2007-11-11, 18:56
Medlem
Ozmeisters avatar
Nej det skulle jag aldrig göra.
Citera
2007-11-11, 18:59
Medlem
Emols avatar
i helvete eller
Citera
2007-11-12, 00:49
Medlem
Nej, jag skulle inte offra mig själv. Jag är inte ansvarig för andra människors liv.
Citera
2007-11-12, 00:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dan-Banan
Knappast. Ett par miljoner afrikaner dör varje år av orsaker som hade kunnat förhindras, men jag köper då hellre en plasma-tv än att donera pengar till Röda Korset.

Jag antar att jag är en okänslig skitstövel, men jag bryr mig helt enkelt inte.

jag håller med dig till en viss del, saken är, att donera 100kr om till barn i afrika engång i månaden renar inte mitt "samvete" om jag verkligen skulle må dåligt utav att folk dör skulle jag joina rödakorset åka ner dit och hjälpa folker personligen, då skulle jag må bra!

Alla har sina problem, det går inte att gemföra problemen, folk hanskas med sånt olika!

hursomhelst skulle jag personligen nog inte kunna leva så bra om jag visste att 1 miljon människor dog istället för mig så jag hade nog valt att de ska leva!
Citera
2007-11-12, 01:40
Medlem
Reoshis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a_ninja
hursomhelst skulle jag personligen nog inte kunna leva så bra om jag visste att 1 miljon människor dog istället för mig så jag hade nog valt att de ska leva!

Vänta har jag förstått rätt.. Du väljer alltså att själv dö, för att din levnandstandard ev. skulle sänkas av en miljon liv på samvetet?

Du väljer alltså att dö för att du kanske inte skulle leva? Det värsta scenariot är att du skulle ta självmord sen, hur är det bättre att dö direkt? I don't get it..>.<

Varför är 1miljon okända mer värda än ditt eget liv förresten? Varför värderar du mängden liv?
Citera
2007-11-12, 10:03
Medlem
TheGoodDoctors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reoshi
Varför värderar du mängden liv?
Jag gör det för att det är mest logiskt och mest utvecklande. Utöver det, för att det känns och för mig inte är något mindre än rätt. Nu snor jag a_ninjas post och ställer en motfråga: Varför värderar du dig själv före mängden? Gör du samma sak i samtliga andra scenarion, exempelvis tränger dig före i led etc?
Citera
2007-11-12, 11:09
Medlem
Haha vilken fråga!
Givetvis skulle jag inte göra det

Dock finns det 4 stycken jag skulle göra det för
Citera
2007-11-13, 21:39
Medlem
Pelicans avatar
Det beror ju på om man fick se människorna dö, eller om det var såhär "Ja nu är de döda hej då."

Om de var avlägsna och jag aldrig mer fick höra av dem som gav mig erbjudandet skulle jag nog valt att leva
Citera
2007-11-14, 23:56
Medlem
FallenMasters avatar
Statistiskt sett dör det en miljon människor var tredje-fjärde dygn, skulle bara kännas då som man stjuter upp allt bara någon dag medan man själv förlorar kanske 60 år .
Citera
2007-11-15, 00:09
Medlem
Giorgis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mayhem
Nej, jag skulle inte offra mig själv. Jag är inte ansvarig för andra människors liv.

I det här fallet så skulle du vara.

Jag skulle göra det utan att blinka, alla dör förr eller senare, därför så ska man inte vara rädd för den. Och om jag kan avsluta mitt liv med att låta 1 miljon andra forsätta sitt liv så är det klart som fan att jag gör det.

P.S jag skulle inte kunna leva med att jag orsakade en människas död (säger inte att jag tar självmord lr ngt sånt) så hur fan ska jag kunna leva med att 1 miljon människor dog pga. MEJ?
Citera
2007-11-15, 00:12
Medlem
Giorgis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reoshi
Vänta har jag förstått rätt.. Du väljer alltså att själv dö, för att din levnandstandard ev. skulle sänkas av en miljon liv på samvetet?

Du väljer alltså att dö för att du kanske inte skulle leva? Det värsta scenariot är att du skulle ta självmord sen, hur är det bättre att dö direkt? I don't get it..>.<

Varför är 1miljon okända mer värda än ditt eget liv förresten? Varför värderar du mängden liv?

Alla liv är lika värda, kända eller inte kända.
Citera
2007-11-15, 01:31
Medlem
Reoshis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheGoodDoctor
Jag gör det för att det är mest logiskt och mest utvecklande. Utöver det, för att det känns och för mig inte är något mindre än rätt. Nu snor jag a_ninjas post och ställer en motfråga: Varför värderar du dig själv före mängden? Gör du samma sak i samtliga andra scenarion, exempelvis tränger dig före i led etc?

Jag sätter mig alltid först, dock betyder inte det att jag tar åt mig mest. Det ger mig helt enkelt inte välbefinnande, jag trivs bra med att dela med mig, göra saker för andra och vara trevlig. Det är vad som gör mig lycklig.

När det däremot handlar om liv och död kan jag inte annat än värdera mitt liv högst, oavsett hur många som skulle dö för att jag skulle få leva.. När det handlar om sitt eget liv tycker jag mängden andra liv är fullständigt irrelevant, varesig du offrar dig för en annan, eller fem miljarder, kommer du inte leva för att uppleva det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in