2008-05-02, 21:59
Medlem
trass avatar
Chatta mindre, tack. Längre, mer genomarbetade inlägg skulle vara att föredra.

/mod
2008-05-02, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kes
Jag tror inte du fattar vinkeln här, hithere har flytt från sitt land eftersom det var krig där. Han påbörjade ett helt nytt liv här i Sverige. Han arbetar, betalar skatt sköter sig och försöker integrera sig i samhället så mycket som möjligt. Detta är precis vad en svensson gör.

Menar du NATO-bombningarna 1999? Det kriget var över på tre månader, och de mesta bombningarna skedde inte i Kosovo, utan i Serbien.

Kosovoalbaner flögs hit för en tillfällig vistelse. Kriget var som sagt överstökat på tre månader men kosovoalbanerna stannade kvar här. Inte oväntat började de överklaga, och sen var det vinter och det var alldeles för kallt att åka hem, sa de, och när de skulle flyga hem och planet väntade så dök de inte upp, och sen var det ju synd om bAAArnen, och sen fick en massa tiotusentals stanna.

Att arbeta är väl vad man väntar sig av en vuxen person? Liksom att betala skatt. Och där förstår du, räcker det itnte med att man betalar skatt för att man ska bli en tillgång för det svenska samhället, man måste betala så mycket skatt att det täcker de kostnader som man redan har åsamkat, PLUS kostnaderna för den allmänna samhällsservice som man förbrukar, PLUS de kostnader som eventuell familj åsamkar.

Citat:

De flesta albaner här i Sverige är skötsamma människor.

Belägg för det?

Citat:
De flesta albaner ja känner betalar mer skatt per person än du, din mor, syskon, pappa tillsammans din pajas.

Det verkar mindre sannolikt.
2008-05-02, 23:22
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Hur vet du att det var en alban??

Tycker du inte själv att det är en rimlig bedömning att om man läser om en kriminell idiot från Landskrona är den kriminelle alban?
2008-05-03, 10:31
Medlem
kess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Winston Smith
Menar du NATO-bombningarna 1999? Det kriget var över på tre månader, och de mesta bombningarna skedde inte i Kosovo, utan i Serbien.

24 Mars 1999 började NATO bomba serberna, serberna gav upp den 10 Juni.

Men redan 1996 började man skjuta på varandra. 1998 blev blev det ett öppet krig i hela Kosovo.

http://en.wikipedia.org/wiki/Kosovo_War

Citat:
Kosovoalbaner flögs hit för en tillfällig vistelse. Kriget var som sagt överstökat på tre månader men kosovoalbanerna stannade kvar här. Inte oväntat började de överklaga, och sen var det vinter och det var alldeles för kallt att åka hem, sa de, och när de skulle flyga hem och planet väntade så dök de inte upp, och sen var det ju synd om bAAArnen, och sen fick en massa tiotusentals stanna.

Ännu en gång du vet inte vad du snackar om, albanerna kom hit redan innan kriget. 1990-1995 kom albanerna till Sverige. Jag ser att du bara gissar rakt ut och har ingen aning om hur det ligger till. Ta och läs på kom sedan tillbaka och debbatera med mig

Citat:
Att arbeta är väl vad man väntar sig av en vuxen person? Liksom att betala skatt. Och där förstår du, räcker det itnte med att man betalar skatt för att man ska bli en tillgång för det svenska samhället, man måste betala så mycket skatt att det täcker de kostnader som man redan har åsamkat, PLUS kostnaderna för den allmänna samhällsservice som man förbrukar, PLUS de kostnader som eventuell familj åsamkar.

De flesta albaner jag känner jobbar extra extra extra och mer extra + svart jobb. Jag vet att svart jobb är olagligt och tillför inget till den svenska staten. Men dom jobbar även mycket extra och jag vet att desto mer man jobbar och får högre lön. Desto mer betalar man skatt min vän.

Hur tror du annars att albanerna har råd att ha en FET och ny bil + åka ner på semester till sitt hemland 1-2 gånger om året + att ha en fet villa nere i sitt hemland + att man skickar ner tusentals kronor till sina släktingar.

Tro mig jag vet mer om denna frågan än vad du kan tänka dig. Jag vet hur albaner lever och har sig. Det ända du kan komma med är fordommar och skitsnackt. Du har nog inte ens träffat en alban utan bara drar ut ditt hat från småglinen i Landskrona.

Citat:
Belägg för det?

Kan tyvärr bara skratta åt ditt idioti
2008-05-03, 10:33
Medlem
kess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Tycker du inte själv att det är en rimlig bedömning att om man läser om en kriminell idiot från Landskrona är den kriminelle alban?

Nej det tycker jag inte, svenskarna är i majoritet nere i Landskrona. Dem albanska smågängen i åldrarna 10-18 år är i majoritet i brottslighet. Men en 46 kan lika gärna vara en svensk. Ni har ingen källa på hans ursprung och det har inte jag heller. Därför kan vi bara spekulera om detta!!
2008-05-03, 13:10
Bannlyst
Kes, ni albaner har fått ert land erkänt, ändå stannar ni här och parasiterar på oss svenskar som Rhesus-Minus sade.

Du säger att ni jobbar och betalar skatt, FINE, gör det i ert egna land för vi vill i alla fall inte ha er här.
2008-05-03, 13:22
Medlem
kess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arkehål
Kes, ni albaner har fått ert land erkänt, ändå stannar ni här och parasiterar på oss svenskar som Rhesus-Minus sade.

Ja jag uppskattar att även Sverige har erkännt Kosovo. Men ni förstår inte riktigt hur det är. De flesta som flytt till Sverige har kommit hit för att starta ett nytt liv. De flesta albaner här i Sverige lever exakt likadant som svenskarna, skillnaden är bara att dom har en annan bakrund.

Sedan finns det folk som kommit till Sverige bara för att undkomma kriget, men dom lär flytta tillbaka när det blir bättre tider i Kosovo.

Men åter till dom som startat sitt nya liv här. Exempel en kvinna och en man flyr från Kosovokriget och bosätter sig i Sverige. Dom får 2 söner här och dom anpassar sig i det svenska samhället, går i svensk skola pratar svenska flyttande och umgås med svenskar. Föräldrarna jobbar här betalar skatt och lever som en Svensson fast med ett utlänsk bakrund. Dom försöker försvenska sig så mycket som möjligt. Dom kan ju inte åka ner till Kosovo igen och påbörja ännu ett nytt liv där. Dom har ju kommit till Sverige för att starta ett nytt liv i Sverige, varför skulle dom då åka tillbaka om Sverige har accsepterat dom??

Först komma till Sverige få de svåra tider i börjar, sedan anstränga sig för att passa in i det svenska samhället och integrera sig så mycket som möjligt.

Sedan ska dom gå igenom allt detta fast i Kosovo. (Och nej dagens Kosovo är inte likadan som dåtidens.)

Men sedan finns det undantag som Landskrona tillexempel. Då tycker jag att om dom hamnar hos polisregistret så bör man skicka tillbaka dessa till sina hemländer med tvång!! Men om Sverige inte gör detta så är de varken mitt problem eller andra normala albanernas problem. Glöm inte att det är ni som har vårt stöd och inte dom!!

Citat:
Du säger att ni jobbar och betalar skatt, FINE, gör det i ert egna land för vi vill i alla fall inte ha er här.

Om det bara vore så enkelt min vän

Kosovo:
Unemployment rate:
43% (2007 est.)

https://www.cia.gov/library/publications/the-world-factbook/geos/kv.html#Econ
Senast redigerad av kes 2008-05-03 kl. 13:28.
2008-05-03, 13:32
Medlem
magnumforces avatar
Citat:
Ja jag uppskattar att även Sverige har erkännt Kosovo. Men ni förstår inte riktigt hur det är. De flesta som flytt till Sverige har kommit hit för att starta ett nytt liv. De flesta albaner här i Sverige lever exakt likadant som svenskarna, skillnaden är bara att dom har en annan bakrund.

Sedan finns det folk som kommit till Sverige bara för att undkomma kriget, men dom lär flytta tillbaka när det blir bättre tider i Kosovo.

Men åter till dom som startat sitt nya liv här. Exempel en kvinna och en man flyr från Kosovokriget och bosätter sig i Sverige. Dom får 2 söner här och dom anpassar sig i det svenska samhället, går i svensk skola pratar svenska flyttande och umgås med svenskar. Föräldrarna jobbar här betalar skatt och lever som en Svensson fast med ett utlänsk bakrund. Dom försöker försvenska sig så mycket som möjligt. Dom kan ju inte åka ner till Kosovo igen och påbörja ännu ett nytt liv där. Dom har ju kommit till Sverige för att starta ett nytt liv i Sverige, varför skulle dom då åka tillbaka om Sverige har accsepterat dom??

Först komma till Sverige få de svåra tider i börjar, sedan anstränga sig för att passa in i det svenska samhället och integrera sig så mycket som möjligt.

Sedan ska dom gå igenom allt detta fast i Kosovo. (Och nej dagens Kosovo är inte likadan som dåtidens.)

Men sedan finns det undantag som Landskrona tillexempel. Då tycker jag att om dom hamnar hos polisregistret så bör man skicka tillbaka dessa till sina hemländer med tvång!! Men om Sverige inte gör detta så är de varken mitt problem eller andra normala albanernas problem. Glöm inte att det är ni som har vårt stöd och inte dom!!

Om det bara vore så enkelt min vän

Kosovo:
Unemployment rate:
43% (2007 est.)

https://www.cia.gov/library/publications/the-world-factbook/geos/kv.html#Econ
Jamen för guds skull, självklart ska ni åka tillbaka och bygga upp ert land nu när ni fått er efterlängtade frihet. Ni kan inte komma hit för att "bygga ett nytt liv" hur som helst. Skydd under oroliga tider är en sak, men när lugnet återvänt tar man sitt ansvar och återvänder. Vi svenskar tog vårt ansvar när ni behövde skydd, det ska ni vara innerligt tacksamma för. Nu är det er tur att visa er ansvarsulla och återvända.
2008-05-03, 13:35
Medlem
Dr.Gurkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magnumforce
Jamen för guds skull, självklart ska ni åka tillbaka och bygga upp ert land nu när ni fått er efterlängtade frihet. Ni kan inte komma hit för att "bygga ett nytt liv" hur som helst. Skydd under oroliga tider är en sak, men när lugnet återvänt tar man sitt ansvar och återvänder. Vi svenskar tog vårt ansvar när ni behövde skydd, det ska ni vara innerligt tacksamma för. Nu är det er tur att visa er ansvarsulla och återvända.

Så länge vi ger bidrag finns de kvar här.
2008-05-03, 13:47
Medlem
kess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magnumforce

Okej vi gör som ni vill, alla albaner som invandrat till Sverige flyttar tillbaka. 35.000 albaner beräknar man han invandrat till Sverige men siffran ligger upp mot 55.000 st. Alltså är 15.000 infödda i Sverige och räknas som svenskar precis som du!! Albanerna har alltså ökat med 15.000 på 15 år. Så om några decennium så har du lika många albaner som idag igen!! Alltså ingen lösning.

Så det bästa är nog att utvisa alla kriminella med utlänsk bakrund om ni vill minska kriminalliteten hos alla invandrare!!
2008-05-03, 13:49
Medlem
kess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Gurka
Så länge vi ger bidrag finns de kvar här.

Citat:
Ursprungligen postat av arkehål
Socialbidrag, japp.

http://www.flashback.org/showthread.php?p=11061095#post11061095

Hur förklarar ni detta då??
2008-05-03, 13:52
Bannlyst
Citat:
Hur förklarar ni detta då??

Ni jobbar ju fan svart din jävel!

För varje svart krona ni får måste jag betala 20% extra skatt, alltså jämnar ni ut er själva med dom som lever på bidrag för ni betalar ju inte skatt på den svarta lönen.

Jävla pack.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in