Citat:
Ursprungligen postat av
Rakii
Ja, jag har sett filmen som du pratar om och jag såg klart den trots allt, just av respekt för regissören och de inblandade, det minsta man kan göra är att se klart den även om den är dålig. I min värld är det god sed att se klart filmer, oavsett hur dåliga dom verkar, tror det stämmer för de flesta cineaster.
Håller inte med här. Jag har liksom bättre saker att göra än att lida mig igenom något jag ogillar. Detsamma gäller väl överallt, om jag tillverkade något undermåligt på mitt jobb tror, nej vet, jag att ingen hade köpt det. Och det jag tillverkar slösar ju inte ens bort någons dyrbara tid. Och eftersom film anses vara en konstform så blir det ju ännu konstigare. Ingen skulle köpa tavlor, musik eller skulpturer eller annat som de hatar/ogillar. Om det inte är en investering förstås. Klart man kan respektera regissören ändå, han är ju bara dålig på sitt jobb och det betyder inte att han är en dålig människa.
Jag ska tillägga att det är ytterst, ytterst få filmer jag har stängt av. Försöker alltid se klart men inte utav respekt utan för att jag hoppas in i det sista på att filmen ska lyfta eller att jag ska hitta något litet jag gillar.
Edit: Den sämsta filmen jag har sett som jag kan komma att tänka på är Abandon med Charlie Hunnam och Katie Holmes. Den liksom handlade inte om något förutom att Hunnam var mystisk och Holmes var rädd. Riktig pissfilm.