2006-07-02, 00:46
Medlem
Kalla Kåres avatar
Precis, Korpen flyger är en fantastisk film. Tycker du annorledes så är du följaktligen utvecklingsstörd.

Däremot är "Veranda för en tenor" nog en av de sämsta svenska filmer som gjorts. (Trots att Klas Ö skrivit manus).
Citera
2006-07-02, 00:49
Medlem
Det var en film när jag var liten, som gick på tv. Handlade om en albatross liv och flygresa över atlanten har jag för mig. Den var dessutom ruskigt lång om jag inte minns fel. Jag blir förvånad om någon här verkligen har sett hela, eller sett den överhuvudtaget. Minns inte exakt vad den heter vid namn, kanske någon som känner igen manuset och vill hjälpa till?
Citera
2006-07-02, 10:59
Medlem
Tror jag svarar The Village på denna
Citera
2006-07-03, 17:42
Medlem
Niskalaukauss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liten_smurf
* Bad taste
Ingen närmare beskrivning men vad f-n krävs för vissa filmer att bli klassiker egentligen?! Filmen var ju som ett misslyckat projektarbete gjord av ett gäng skolelever!

* Mulholland Drive

Hur kan man ens klaga på 2 så bra filmer?
Citera
2006-07-03, 17:45
Medlem
Niskalaukauss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gammal Hårdrockare
Förutom det, såg någon jävla skitfilm som hette Mullholland Drive för ett tag sedan. Fattade ingenting och orkade bara se halva. Stentrist!
Faaan din gamle hårdrockare du skulle sett slutet det är då den blir KNEPIG. *skrattar*
Citera
2006-07-03, 17:49
Medlem
Niskalaukauss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darwin
Idioterna Överskattad, effektsökande, intetsägande och pompöst pretentiös smörja av en Dansk slusk som alla av någon anledning geniförklarat. Sen när blev det genialitet av regisören att få kåtslag mitt i filmen och spela in 20 minuters omotiverad porr?

Armageddon Ultra-amerikansk, sirapsdrypande, sentimentalt pekoral vars främsta syfte tycks vara att saligförklara Bruce Willis. BW är placerad i mitten av bilden hela tiden, alla utom BW är lallande idioter (tex är han mycket bättre på allt som har med rymdfart att göra än alla experter på NASA) och med jämna mellanrum fäller BW dåligt levererade matcho-visdomsord som alla andra endimensionella karraktärer bävar av vördnad inför. Psykologin är även så jävla orealistisk och dum att min undulat skulle ha kunnat gjort det bättre...

Håller med om Idoterna.
Men en film där Steve Buscemi är med och till och med nämner Jethro Tull kan inte vara helt genomusel men nästan.
Citera
2006-07-03, 18:04
Medlem
Niskalaukauss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micke.n
Face off(PANG PANG PANG och inte mycket mera. Som att se på porr, man trøttnar efter 5 min)

Evolution(Tyckte jag bara var usel.)

Matrix 2(Rave-party scenen och Morpheus speech fick mig att spy diare)

Independence day(Øverdrivet patriotisk och øverskattad)

Spun: Ska vara så øverdrivent hipp, men blir bara fjantig.

Once upon a time in America( Gjæsp)

Thin red line (Gjæsp)

Många flera men det ær dom jag kommer på nu..

-Mikael

Thin Red Line måste vara en av dom underligaste filmerna någonsin. Såg den på Bio och tyckte den var tråkig. Trots det gick dom 3 timmarna snabbt förklara det den som kan. Tycker inte att filmen är bra vet inte varför som tiden gick så fort?
Citera
2006-07-03, 18:54
Medlem
Niskalaukauss avatar
Döden På Larvfötter ( The Misfit Brigade ) efter ha läst och tyckt om Sven Hassels böcker om WW2.
Så dök då filmen upp som ska bygga på böckerna. Jag blev ju såklart otroligt besviken för filmen är ju så dålig att det inte är klokt. Här snackar vi pansarslag med typ 2st stridsvagnar dom hade väl inte råd med fler.
Citera
2006-07-03, 19:43
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shimmer
mina föräldrar hade en videouthyrningsaffär 82-85. grejen var att det var b-filmer allihopa.. företaget som vi hyrde filmerna av hade inte filmer från Esselte eller SF osv.. det som blev över var SKRÄP från distributören VTC, Video Trade Center. den mest kända (och bästa) filmen vi fick var First Blood.. vi fick tex Chuck Norris-rullar som The Octagon, A Force of One , Good Guys Wear Black och italiensk-dubbade Franco Nero-filmer som Django och Enter The Ninja.

vad jag vill ha sagt är att jag har blivit allvarligt skadad av att ha sett så många usla filmer i min barndom att jag inte kan nämna alla.. de ovan är bara ett axplock.

VÄNTA! jag kom på den som troligen var mest usel av dom alla. Mr No Legs som handlade om en hitman som satt i rullstol!! komplett med uppfällbara hagelgevär i armstöden..

http://www.imdb.com/title/tt0082775/
Jag är avundsjuk på dig! Du vet inte hur lycklig du är. Skulle det möjligtvis kunna gå att få fram en mer fullödig lista på de filmer som hyrdes ut?

MVH
/Herr Lindholm
Citera
2006-07-03, 19:58
Medlem
FNGs avatar
Fick igår ett infall att gå och hyra mig en film. Detta händer ibland och har faktiskt vid flera tillfällen varit ett mycket lyckat företag. Dock ej så igår. Då jag står vid mitt lokala DVDuthyrar etablissemang och gottar mig så faller mina ögon på en film vid namn "Barely Legal", den marknadsförs med ord som " I American Pies anda" och "galet rolig". Trots dessa varningsignaler hyr jag helvetet, då jag ville ha någonting hjärndött att titta på. Fy satan vilket skit.

Skådespelarna sög. Idioten som klippte borde grillas långsamt över öppen eld. Och herregud vilken idiotisk story. Se den för guds skull inte.

Spännande nog så släpptes den 2003 i USA och nu i Sverige... Bäst före datumet kanske är passerat.

//FNG
Citera
2006-07-03, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreenBastard
Alien VS Predator måste fan va bland dom sämsta

Andra skitfilmer:
Torque - Urusel motorcykel film

HAHAH ofattbart överdriven film =). Slutet blir man förstörd av, man klarar knappt av att kolla på det. Det är nära att kroppen vänder sig ut och in.
Citera
2006-07-04, 12:14
Medlem
Glöm inte "skatarfilmen" Grind från 2003. Värsta skitfilmen som gjorts. Man vill ju bara att alla karaktärer ska dö i en trafikolycka med deras skåpbil
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in