2007-09-13, 02:57
Bannlyst
Kommer säkert bli blåslagen för detta, men så här på rak arm så måste jag faktiskt säga att antingen Citizen Kane eller Das Boot är bland de sämsta filmer jag sett. Har aldrig varit med om maken till så sega och tråkiga filmer. Citizen Kane somnade jag till två gånger, orkade inte ge den en tredje chans. Das Boot minns jag knappt, borde nästan ge den en till chans, men vad jag minns så var den också utomordenligt tråkig och seg.

Exorcisten är inte heller ett undantag, ruskigt dålig och inte ens en liten liten uns skrämmande. Gav den en sista chans hos en kompis, skrattade genom halva filmen över hur otroligt dålig den är och snabbspolade resten av halvan.

Har självfallet säkert sett ännu sämre filmer, men dessa är vilka jag minns. För övrigt ligger Matrix Revolution, Dare Devil, Mulholland Drive och dylikt också i bottenlådan.
Citera
2007-09-13, 06:27
Medlem
shady_ladys avatar
dude where's my car

Fick ångest; så dålig var den..
Citera
2007-09-15, 00:15
Medlem
Brullas avatar
Kung salomos sk(r)att. Scenen där protagonisterna skall kokas är inte så värst bra.
Citera
2007-09-15, 02:49
Medlem
reborns avatar
Wet Hot American Summer... Såg den för någon dag sen, fy FAN vad dålig den var. Ifall du står mellan valen att antingen ta livet av dig eller se den, tveka inte! Ta livet av dig.
Citera
2007-09-15, 03:14
Medlem
Anroras avatar
Alaxander, filmen om alexander the great, worst shit ever.
Citera
2007-09-15, 03:21
Bannlyst
Två riktigt kassa filmer:

Naken - Orsakade totalt psykbryt. Absolut sämsta skådespelarensemblen någonsin, och manuset hittades förmodligen på närmsta soptipp.

Boat Trip - Bara pinsam.

Tänkte egentligen räkna upp några fler filmer som kanske inte så uppenbart kassa, men jag tror jag får återkomma när jag orkar bidra med rejäla sågningar också.

EDIT: Håller med reborn. Wet Hot American Summer är riktigt jobbig. Det enda roliga är väl att lillkillen i Ugly Betty är med på ett liiiiitet hörn... om jag inte minns fel.
Citera
2007-09-15, 10:09
Medlem
ensiferums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mdc

Naken - ...och manuset hittades förmodligen på närmsta soptipp.

Jag tyckte den filmen faktiskt var helt okey : D

Och killen som hade skrivit manuset var på mitt gymnasium och föreläste, fast inte om film eller så, utan om knark för han hade tydligen vart en stor drug addict och alkolist i sin ungdom och de flesta av hans kompisar hade dött av knarket.
Citera
2007-09-15, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mdc

Naken - Orsakade totalt psykbryt. Absolut sämsta skådespelarensemblen någonsin, och manuset hittades förmodligen på närmsta soptipp.

Rättelse, manuset kom till genom att författaren hittade en kopia av manuset till Groundhog Day (Måndag hela veckan) med Bill Murray, och bytte ut lite namn och nån detalj här och där...
Citera
2007-09-15, 11:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lammern78
Rättelse, manuset kom till genom att författaren hittade en kopia av manuset till Groundhog Day (Måndag hela veckan) med Bill Murray, och bytte ut lite namn och nån detalj här och där...

Haha, jo, jag är medveten om det. Problemet är ju att Naken är ljusår sämre, trots samma idé. Det är liksom inte tanken på att man får leva om samma dag igen och igen och igen som är dålig, det är snarare en jävligt kul idé. Ändå blev Naken ett totalt misslyckande i mina ögon. Det var dock ett tag sedan jag såg filmen så jag kommer inte ihåg exakt allt jag hatade med den, och fan vet om jag orkar se om den...?
Citera
2007-09-15, 19:57
Bannlyst
Den sämsta filmen jag har sett måste ha varit nån Van Dame film har jag för mig
Citera
2007-09-15, 20:00
Medlem
Bluebeast72s avatar
Jacobs Ladder..1990. Fy satan vilken dålig film.Vi var 4 st som gick på bio,jag var den enda som såg klart den trots att jag lyckats somna 2 ggr
Vinnaren är denna århundradets skitfilm
Citera
2007-09-15, 21:23
Medlem
Anroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manala
Den sämsta filmen jag har sett måste ha varit nån Van Dame film har jag för mig

Är inte allt den killen gör sämst?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera