Citat:
Ursprungligen postat av PreDampor
http://hd.se/landskrona/2006/03/12/vi_har_vaaldet_blodet/
Albaner dvs kriminella sen födseln. Dessa har vi gett:
gratis skola, vård, pension, bostad samt 1 MILJARD SEK till dessa efterblivnas hemland.
Samtliga albaner borde livstidsutvisas ur detta landet omgående.
Du vill alltså att de övriga 55.000 albanerna ska sparkas ur Sverige? Även albaner från ställen som Lund, Stockholm, Södertörn, Linköping, Uppsala, Borås där det kryllar av albaner som är väl integrerade och läser på universitet och högskolor? Albanska ungdomar som är aktiva inom svensk sport vilket är många albaner, speciellt inom fotboll. Jag talar alltså om skötsamma albaner som egentligen inte existerar om man läser på Flashback. Allt tack vare Landskrona?
Mina anledningar till varför jag tror att albanerna i Landskrona inte lyckats integrera sig.
Det funkar inte att pressa ihop ett helt folkslag vid ett ställe. Vi har sett det i Rosengård, Bergsjön, Södertälje etc. Det skapar en känsla hos de, utanförskap. Det skapar klassamhälle.
Invandrarna som kom på 70-talet kom som arbetskraft. Det fanns alltså redan massvis med lediga arbeten som invandrarna kunde gräva sig bland. Sverige hade ett behov av invandrare och de människorna fick jobb på en gång. De var inte tvungna att komma till Sverige och inget konflikt/krig hade de i hemlandet vilket underlättade integrationen.
Albanerna i Landskrona kom till Sverige när det var krig i hemlandet. Det handlade alltså om att fly eller dö. Konjunkturen i Sverige låg också som sämst då och Sverige var inte i behov av invandrare. Lägg därtill att arbetslösheten var ganska hög vid den tiden. De som kom vid 70-talet hade redan planerat allt och visste att de skulle få jobb på en gång. I albanernas fall saknades det vilket kanske ledde till att de var mindre integrationsbenägna. Jag tror också att på grund av att det var krig i hemlandet försämrade deras möjligheter till att vilja integrera sig. Det var som sagt inget 70-talets invandrare behövde oroa sig för.
Förövrigt, kul att jag tydligen var kriminell redan från födelsen. Det hade jag faktiskt ingen aning om. Jag som betalar skatt, arbetar, gör mitt för samhället, inget i brottsregistret, ska utvisas från Sverige. Alltid lika roligt när någon vet mig än mig själv och kan spå saker och ting, jag vet dock vilket folk som brukar syssla med sånt.