Citat:
Ursprungligen postat av Winston Smith
Menar du NATO-bombningarna 1999? Det kriget var över på tre månader, och de mesta bombningarna skedde inte i Kosovo, utan i Serbien.
24 Mars 1999 började NATO bomba serberna, serberna gav upp den 10 Juni.
Men redan 1996 började man skjuta på varandra. 1998 blev blev det ett öppet krig i hela Kosovo.
http://en.wikipedia.org/wiki/Kosovo_War
Citat:
Kosovoalbaner flögs hit för en tillfällig vistelse. Kriget var som sagt överstökat på tre månader men kosovoalbanerna stannade kvar här. Inte oväntat började de överklaga, och sen var det vinter och det var alldeles för kallt att åka hem, sa de, och när de skulle flyga hem och planet väntade så dök de inte upp, och sen var det ju synd om bAAArnen, och sen fick en massa tiotusentals stanna.
Ännu en gång du vet inte vad du snackar om, albanerna kom hit redan innan kriget. 1990-1995 kom albanerna till Sverige. Jag ser att du bara gissar rakt ut och har ingen aning om hur det ligger till. Ta och läs på kom sedan tillbaka och debbatera med mig
Citat:
Att arbeta är väl vad man väntar sig av en vuxen person? Liksom att betala skatt. Och där förstår du, räcker det itnte med att man betalar skatt för att man ska bli en tillgång för det svenska samhället, man måste betala så mycket skatt att det täcker de kostnader som man redan har åsamkat, PLUS kostnaderna för den allmänna samhällsservice som man förbrukar, PLUS de kostnader som eventuell familj åsamkar.
De flesta albaner jag känner jobbar extra extra extra och mer extra + svart jobb. Jag vet att svart jobb är olagligt och tillför inget till den svenska staten. Men dom jobbar även mycket extra och jag vet att desto mer man jobbar och får högre lön. Desto mer betalar man skatt min vän.
Hur tror du annars att albanerna har råd att ha en FET och ny bil + åka ner på semester till sitt hemland 1-2 gånger om året + att ha en fet villa nere i sitt hemland + att man skickar ner tusentals kronor till sina släktingar.
Tro mig jag vet mer om denna frågan än vad du kan tänka dig. Jag vet hur albaner lever och har sig. Det ända du kan komma med är fordommar och skitsnackt. Du har nog inte ens träffat en alban utan bara drar ut ditt hat från småglinen i Landskrona.
Kan tyvärr bara skratta åt ditt idioti