2014-05-03, 09:25
Medlem
Bret-Harts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Den med Dafoe?

Ja den smörjan
Citera
2014-05-03, 11:12
Medlem
SadEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bret-Hart
Ja den smörjan

Jag tycker att filmen började hyfsat första halvtimmen. Den var också relativt snyggt filmad. Dock var hela sidospåret med familjen på tok för repetitiv. Det blev till slut löjeväckande alla gånger Dafoes karaktär åkte fram och tillbaka i sin biljävel mellan vildmarken och familjens hus för diverse spörsmål.

Sedan var historien tämligen överdriven minst sagt. Typexempel på en regissör som vill berätta lite för mycket på en och samma gång.

Ser en potential i en radikalt avskalad historia. Men som filmen står idag så kan resultatet inte anses vara annat än mediokert.

Dafoe är dock alltid trevlig att se.

Tror jag gav filmen 4 av 10 på IMDB.
Senast redigerad av SadEyes 2014-05-03 kl. 11:16.
Citera
2014-05-06, 15:16
Bannlyst
Batman & Robin, vad finns det att säga?

Friday the 13th, jag vet att den är för MTV generationen men jag kan tillägga att jag inte är nåt fan av de gamla heller.
Senast redigerad av Scandstick 2014-05-06 kl. 15:19.
Citera
2014-05-07, 14:23
Bannlyst
Åh fyfan nu kom jag på en till, Braveheart.
Citera
2014-05-08, 15:35
Medlem
Veniconess avatar
Jag kan garantera att jag har sett den absolut sämsta filmen som någonsin producerats genom alla tider, och att det aldrig någonsin kommer att komma någon ny som ens når upp till fotknölarna på denna smörja. Filmen är följande:

The Beast in Heat (1977) (originaltitel La bestia in calore)

Italiensk naziexploation som inte har någon handling men som kretsar kring en hårig, extremt dum och extremt kåt apmänniska som hålls inlåst i en bur. Nazisterna tycker om att kasta in unga kvinnor till apmänniskan som denna bokstavligen talat knullar till döds. Innehåller även en scen där nazister tar ett spädbarn från en kvinna, kastar upp det i luften och sedan skjuter prick på det men sina k-pistar innan det hinner träffa marken. Scenen kanske låter hemsk men den är så löjligt utförd att man bara garvar. Läste även någonstans att 40% av materialet är stulet från redan befintliga filmer och inklippt i filmen och att endast en enda studiomiljö (grottan med buren och apmänniskan i) byggdes upp. Bildkvalitén är usel, ljudet uselt och alla inblandades insatser är extremt usla.

Om ni inte har sett denna film (vilket ni förmodligen inte har), se den, och skriv sedan här eller PM:a mig om ni fortfarande anser att det finns sämre filmer. Isåfall måste jag se dem, om jag inte redan gjort det!
Citera
2014-05-08, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Venicones
Jag kan garantera att jag har sett den absolut sämsta filmen som någonsin producerats genom alla tider, och att det aldrig någonsin kommer att komma någon ny som ens når upp till fotknölarna på denna smörja. Filmen är följande:

Italiensk naziexploation som inte har någon handling men som kretsar kring en hårig, extremt dum och extremt kåt apmänniska som hålls inlåst i en bur. Nazisterna tycker om att kasta in unga kvinnor till apmänniskan som denna bokstavligen talat knullar till döds. Innehåller även en scen där nazister tar ett spädbarn från en kvinna, kastar upp det i luften och sedan skjuter prick på det men sina k-pistar innan det hinner träffa marken. Scenen kanske låter hemsk men den är så löjligt utförd att man bara garvar. Läste även någonstans att 40% av materialet är stulet från redan befintliga filmer och inklippt i filmen och att endast en enda studiomiljö (grottan med buren och apmänniskan i) byggdes upp. Bildkvalitén är usel, ljudet uselt och alla inblandades insatser är extremt usla.

Om ni inte har sett denna film (vilket ni förmodligen inte har), se den, och skriv sedan här eller PM:a mig om ni fortfarande anser att det finns sämre filmer. Isåfall måste jag se dem, om jag inte redan gjort det!
Gillar du Naziexploitation annars?
Citera
2014-05-08, 15:41
Medlem
Veniconess avatar
Luigi Batzella hette för övrigt "regissören" till ovan nämnda dynghög, han dog 2007 vilket knappast kan anses vara någon förlust för mänskligheten...

Han hemland producerade många stora regissörsnamn, men själv hade han inte mycket att komma med.
Citera
2014-05-08, 15:43
Medlem
Veniconess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenMath
Gillar du Naziexploitation annars?

Nej, jag gillar inte naziexploition, men har sett kanske 4 rullar i genren bara för att veta vad det är för typ av filmer. Tycker om att se filmer från alla tänkbara genrer.

Salon Kitty (1976) är för övrigt en riktigt bra film, men kan nog inte räknas som naziexploition. Bergmans musa Ingrid Thulin spelar arisk bordellmamma.
Citera
2014-05-08, 16:02
Medlem
Veniconess avatar
Citat:
Luigi Batzella hette för övrigt "regissören" till ovan nämnda dynghög, han dog 2007 vilket knappast kan anses vara någon förlust för mänskligheten...

Han hemland producerade många stora regissörsnamn, men själv hade han inte mycket att komma med.

Såg att han visst dog 2008, ursäkta för misstaget. Han hade alltså ytterligare ett år mer än vad jag ville minnas på sig att förpesta jorden.

Att han ens nämns i samma kategori som mästare som Ruggero Deodato, Pier Paolo Pasolini, Lucio Fulci och Bernardo Bertolucci dvs. italienska filmregissörer får mig att vilja spy.
Citera
2014-05-08, 16:22
Medlem
Mysteriousstrangers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bret-Hart
Ja den smörjan

Har du inte sett sämre filmer än den har du inte sett många filmer...
Citera
2014-05-08, 16:33
Medlem
CaptainOfMySouls avatar
Sleeping Beauty måste nog vara den absolut sämsta film jag någonsin sett.
De pratar knappt under filmens nång och den går iprincip ut på att tjejen i filmen ska

Citera
2014-05-08, 17:01
Medlem
Rakiis avatar
Citat:

Den är skitbra enligt mig, topp tre nazisploitation helt klart!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in