2013-06-07, 09:15
Medlem
OndaParabolens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.V.X.
Det tycker jag låter som att man går på restaurang och får in sin tallrik med en hög skit på, men att man väljer att äta upp den ändå, av respekt för kocken.

Film handlar om konst och mat handlar om smak, ordagrant.
Så kan du inte jämföra. Jag håller med Rakii.

http://imdb.com/title/tt0110167/

Den gick på tv och jag hade inte sett den. Är uppväxt under 90talet så gillar charmen i 90tals filmen...
Men den här var ren dynga.
Verkligen inget som den fruktansvärda Cage passar till.
Extremt cheesy rakt igenom och med en enormt störande "solskenslins", allting hela tiden såg ut att lysa, under hela filmen.
Ren dynga.
Citera
2013-06-07, 10:30
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeanPierre
Nu lär väl rakii gå i taket men jag ogillar verkligen Army of darkness! Detsamma om den där Sean of the dead. Skräckfilm oavsett om det är komedi eller inte är ingenting för mig.

Nej då, det får stå för dig och Army of Darkness är ju inte en film för alla kan jag lugnt konstatera.
Citera
2013-06-07, 10:38
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.V.X.
Det tycker jag låter som att man går på restaurang och får in sin tallrik med en hög skit på, men att man väljer att äta upp den ändå, av respekt för kocken.

Snacka om att dra jämförelsen till sin spets...
Citera
2013-06-07, 12:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av chran508
Shaun of the Dead räknas väl, med all rätt, som en av de allra bästa komedierna på senare år. Kan det vara så att skämten gick över huvudet på dig? Hur nu det är möjligt...

Eller gick du in med förväntningen att det skulle vara en ren skräckfilm och blev därmed besviken?

Skräckfilm oavsett om det är komedi eller inte är ingenting för mig helt enkelt.
Citera
2013-06-07, 12:56
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeanPierre
Skräckfilm oavsett om det är komedi eller inte är ingenting för mig helt enkelt.

Antagligen därför du inte gillade den plus att humorn verkar ha gått dig helt förbi.
Citera
2013-06-07, 12:58
Medlem
Cineastens avatar
Jag såg The Philadelphia Experiment häromdagen och den var riktigt usel. Jag mindes den som sevärd men den sög fullständigt. Fy fan vilken värdelös skitfilm det var. Dubbelusch!
Citera
2013-06-09, 11:15
Medlem
Webcomics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StonedSwede
Nämn någon mockumentär/found footage-rulle som är bättre? Kan inte komma på några, ja, förutom Cannibal Holocaust och Man Bites Dog då såklart.

Filmgenren tilltalar mig inte alls så jag kan inte nämna någon som är bättre eller sämre. Värre typ av film går inte att hitta på denna planet.
Citera
2013-06-11, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Ja, jag har sett filmen som du pratar om och jag såg klart den trots allt, just av respekt för regissören och de inblandade, det minsta man kan göra är att se klart den även om den är dålig. I min värld är det god sed att se klart filmer, oavsett hur dåliga dom verkar, tror det stämmer för de flesta cineaster.

Håller inte med här. Jag har liksom bättre saker att göra än att lida mig igenom något jag ogillar. Detsamma gäller väl överallt, om jag tillverkade något undermåligt på mitt jobb tror, nej vet, jag att ingen hade köpt det. Och det jag tillverkar slösar ju inte ens bort någons dyrbara tid. Och eftersom film anses vara en konstform så blir det ju ännu konstigare. Ingen skulle köpa tavlor, musik eller skulpturer eller annat som de hatar/ogillar. Om det inte är en investering förstås. Klart man kan respektera regissören ändå, han är ju bara dålig på sitt jobb och det betyder inte att han är en dålig människa.

Jag ska tillägga att det är ytterst, ytterst få filmer jag har stängt av. Försöker alltid se klart men inte utav respekt utan för att jag hoppas in i det sista på att filmen ska lyfta eller att jag ska hitta något litet jag gillar.

Edit: Den sämsta filmen jag har sett som jag kan komma att tänka på är Abandon med Charlie Hunnam och Katie Holmes. Den liksom handlade inte om något förutom att Hunnam var mystisk och Holmes var rädd. Riktig pissfilm.
Senast redigerad av McNutty 2013-06-11 kl. 22:08.
Citera
2013-06-18, 23:22
Medlem
Gamblors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Kanon skön kult film! så där har du väldigt mycket fel. Då är väl alla Shark vs blabla filmer betydligt sämre. Eller Anaconda 3. Dom är inte ens roliga för dom är så dåliga. Killer clowns from outer space är rolig iaf och sköna clowner.

Anaconda 3 är ljusår bättre än Anaconda 4! I trean är fan The Hoff med, vilket höjer betyget rejält. Trots detta är den dock skitusel.
Citera
2013-07-04, 12:44
Medlem
sneakydudes avatar
Såg precis klart "Olympus has fallen". Den var tamefan urusel från början till slut.
Citera
2013-07-04, 18:14
Medlem
Bret-Harts avatar
"Stenansiktet",men den var så dålig så den var bra...finns en egen tråd om den märkliga....film
Citera
2013-07-06, 01:54
Medlem
RoaldDahls avatar
PULP FICTION

Den går i skrivande stund på tv.
Snart slut, kan vara den sämsta skit jag sett.

Hyfsad roll av Bruce Willis men i övrigt dynga.

betyg 0 av 5.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in