2006-04-26, 20:53
Medlem
Ljungborgs avatar
Sagan om Ringen-trilogin får jag väl rösta på. Inte för att den var överdrivet dålig, men jag hade höga förväntningar på detta Tolkien-mästerverk. Men det blev mest en massa malplacerade skämt i lägen som borde vara allvarliga. Men det är klart, den ska ju gå hem hos amerikanska barn så man förstår varför de lägger in sånt.
Citera
2006-05-02, 16:19
Medlem
dIRe_s avatar
En fråga till er användare om modereringen i denna tråd:

Vill ni att man ska rensa bort icke-konstruktiva inlägg (dvs de utan motivering eller början till diskussion) eller vill ni använda tråden för att "gnälla av er" och lätta på trycket när ni har sett en dålig film?

Flashback har som policy att inte tillåta "listtrådar" utan diskussion i det vanliga forumet, så jag funderar på om denna tråd inte skulle passa bättre i evighetsdiskussioner?
Citera
2006-05-02, 16:33
Medlem
Bonzos avatar
"No retreat no surrender" såg jag som liten kvadd och tyckte den var supercool och Van Damme var ju big hjälte! Plågade mig igenom delar av den när den gick på TV för inte så längesedan. Oj vad dålig och kliché den var. Otroligt att man tyckte den var ball.

Annars tycker jag The Village fått orättvisa påhopp, tyckte den var godkänd. Jag brukar ägna mig åt att kolla in rullar utan att läsa på baksidan om handlingen och försöker hålla mig ifrån recensioner och övrig info så gott det går. Det bjuds på mkt roligare överraskningar och vändningar om man inte vet vad som ska hända.
Citera
2006-05-02, 22:07
Medlem
Moonerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dIRe_

Vill ni att man ska rensa bort icke-konstruktiva inlägg (dvs de utan motivering eller början till diskussion) eller vill ni använda tråden för att "gnälla av er" och lätta på trycket när ni har sett en dålig film?

Flashback har som policy att inte tillåta "listtrådar" utan diskussion i det vanliga forumet, så jag funderar på om denna tråd inte skulle passa bättre i evighetsdiskussioner?
Tja, det är ju lite av en gnälltråd, men jag tycker man ska ha något konstruktivt i sitt inlägg för att det ska platsa här. Sen behöver det ju inte vara ett långt inlägg för det men någon form av motivering tycker jag kan krävas.
Jag tycker därmed att den inte ska förflyttas till evighetsdiskussioner utan du kan börja rensa istället . Det är min åsikt iaf, får se om någon annan har något att säga.
Citera
2006-05-03, 06:34
Medlem
DevilDists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mooners
Tja, det är ju lite av en gnälltråd, men jag tycker man ska ha något konstruktivt i sitt inlägg för att det ska platsa här. Sen behöver det ju inte vara ett långt inlägg för det men någon form av motivering tycker jag kan krävas.
Jag tycker därmed att den inte ska förflyttas till evighetsdiskussioner utan du kan börja rensa istället . Det är min åsikt iaf, får se om någon annan har något att säga.
Jag håller med - rensa friskt!
Citera
2006-05-03, 12:02
Medlem
FNGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dIRe_

Hmm, jag ser gärna att man motiverar varför en film är dålig. Jag hade ursprungligen tänkt mig en tråd om filmer som är uselt skrivna, regisserade, castade, ljussatta osv. osv. Men det har ju utvecklats till en tråd där folk slänger in det mesta dom vid tillfället är irriterade på.

//FNG
Citera
2006-05-03, 16:15
Bannlyst
Jurassic Park.

Kärlek. Förståelse. Empati. En bra film ger mig det här, tar mig på en emotionell berg-och-dalbanetur genom hela känsloregistret. Den gör mig kär, får mina fötter att lyfta och lockar inte så sällan fram små, små spröda tårar - som ett kvitto på en fantastisk upplevelse.

Känslor.

Jurassic Park är apati. Världens sämsta film.
Citera
2006-05-03, 16:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FNG
Hmm, jag ser gärna att man motiverar varför en film är dålig. Jag hade ursprungligen tänkt mig en tråd om filmer som är uselt skrivna, regisserade, castade, ljussatta osv. osv. Men det har ju utvecklats till en tråd där folk slänger in det mesta dom vid tillfället är irriterade på.

//FNG

Kostaterade jag för flera sidor sen, den här tråden är ett skämt.
Citera
2006-05-04, 22:41
Medlem
Lugosis avatar
2 riktigt värdelösa rullar..

Äntligen.. Min första post på Flashback efter mycket lurkande

Sheredil
Svenskt lågvattenmärke som är riktigt dålig. 14-årig tjej som tar en häst som skall avlivas och rymmer ut till en öde sommarstuga.. Så dålig så det är inte sant (Den har visats på SVT ett par gånger och jag har lyckats se den en gång bakfull)

The Beach
Leonardo DiCaprio som backpacker, träffar på en hög britt och får en karta till en hemlig ö där en bunt pseudo-hippies (2 svenskar bland annat) försöker leva efter sina egna lagar..

Detta är väl de två sämsta filmerna jag kommer ihåg på rak arm.. De är nog de två sämsta jag sett
Citera
2006-05-05, 07:08
Bannlyst
Den absolut sämsta filmen jag har sett Svårt att säga, det finns inga filmer som jag direkt hatar.

Hmm, ja.... den oerhört våldsamma filmen Baise moi (Frankrike) är väl den sämsta jag har sett, även fast jag aldrig kommer att glömma den filmen, och själva idén. Men jag ser hellre på titanic en gång till, än att se på den filmen igen. Om nån bjuder mig på ett sexpack så dricker jag hellre upp det
Citera
2006-05-05, 13:16
Medlem
dIRe_s avatar
Tar bort alla inlägg utan motivering nu eftersom ingen opponerade sig.

Detta var inlägg 611 innan jag började rensa
Citera
2006-05-05, 14:06
Medlem
Cohibas avatar
I vanliga fall är det svårt att utse bäst och sämst, men just när det gäller tidernas sämsta film anser jag att den svenska filmen Naken når bottnar man tidigare knappast trodde var möjligt. Själva ordet usel räcker inte längre till. Man letar efter ett nytt för att kunna beskriva denna sörja, men den är ojämförbar. Varför blev den gjord? Varför stoppades inte projektet? Insåg man aldrig att man givit resurser till ett gäng tillfyllnade högstadieelever, som planerar ett spex till nästa morgonsamling i aulan.

Naken saknar också helt de egenskaper, som gör en del kalkoner till en skrattfest. Man ser den klart av ett enda skäl. Sämre än så här blir det aldrig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in