2006-06-30, 21:55
Medlem
Lisa Regerar!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P3tter
Så vi kan förvänta oss ännu ett inlägg från dig om ett halvår? spännande. vad kommer du skriva då? "boodock saints höhö, för den är dålig hihi"?
Vem vet? Tack för tipset!
Citera
2006-06-30, 21:57
Medlem
alcatrazs avatar
Nattbuss 807.

Man skäms när man ser skiten.
Citera
2006-06-30, 22:09
Medlem
Den ondes avatar
Svagaste svenska korten måste vara:
Lithivm och
Järngänget

Utländska floppar (enligt mig):
Jag är Dina
Timmarna
(Fick iofs 7,6/10 på imdb men detta är helt ofattbart!)
Citera
2006-06-30, 22:58
Medlem
Twoswordss avatar
Frostbiten, den svenska vampyrfilmen. Var det värsta skräp jag sett i mitt liv och jag gick från bion efter ett tag. Fanns liksom inget hopp om att den skulle kunna bli bättre och inte heller kunde den gräva sig en djupare grav.
Citera
2006-07-01, 00:44
Medlem
Beowulf med Christopher Lambert - Hyperflummig handling (typ, mutant demoner kommer på kvällarna och dödar några riddare i en fästning som är belägrad av några antidemon styrkor som vill döda allt, men vågar inte gå in i fästningen utan dödar alla som kommer från den och ska till den...phew *flämtar efter andan*), sedan kommer Christopher Lambert och äger allt!

Eller iof, alla Christopher Lambert filmer är ruggigt dåliga
Citera
2006-07-01, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flurp
Lost in translation suger ju verkligen stor hästpung ,ja måhända vara en introvert bonde, men ja fattar verkligen inte vad folk tycker e bra med den!?

Av någon anledning älskade jag den, satt som fastklistrad i stolen, men kan inte motivera varför. Jag antar att personkemin mellan den otroligt vackra Scarlet Johansson och Bill Murray var den största anledningen, och någon form av undermedveten njutning från den förträngda humorn.
Citera
2006-07-01, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 040ACAB
Mördar tomatern och mördartomaternas återkomst eller va den heter är inte dirket några höjdare...

Mördartomaterna anfaller är ju en klassiker!
Citera
2006-07-01, 02:02
Medlem
mina föräldrar hade en videouthyrningsaffär 82-85. grejen var att det var b-filmer allihopa.. företaget som vi hyrde filmerna av hade inte filmer från Esselte eller SF osv.. det som blev över var SKRÄP från distributören VTC, Video Trade Center. den mest kända (och bästa) filmen vi fick var First Blood.. vi fick tex Chuck Norris-rullar som The Octagon, A Force of One , Good Guys Wear Black och italiensk-dubbade Franco Nero-filmer som Django och Enter The Ninja.

vad jag vill ha sagt är att jag har blivit allvarligt skadad av att ha sett så många usla filmer i min barndom att jag inte kan nämna alla.. de ovan är bara ett axplock.

VÄNTA! jag kom på den som troligen var mest usel av dom alla. Mr No Legs som handlade om en hitman som satt i rullstol!! komplett med uppfällbara hagelgevär i armstöden..

http://www.imdb.com/title/tt0082775/
Citera
2006-07-01, 03:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Flurp
Lost in translation suger ju verkligen stor hästpung ,ja måhända vara en introvert bonde, men ja fattar verkligen inte vad folk tycker e bra med den!?
"Lost in Translation" är den utan jämförelse största filmupplevelse jag någonsin varit med om.

Men en film som kandiderar till världens sämsta film är "The Life Aquatic with Steve Zissou". Den är två timmar lång, och trots att jag hoppade över halva filmen kändes det som att den var dubbelt så lång. Det finns en recension på IMDB som jag kan skriva under på till 100%:
Citat:
First off, I wonder if all the other reviews I've read on here are from a different film. Perhaps they changed the real film with a gag film in the projector during the screening of the film I went to. But I believe "The Life Aquatic" has to be one of the single worse films I have ever put myself through.

It's bad on so many different levels. As a comedy, the film holds barely anything that could be found as "funny", and scenes with humor quickly died and faded away. From a drama/emotional level, the movie left me feeling flat, bored, and uninterested.

As for the entire wildlife being animated, and looking fake, it just didn't work at all for me, and seemed cheap and just plan stupid. The only person in the cast that I found remotely interesting was Willem Dafoe. The rest of the cast was just like the movie - dry, boring, and uninteresting.

This is the first film I've ever went to in theaters wanting to leave 30 minutes in. Just a plain bad film.
Det enda jag gillade med filmen var soundtracket, det är riktigt bra.
Citera
2006-07-01, 20:54
Medlem
Ripamans avatar
Korpen Flyger från 1984 - måste tamejfan vara den sämsta film jag någonsin sett,
med hästlängder. Det enda som är bra med den är "soundtracket", en låt som
ständigt går på repeat...
Citera
2006-07-02, 00:06
Medlem
Liten_smurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Platin
Beowulf med Christopher Lambert - Hyperflummig handling (typ, mutant demoner kommer på kvällarna och dödar några riddare i en fästning som är belägrad av några antidemon styrkor som vill döda allt, men vågar inte gå in i fästningen utan dödar alla som kommer från den och ska till den...phew *flämtar efter andan*), sedan kommer Christopher Lambert och äger allt!

Eller iof, alla Christopher Lambert filmer är ruggigt dåliga
Inte Resurrection den är jävligt bra för att vara b-film
Citera
2006-07-02, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ripaman
Korpen Flyger från 1984 - måste tamejfan vara den sämsta film jag någonsin sett,
med hästlängder. Det enda som är bra med den är "soundtracket", en låt som
ständigt går på repeat...

Allt är bra med den, en klassiker
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in