Orkade tyvärr inte läsa längre än fram till sidan 14 i den här annars underhållande tråden, men jag varvade med besök på imdb för att försöka hitta de två filmer som jag tyckt vara de b-igaste någonsin, utan att lyckas. Jag kommer helt enkelt inte ihåg vad de heter...
Jag vet med säkerhet att jag gick på bio för att se dem, och årtalet bör ha varit mellan 80-85 (jag gick definitivt som mest på bio mellan 14-20 års ålder) men fler ledtrådar har jag inte utom vaga minnesbilder.
Den första handlade om bermudatriangeln - det gick en mycket bättre version ungefär samtidigt, och det var den jag trodde att jag gick för att se - och den här hade båtmodeller som skvimpade runt i bleckbaljor så det stod härliga till. Nån handling kan jag inte precis minnas.
Den andra handlade om nån tropisk ö där det blev en enorm storm och man band fast sig i palmer och vet inte vad. Ingen handling whatsoever. Det bara blåste och flög bilar och träd och någon slags romantik mitt i alltihopa. Det mest genanta med alltihop var att jag "lyckades" släpa med mig farsan
Det var ju en tid när det var inne med katastroffilmer, och jag måste säga att många av dem var helt okej och spännande, men dessa, till priset av en biobiljett, ujuj.
Finns det
någon som vet vilka filmer jag menar?