de utgör väl inte mer än 1% av Sveriges albaner. Men jag antar att alla albaner är med där, inklusive jag. Det innebär alltså att alla svenskar är med i Hells Angel.
Arkehål, jag tycker att du ska gå och ge dig på någon igelkott eftersom du förespråkar djurplågeri så slipper man läsa sådana meninglösa inlägg.
Citat:
Ursprungligen postat av magnumforce
Är inte de "skötsamma" albanerna oroliga för att det ungdomsgängen håller på med ska slå tillbaka mot albaner i allmänhet. Tänk om någon eller några svenskar får nog och avrättar ett antal?
Fråga valfri alban som inte är från Landskrona så får du veta vad vi tycker om de.
Citat:
Ursprungligen postat av Bingy Bunny
Det du beskriver stämmer tyvärr inte riktigt. På 70-talet fanns det inte så många jobb som det fanns mellan 1950-1970 , dessutom var inte ALLA som kom under den tidsperioden arbetskraftsinvandrare , eller gästarbetare . Många som kom på 70-talet och innan var även de politiska flyktingar som kom från dåtida diktaturländer som Ungern, Spanien,Portugal , Chile och Argentina. Det handlar om människor som blev förföljda och torterade och mådde psykiskt dåligt men som ändå lyckades integrera sig och smälta in i samhället. Och fast det fortfarande då fanns gott om områden med lediga lägenheter så fick de ändå bo på ställen som Rinkeby , Tensta eller Botkyrka. På den tiden fanns det inte heller SFI kurser som invandrare kunde harva på år efter år utan de fick nöja sig med en 2-veckors ABF-kurs och efter det var det arbetslivet som gällde.
Många av dessa flyktingar hade bra utbildningar från sina hemländer och hade haft välavlönade yrkesarbeten ,men i Sverige fick de ta de jobb som de erbjöds, med andra ord städ eller diskjobb som inga andra ville ha.Men eftersom dom flesta var medvetna om sina språkliga begränsningar ,och var nöjda med att få leva i frihet ,så beklagade de sig inte för det.
Kan mycket väl stämma, men majoriteten av invandrarna kom som arbetskraft eftersom Sverige var i behov av invandrare.