2006-12-23, 16:11
Medlem
kajolas avatar
Highlander 2, urk!!

Har aldrig varit så nära att lämna biosalongen. En del av storyn var så sugig att den til och med förstörde en del av magin som jag tycker att del 1 har. Håller fortfarande första filmen som en av mina absoluta favoritfilmer
Citera
2006-12-23, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Relay
Är det någon som nämnt Tre solar?

Åh herregud,tack för att du påminde mig!
Måste ju vara världens svenska kalkon genom tiderna ju.
Ska ju vara ett drama är det meningen,men att se Persbrandt o Kjell Bergqvist med sina löjeväckande peruker gör det hela i min mening som en komedi!
Har svårt att hålla mig för skratt av åsynen av Persbrandt speciellt som han ser ut som en annan version av Micke o Mini i Hipp!Hipp!
Humor i bästa klass
Men ack så pinsamt....
Citera
2006-12-23, 23:28
Medlem
Lössnuss avatar
Kan bidra med Sökarna 2 till den här tråden. Verkligen en urusel film. Tråkigt för jag hade väntat på den filmen ett bra tag. Filmen var ganska konstig faktiskt. Såg även blodsbröder som endel påstod va tvåan. Den var ju skit den med. Samma skådespelare i Sökarna 2 och Blodsbröder. Var det typ nån fortsättning av något slag? Aja skit var den iaf.
Citera
2006-12-24, 00:15
Medlem
Golonkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lostwitness
Åh herregud,tack för att du påminde mig!
Måste ju vara världens svenska kalkon genom tiderna ju.
Ska ju vara ett drama är det meningen,men att se Persbrandt o Kjell Bergqvist med sina löjeväckande peruker gör det hela i min mening som en komedi!
Har svårt att hålla mig för skratt av åsynen av Persbrandt speciellt som han ser ut som en annan version av Micke o Mini i Hipp!Hipp!
Humor i bästa klass
Men ack så pinsamt....

Vänta bara! Tre Solar är fan rena Kieslowski i jämförelse med den kalkonproduktion som kommer att sjösättas för den julfirande befolkningen inom kort: Snapphanar! Kom ihåg var ni läste det först!!!
Hoppas någon begår seppuku efter det att rescensionerna kommit ut!
Citera
2006-12-28, 00:40
Medlem
norrlandssnubbes avatar
Mars attacks är en ganska bra bra kandidat till den sämsta filmen jag sett..

Usel rakt igenom!
Citera
2006-12-28, 01:11
Medlem
Relays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Det är tråkigt med alla nollställda pajas-inlägg som sänker film-forumet, särskilt som det finns många andra människor här som har intressant smak och en viss intellektuell kapacitet.
Kan inte annat än att hålla med.
Citera
2006-12-28, 01:12
Medlem
Relays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norrlandssnubbe
Mars attacks är en ganska bra bra kandidat till den sämsta filmen jag sett..

Usel rakt igenom!
Mars attacks är som en kärleksfull hyllning till gamla 50 tals science fiction filmer. Hela filmen är helt underbar. Kan du inte upskatta den så bör du få hjälp.
Tim Burton är en mästare och bör respekteras.
Citera
2006-12-28, 01:17
Medlem
norrlandssnubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Relay
Mars attacks är som en kärleksfull hyllning till gamla 50 tals science fiction filmer. Hela filmen är helt underbar. Kan du inte upskatta den så bör du få hjälp.
Tim Burton är en mästare och bör respekteras.
Tim Burton har gjort många bra filmer, och han respekterar jag helt klart.
Men Mars attacks.. den var långt ifrån en av hans bra filmer(milt sagt), tycker jag.
Citera
2006-12-28, 01:19
Medlem
Relays avatar
B Filmernas okrönte kung måste ju vara Steve Segal det är bara i Nico och Under Siege han är hyfsad. I övrigt förekommer han i mer eller mindre usla B filmer en av höjdpunkterna där måste ju vara On Deadly ground och Fire Down Below i den senare spelar han faktiskt gitarr.
Dock har han fulländat sina övernaturliga stridsegenskaper vilket verkligen visas i Under Siege 2 där han helt sonika knäcker rygger rakt av på en skurk genom att böja hela hans överkropp bakåt med enbart muskelkraft.
Sedan väser han fram sina repliker vilket är underhållande och gör tittandet till en fröjd om man gillar underhållande B rullar.
Citera
2006-12-28, 01:21
Medlem
Relays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norrlandssnubbe
Tim Burton har gjort många bra filmer, och han respekterar jag helt klart.
Men Mars attacks.. den var långt ifrån en av hans bra filmer(milt sagt), tycker jag.
Alla kan ju inte uppskatta allt men det verkar gå en röd tråd i dom flesta av Tim Burtons filmer bara det att jag inte kan sätta fingret på vad.
Citera
2006-12-28, 01:21
Medlem
Viveqas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KalasGubben
Snakes On A Plane nej ingen motivering.

"Snakes on a plane" är ett mästerverk utav intressant dramaturgi i jämförelse med ex. "The bite".
"The bite" = genmanipulerade ormar har rymt ur ett labb i mellanvästern och attakerar folk och fä som i sin tur förvandlas till likadana ormar, det är precis allt som händer. Hur har någon orkat spela in den trista soppan?
Citera
2006-12-28, 01:22
Medlem
Viveqas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av relay
Är det någon som nämnt Tre solar?
Den är lite rolig iallafall vid det misslyckade självmordsförsöket
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto