2006-10-25, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tacoritz
"Hur fan du inte gilla Napoleon Dynamite? Det är ju världens bästa film"

Den är inte bara tråkig, den är helt värdelös. Att det finns människor som tycker att den är en av dom bästa och roligaste filmerna genom tiderna är för mig ett mysterium.

Haha ja, det är fan ett mysterium. Den blev ju typ skitstor i USA. Alltså det måste bara vara nåt internt skämt vi inte fattar, för jag är helt ställd.
Citera
2006-10-25, 17:50
Medlem
Civile99s avatar
American beauty är den sämsta film jag kollat på. Pallade inte att se hela filmen pga den usla handlingen, dåliga/knäppa karaktärer och händelser. En spy-smiley har aldrig passat så bra som på denna filmen.
Citera
2006-10-25, 19:53
Medlem
callons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Civile99
American beauty är den sämsta film jag kollat på. Pallade inte att se hela filmen pga den usla handlingen, dåliga/knäppa karaktärer och händelser. En spy-smiley har aldrig passat så bra som på denna filmen.

Är du seriös?
American Beauty är riktigt bra, jag förstår verkligen inte att du kan skriva något sådant i en tråd som är till för filmer i "Manos, the hands of fate"-Klass...
Citera
2006-10-25, 20:06
Medlem
pythonxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gaffa
Jag har aldrig i mitt liv hört någon säga "bebis". Vill minnas att det kunde förekomma i tidningarna man läste som barn, som Bamse, men jag har aldrig hört ordet användas i tal innan jag såg den här filmen. Repliken är idiotisk.

"Skaffa barn", "skaffa en unge", "skaffa en liten", det finns väl ett gäng. Spädbarn är ett kliniskt uttryck. "Bebis" är helt enkelt ett icke-uttryck eftersom det inte används i språket (längre?).

Bäst att återgå till topic innan jag blir raderad. Alla Beck-filmer är prov på Löpande-band-filmproduktion där man kör sina klicheer mot återanvända kulisser utan någon kärlek eller engagemang, för man vet att folk kommer se det av gammal vana, och bryr sig inte om att försöka skapa någonting bra.

Vidrigt.

Jag hör då Bebis (Bääääbis) i stort sett varje gång jag hör någon snacka nyfödda...Inte fan säger en normal människa "Spädbarn" i normal konversation mellan vänner.

Eller menar du att dina bekanta säger:

-"Kolla vilket sött spädbarn!!!"

Citera
2006-10-25, 20:09
Medlem
Civile99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av callon
Är du seriös?
American Beauty är riktigt bra, jag förstår verkligen inte att du kan skriva något sådant i en tråd som är till för filmer i "Manos, the hands of fate"-Klass...

Japp jag är seriös. Jag hatade verkligen den filmen men jag kanske var för ung för den när jag såg den och skulle kanske uppskatta den bättre idag, men jag tar inte risken att se om den för den skulle kunna vara ett enormt slöseri med tid.
Citera
2006-10-25, 20:55
Medlem
alice underlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Haddock
Jag såg en film som hette något i stil med "Flickan i Huset vid vägens slut", eller något liknande. Det var för en väldans massa år sedan och det enda jag kommer ihåg var när de dödade en hamster och att hon bodde ensam (?) i ett hus. Filmen skulle vara en skräckfilm, men den var - såvitt jag kommer ihåg - inte ens skrämmande. Den var knappast någon höjdare, men kanske skulle den vara bättre idag.

Förresten. Är det någon som kan komma på den riktiga filmtiteln?

Haha, påminner om en av Omen filmerna,en ganska gammal(ettan?) där Damien ska vara så otroligt ond men han gjorde absolut ingenting i denna film, annat än att gå runt och ser lite elak ut, han fick dock omotiverat skulden för ett par händelser som lika gärna kunde varit olyckor, varpå hans föräldrar bestämmer sig för att ritualmörda honom för att han är djävulens avföda!! Vilka var onda och galna kan man ju fråga sig.
Citera
2006-10-25, 20:56
Medlem
Tord_Ywels avatar
Ghost Lake är en hemskt usel film, säkert nämnd tidigare.
En annan riktigt risig film är The Untold som är bland det sämsta jag har sett med världens sämsta handlig
Citera
2006-10-25, 21:50
Medlem
callons avatar
Citat:
Japp jag är seriös. Jag hatade verkligen den filmen men jag kanske var för ung för den när jag såg den och skulle kanske uppskatta den bättre idag, men jag tar inte risken att se om den för den skulle kunna vara ett enormt slöseri med tid.

Då rekommenderar jag dig att ge den en ny chans.
Citera
2006-10-25, 21:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pythonx
Jag hör då Bebis (Bääääbis) i stort sett varje gång jag hör någon snacka nyfödda...Inte fan säger en normal människa "Spädbarn" i normal konversation mellan vänner.

Eller menar du att dina bekanta säger:

-"Kolla vilket sött spädbarn!!!"

Som jag sa tidigare gör dom inte det, nej. Spädbarn är som sagt ett kliniskt uttryck. Bäbis och Bäbisar är uttryck jag vid sällsynta tillfällen hört användas. B'EBIS med E är som sagt ett sagoboksord som inte används. Om du hävdar annat så kan det vara en dialektal företeelse från området du är uppväxt i. Jag har aldrig hört det.

Nog om det där nu................................................ .......

Medge nu att filmen 4 points (8 points, whatever) är en skitfilm full med idiotiska skådespelarinsatser och repliker....
Citera
2006-10-25, 21:55
Bannlyst
Date Movie (http://www.imdb.com/title/tt0466342/)

Kommentarer överflödiga. Riktigt bottennapp.
Citera
2006-10-25, 21:56
Medlem
Citat:

Vilka slags filmer uppskattar du idag? (Om ditt svar inte är Mortal Combat, American Pie Band Camp och Silent Hill tycker jag du verkligen borde se om den)

De sämsta filmerna jag någonsin har sätt är
  • Frostbiten (fy fan i helvete vilket oändligt arselhål i filmhistorien)
  • Resident Evil 2: Apocalypse
  • Blade 3
Citera
2006-10-25, 23:12
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gaffa
Som jag sa tidigare gör dom inte det, nej. Spädbarn är som sagt ett kliniskt uttryck. Bäbis och Bäbisar är uttryck jag vid sällsynta tillfällen hört användas. B'EBIS med E är som sagt ett sagoboksord som inte används. Om du hävdar annat så kan det vara en dialektal företeelse från området du är uppväxt i. Jag har aldrig hört det.

Nog om det där nu................................................ .......

Medge nu att filmen 4 points (8 points, whatever) är en skitfilm full med idiotiska skådespelarinsatser och repliker....

Hm, jag utförde idag ett vetenskapligt test, jag frågade en 7 år yngre tjej från en helt annan del av landet om det är sant att folk har slutat säga bäbis (med ä), då svarade hon att man säger bebis (med e) och det gör man faktiskt fortfarande.

Filmen 4(eller 8) points har jag inte sett tyvärr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in