Citat:
Ursprungligen postat av TheGoodDoctor
Men seså och kasta dig själv i sjön. Lev upp till din egen moral.
Jag väntade mig att någon skulle svara såhär, men jag ser inte hur det du säger går att härleda ur det jag uttryckte, som egentligen inte är någon "moral" jag har utan en iakttagelse av verkligheten (som inte nödvändigtvis är helt träffsäker, men det är inte så viktigt i sammanhanget.) Speciellt när man tänker på att mitt "personliga bidrag", dvs mitt självmord, inte skulle betyda någonting ur överbefolkningssynpunkt.
Vi kan ju vända på resonemanget också, och säga att 500 miljoner okända människor kommer ej att födas och existera från första början om jag lever. På sätt och vis samma sak, som jag ser det.
Notera dock att jag skriver "500 miljoner (
okända) människor" som TS också gjorde - jag är ju inte precis okänd för
mig själv, och självklart skulle jag lida om släkt och vänner var med bland dessa 500 miljoner, fast i "det stora hela" så har det ingen betydelse.
EDIT: Sen finns det ju massor med andra eventuella anledningar till varför jag inte waste'ar mig själv och "hjälper planeten" - jag kanske på ett eller annat sätt gillar livet och anser att jag har saker att göra och uträtta förutom att helt enkelt dö?