2006-04-18, 19:02
Medlem
cocaineducks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av h8_religion
Har du läst böckerna då? Jag kan inte uttala mig om hur filmerna är utan att ha läst böckerna innan, men OM man har läst böckerna innan så är filmerna mycket, mycket bra, enligt min mening. Handlingen är bra pga boken såklart, skådespeleriet är överlag väldigt bra, musiken och filmandet strålande! Jag kan dock förstå att man tycker första filmen är lite långtråkig, eftersom där inte finns så mycket action som i de andra filmerna... men DET är väl ändå småpojkaktigt att tycka så om något?

Anledningen till varför de är bättre om man har läst böckerna är ju för att böckerna är så dåliga att de får en att vilja slita sig själv i stycken bara för att slippa dem. Då överdriver jag inte ens. :/
Citera
2006-04-18, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mooners
Pinsamt att ha sett glitter

Haha egentligen kanske! Såg den för att ha en absolut bottenfilm att relatera till....

Såg förresten Subhumans igår - patetiskt kass skräckfilm. Dialogen/monologen är sanslös och irrelevant
Citera
2006-04-19, 12:17
Medlem
503s avatar
Haha jag visste att ni skulle reagera på det viset

Citat:
Ursprungligen postat av The_arne
Du är medveten om att 160.000 människor har gett de filmen ett snyttbetyg på 9.1 / 10 på imdb.com Den ligge således 1 på den 250 filmer långa rankingen. Men vad vet dem filmnördarna det är naturligtvis du som har rätt. En tråkig och pratig stinker.
Tacka vet jag true lies där händer det lite saker iaf.

Jag hatar dig

Men måste ändå passa på att kommentera denna.

Hur fan kan man ha rätt eller fel vad det gäller filmsmak?

drulovic: Nä faktiskt inte, jag känner nog en eller två till som inte gillar den, men det är allt
Citera
2006-04-19, 12:39
Medlem
jalouxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 503
Haha jag visste att ni skulle reagera på det viset

Hur fan kan man ha rätt eller fel vad det gäller filmsmak?

Om det nu inte är så att du avskyr film som medium och Gudfadern faktiskt är den enda film du sett så är det ganska svårt att tro på att du faktiskt tycker som du skriver. Att du enbart ville få folk att reagera och hoppa i försvarsställning låter betydligt mer sannolikt.

Om filmen helt enkelt inte faller dig i smaken finns den här tråden för överskattade filmer,

http://www.flashback.org/showthread.php?t=17768&highlight=%F6verskattade

för att filmen skulle vara usel i rent hantverksmässigt hänseende är kritik som i mina ögon helt enkelt saknar grund.
Citera
2006-04-19, 12:49
Medlem
503s avatar
Nej, jag försöker inte få folk att reagera eller få uppmärksamhet eller något sådant.

Jag tycker att Gudfadern är kass, punkt slut.
Är det så svårt att begripa?

Jag har inte sagt något om skådespelet i sig, men alla dialoger, den tradiga handlingen och temat som för mig är helt ointressant gör att denna filmen ligger på 5 i topp utav de filmer jag tycker är sämst.

Tycker det är fruktansvärt märkligt att vissa människor har svårt att acceptera att människor tycker olika.
Citera
2006-04-19, 13:21
Bannlyst
Citat:
Nej, jag försöker inte få folk att reagera eller få uppmärksamhet eller något sådant.

Jag tycker att Gudfadern är kass, punkt slut.
Är det så svårt att begripa?

Jag har inte sagt något om skådespelet i sig, men alla dialoger, den tradiga handlingen och temat som för mig är helt ointressant gör att denna filmen ligger på 5 i topp utav de filmer jag tycker är sämst.

Tycker det är fruktansvärt märkligt att vissa människor har svårt att acceptera att människor tycker olika.

Starkt att du vågar säga att den suger med tanke på att dom flesta här värker älska den Precis som du säger, märkligt att folk har svårt att acceptera olikheter i smak
Citera
2006-04-19, 15:29
Medlem
Citat:
Nu kommer folk att hata mig här, men Gudfadern är, om inte den sämsta, en av de sämsta jag som jag någonsin sett.

Alla gick och pratade om hur bra den filmen skulle vara och när jag väl såg den så blev jag riktigt besviken.
En långtråkig och pratig stinker i min åsikt.
Gudfadern är inte den sämsta film som gjorts.
Dock är den den mest överskattade.

Händer ju inte mycket i den filmen precis....
Citera
2006-04-19, 15:54
Medlem
503s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burken666
Gudfadern är inte den sämsta film som gjorts.

Okej, då vet vi att du tycker det.

Citat:
Ursprungligen postat av Burken666
Dock är den den mest överskattade.

Händer ju inte mycket i den filmen precis....

Det håller jag med om däremot.
Citera
2006-04-19, 16:18
Medlem
Gottfreds avatar
Det två jag kommer på just nu är Matrix 2 och 3, sicka skitfilmer. Det enda man vill var ju att se Zion brinna.
V för Vendetta var inte mycket bätttre den heller, bland de sunkigaste slutscener någonsin. Bortslösade pengar helt enkelt.
Citera
2006-04-25, 09:42
Medlem
Ninjans avatar
2fast2furious - töntiga killar i fula bilar i en patetisk film med dialog skriven av en 4åring med asbergers
Citera
2006-04-25, 14:41
Medlem
Exteruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humleodumle
Ha ha underbart! Av alla Rocky väljer du den enda som är bra av dem att sätta på din "dynglista" ..ja jösses.. smaken må vara som baken men nej, du har fel
Nu får du väl fan ta och ge dig. Du tycker alltså att rocky 4 är den enda bra rockyfilmen? Och du har mage att påstå att någon annan har "fel" när det gäller film?

Rocky 4 är en enda lång fars. Strukturmässigt så är det som vilken massproducerad, överdrivet sentimental och pompös amerikansk skitfilm som helst, men dess skruvade och nästan karikatyrartade pro-amerikanska/anti-sovjetiska propaganda är ju avskyvärd. Det finns fan inget som är bra med den filmen.
Citera
2006-04-26, 11:41
Medlem
Bastardos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rei
Såg en hel del Myster Science Theatre 3000 och i denna underbara serie visades filmer som är hejdlöst dåliga. Manos, the hands of fate. Beast of Yucca Flats. Pod People. Eegah. Efter dessa trainwrecks fick man en helt annan syn på dålig film.

"Manos, the hands of fate" har jag alltid velat se. Den verkar så utstuderat jävla dålig. Regissören begick tydligen självmord efter han sett det färdiga resultatet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in