2007-01-01, 02:58
Medlem
moderatswings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silverturk
Da Vincikoden.

Av den enkla anledningen att boken antagligen har fungerat som regissörens manus. Vid åtskilliga tillfällen tror man att filmen är slut och förväntar sig nån avslutningsscen så man äntligen kan gå och göra nått annat. Men den bara maler på mer och mer och mer. Till sist sitter man och dreglar inne i biosalongen med 2 liter rövsvett och bara längtar efter friheten utanför dörrarna. Fan det var den sämsta film jag sett!

(Det som förstörde var nog att jag inte läst boken och därför trodde den skulle sluta hela tiden.)

Jag läste boken o inte var filmen bra för det, skapade ju bara förväntningar som aldrig infriades.
Citera
2007-01-01, 11:38
Medlem
Blåbärskungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silverturk
Da Vincikoden.

Av den enkla anledningen att boken antagligen har fungerat som regissörens manus. Vid åtskilliga tillfällen tror man att filmen är slut och förväntar sig nån avslutningsscen så man äntligen kan gå och göra nått annat. Men den bara maler på mer och mer och mer. Till sist sitter man och dreglar inne i biosalongen med 2 liter rövsvett och bara längtar efter friheten utanför dörrarna. Fan det var den sämsta film jag sett!

(Det som förstörde var nog att jag inte läst boken och därför trodde den skulle sluta hela tiden.)
Rolig komentar om boken från Stephen Fry: "Complete loose-stool-water. Arse-gravy of the very worst kind."
Citera
2007-01-01, 14:11
Medlem
Durochmolls avatar
American Pie-filmerna. Jag har i och för sig bara sett två och en halv, men de är så pinsamt dåliga att det riktigt kryper under skinnet när man ska försöka se dom.

Sedan alla Tom Hanks-filmer, som kanske inte är jätte, jättedåliga i sig, men eftersom Tom Hanks är en sån värdelös och tråkig skådespelare kan man inte se på hans filmer utan att vilja spy.
Värst är nog Forrest Gump. Världens mest överskattade film, som verkar vara den enda film det är okej att kalla "den bästa filmen någonsin", utan att ge nån som helst motivering till det. Den är både tråkig och orealistisk, sen har regissören helt missat den ironiska tonen som finns i boken och istället slängt ihop två och en halv timmes tortyr, som måste passar den amerikanska medelklassen perfekt, med alla amerikanska ideal, ilussioner och myter. Filmen skulle nog aldrig överleva en kritik analys och Tom Hanks skådespelarinsattser är som vanligt helt värdelösa.
Citera
2007-01-04, 16:34
Medlem
moderatswings avatar
En dålig film bland dåliga filmer måste vara "Plan 9 from Outer Space" från 1959.
En extremt sevärd film enbart för att den är så dålig.
Hur fan tänkte dom???
Citera
2007-01-04, 17:25
Medlem
FNGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Micke666
Det står mellan "Smala Sussie" & "Blair Witch", två helt jävla värdelöst skit som aldrig borde gjorts...

Ah, the Blair Witch Project.... Jag minns mär vi satt och skulle se den här rullen, förväntningarna var inte speciellt höga och den falerade ändå horribelt. Det roligaste var dock när en av polarna som gick på marknadsföringen lite väl hårt precis innan filmen började vräker ur sig följande: "Men... Är det verkligen filmrullarna dom hittade i skogen? Eller är det en remake?" Detta sagt på fullaste allvar. Svaret blev naturligtvis: "Är inte du lite för gammal för att tro på spöken?"

Den senaste tiden har fört med sig en del usla alster, och två av de mest värdiga att hamna i den här tråden måste vara Bloodrayne och American Pie: Bandcamp

Jag vet att jag inte borde ha några som helst förhoppningar vad gäller dessa filmer, men jag var packad när jag hyrde Bandcamp och bakis när jag plockade upp Bloodrayne så jag fick väl vad jag förtjänade.

Bloodrayne var en fantastiskt dålig vampyrrulle som plockade det sämsta från den senaste tides vampyralster, slängde in referenser till diverse rollspel och Natulrigtvis till det TV spel som den bygger på. Skådespelarna var ointresserade (En cast av avdankade B-filmsskådisar och tvserie rejects, men hur fan dom fick dit Michael Madsen undrar jag fortfarande), regin var obefintlig ochfightingscenerna var skrattretande. Usel, usel film

American Pie Bandcamp är en film vars enda referens till de ursprungliga två filmerna som man i alla fall kunde skratta lite åt är den värdelösa mannen som spelar pappan vars son mackar på pajen i film ett. Därefter blir det bara sämre... Och sämre... Och sämre...

//FNG
Citera
2007-01-04, 18:52
Medlem
Pyrokemis avatar
Fantastic Four
Citera
2007-01-04, 22:22
Medlem
kvittot87s avatar
Dubbel Post..sorry
Citera
2007-01-04, 22:23
Medlem
kvittot87s avatar
Scary Video, Göta Kanal 2 - Kanalkampen, Galaxy Quest, Catwoman, Daredevil..Detta är alla riktigt värdelösa filmer.
Citera
2007-01-04, 22:47
Medlem
BeerMeUpScottys avatar
Anal Nurses 37
Citera
2007-01-05, 01:07
Medlem
maiden_666s avatar
Surf Nazis tror jag den hette!

Fattade nada av handlingen för den bara hoppade mellan allt möjligt, kommer ihåg att det var den sämsta filmen trots att det var 7+ år sedan jag såg den
Citera
2007-01-05, 01:41
Medlem
US&As avatar
Sagan om ringen, Rosemarys Baby
Citera
2007-01-05, 03:50
Medlem
Våffelnylles avatar
Aeon-Flux var ingen direkt höjdare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera