2006-02-17, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av må bra
Surfing Nazi = urk !
Tro den heter så

Surf Nazis Must Die http://www.imdb.com/title/tt0094077/
Jag håller med fullständigt.
Citera
2006-02-17, 22:20
Medlem
hugo_mcrs avatar
Den sämsta film jag sett måste vara den så kallade "action" filmen "Throttle" där en kille blir jagad av en stor bil i ett stort parkeringshus i 90 minuter...

en annan kass film är "grizzly man", en dokumentär om en kille som lever med björnar. säger i filmen att folk som skulle göra sånt här skulle dö. men han hade en viss connection med björnarna så dem inte skadade han. Visade sig senare i filmen att han blev uppäten av en björn när han sov i sitt tält BWAAHAHA
Citera
2006-02-18, 14:32
Bannlyst
En så sjukt dålig film att jag inte minns namnet, handlar om en utomjording som förvandlar sig till olika saker typ t2000 men ack så äckligt fult, en riktig c-film, har något vagt minne av att han förvandlar sig till en jätteuggla någon gång i filmen. Är något om någon jätteraket alternativt atombomb som måste stoppas, filmen är inte någon komedi men jag minns att jag å min polare garvade mer än någon annan gång då vi såg filmen..
Citera
2006-02-18, 18:39
Medlem
Fisk_den_tredjes avatar
Det finns så mycket värdelös film, de flesta svenska filmer är totalt kassa, samt så gott som alla Amerikanska filmer som på omslaget har nån ikläddkostym och vit bakgrund (Ute eller inte tex. (Har förträngt titlarna på resten av dem))

Många moderna ungdomskomedisaker, eurotripp, dude where is my car, freddy got fingered, etc. etc.

Men för att nämna särskilda filmer:

Knivskolan: Inte en film mer en 2 timmar lång instruktion till hur man tillverkar en egen kniv, vilken min klass blev torterade med i träslöjden i 9:an eller så, det segaste som går att se

Flesh & Blood: Medeltidsfilm med usel handling, Massa legoknektar mördar lite folk, de som hyr de kör bort de utan betalning, de ockuperar ett slott, blir utkörda av hämnare. Dock lyckas de nästan uppväga den usla handlingen mad mängder av nakenscener

Återkommer när jag tänkt och ahr mer tid :P
Citera
2006-02-19, 18:05
Medlem
Kalasjnikovs avatar
Gargantua

Här har vi ett lysande exempel på hur en rolig filmidé blir rövknullad av att specialeffekterna är så usla.
Citera
2006-02-24, 20:18
Medlem
herrmickes avatar
En av de sämsta filmerna som finns är "The Stuff". Den är i och för sig kultig, men eftersom den var tänkt som en riktig rysare så kan man inte annat än gråta. Filmen handlar om en youghurt (!!!!) som skall ta över världen. Detta skulle youghurten göra genom att ta över och styra alla människor som åt av den. Och den var så god att ingen kunde motstå att äta av den. Helsnurrigt...
Citera
2006-04-17, 01:18
Medlem
Jag skulle tro att i varje fall 99% av filmerna som listats hittills är bättre än "Squanderers" från 1996, med tunga namn som Don Swayze, Chad McQueen och Joe Estevez i rollistan. En helt bedrövlig skamfläck i filmhistorien, eller som en användare på imdb uttrycker det:

"Possibly one of the worst movies ever made in modern times, The Squanderers suffers from any ailment you care to name; illogical script, overacting _and_ underacting, sloppy editing, clumsy exposition, etc.

That it stars the less talented of the Swayze brothers (in itself a rather damning description) doesn't prepare you for the sheer awfulness of everything about this movie. The Squanderers is inadvertently hilarious whenever it goes for anything but the most basic performances, and should be enshrined as a warning example to all would-be film makers."
Citera
2006-04-17, 17:34
Medlem
Jaha Johoanssons avatar
Highlander II. Christopher Lambert hugger huvet av folk igen, say no more. Att Sean Connery lånade sig till detta missfoster till film... (Trean i serien håller ungefär samma klass, ettan var acceptabel.) Pearl Harbor har nämnts, inget att tillägga där. The Core, katastrof på precis alla sätt. Av svenska alster som aldrig borde ha gjorts finns det så många att jag inte vet vilken ända att börja i. Men för att ta ett helhetsgrepp så säger jag allt som Kjell Sundvall har haft sin hand med i. (Ja då, även Jägarna.) Groteskt överskattad regissör. Usch!
Citera
2006-04-17, 22:34
Medlem
h8_religions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aphex
Småpojkar brukar tycka det .

Titanic är förövrigt också en av dom filmerna som jag riktigt avskyr med hela min kropp, nästan lika dryg och långtråkig som Lord of the Rings.

Har du läst böckerna då? Jag kan inte uttala mig om hur filmerna är utan att ha läst böckerna innan, men OM man har läst böckerna innan så är filmerna mycket, mycket bra, enligt min mening. Handlingen är bra pga boken såklart, skådespeleriet är överlag väldigt bra, musiken och filmandet strålande! Jag kan dock förstå att man tycker första filmen är lite långtråkig, eftersom där inte finns så mycket action som i de andra filmerna... men DET är väl ändå småpojkaktigt att tycka så om något?
Citera
2006-04-17, 23:58
Bannlyst
Fäbojäntan

Jag tillhör nog en av de få som har sett filmen av alla som hävdar det. Och skådespelarinsattserna är inte direkt bra. Runkabiliteten är också oerhört låg. Min passion för mamma scans falukorv fick sig en törn också.
Citera
2006-04-18, 14:14
Medlem
Arasalls avatar
Orkade tyvärr inte läsa längre än fram till sidan 14 i den här annars underhållande tråden, men jag varvade med besök på imdb för att försöka hitta de två filmer som jag tyckt vara de b-igaste någonsin, utan att lyckas. Jag kommer helt enkelt inte ihåg vad de heter...

Jag vet med säkerhet att jag gick på bio för att se dem, och årtalet bör ha varit mellan 80-85 (jag gick definitivt som mest på bio mellan 14-20 års ålder) men fler ledtrådar har jag inte utom vaga minnesbilder.

Den första handlade om bermudatriangeln - det gick en mycket bättre version ungefär samtidigt, och det var den jag trodde att jag gick för att se - och den här hade båtmodeller som skvimpade runt i bleckbaljor så det stod härliga till. Nån handling kan jag inte precis minnas.

Den andra handlade om nån tropisk ö där det blev en enorm storm och man band fast sig i palmer och vet inte vad. Ingen handling whatsoever. Det bara blåste och flög bilar och träd och någon slags romantik mitt i alltihopa. Det mest genanta med alltihop var att jag "lyckades" släpa med mig farsan

Det var ju en tid när det var inne med katastroffilmer, och jag måste säga att många av dem var helt okej och spännande, men dessa, till priset av en biobiljett, ujuj.

Finns det någon som vet vilka filmer jag menar?
Citera
2006-04-18, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av h8_religion
Har du läst böckerna då? Jag kan inte uttala mig om hur filmerna är utan att ha läst böckerna innan, men OM man har läst böckerna innan så är filmerna mycket, mycket bra, enligt min mening. Handlingen är bra pga boken såklart, skådespeleriet är överlag väldigt bra, musiken och filmandet strålande! Jag kan dock förstå att man tycker första filmen är lite långtråkig, eftersom där inte finns så mycket action som i de andra filmerna... men DET är väl ändå småpojkaktigt att tycka så om något?
Nej jag har inte läst böckerna. Påbörjade den första för några år sedan men klarade mig knappt genom en tiondel av boken.
Detta kan bero på att fantasy är verkligen inte min typ av genre när det gäller filmer och böcker, spel funkar.
Musik kan jag hålla med om är skön, men filmningen och skådespelarinsatserna tycker jag inte var allt för märkvärdiga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in