2011-01-27, 22:10
Medlem
Isterpucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uncle Duke
*Uncle Duke dissar The Room!*
Nostalgia Critic gör annars en lättsam recension av den
Citera
2011-01-28, 19:48
Medlem
Ola Schuberts avatar
Kanske inte den uslaste filmen i denna tråd, men den platsar ändå definitivt här, Barbarella Queen of the galaxy. Så här skrev jag på filmtipset:

"Lol! Filmen är en riktigt skön kultrulle. Iof så är den ironiskt gjord men den sköna flumstilen och att den är så fruktansvärt politiskt inkorrekt i dagens Sverige bryter verkligen av. Dessutom finns det sköna detaljer som: Rymdskeppet, "vattenpipan" och "orgeln". En stark tvåa i betyg. Är man sugen på en kultrulle så duger denna gott."

Tiläggas skall att jag inte skulle ha någonting emot att ha tyngdlöst sex med Jane Fonda som hon såg ut 1968 .
Citera
2011-01-28, 20:27
Medlem
Zaxxons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adeon
Jag har slösat bort 3 timmar av mitt liv. 3 timmar jag aldrig får tillbaka, det enda jag kan göra är att försöka varna andra för att begå samma misstag som jag.
:
The Langoliers
:
Jag tycker faktiskt den är ok. Det finns ett antal sämre King-filmatiseringar där ute. Vad jag minns är den väldigt trogen Kings story, inte för att det betyder att den blir bättre, utan kanske mer en ursäkt till att den suger?

Håller med om att karaktärerna är patetiskt skräddarsydda, vilket de även var i romanen. Ungefär som i Enid Blytons "Vi Fem"-böcker, där Ann alltid skulle laga mat, Julian var den modige osv. Smått barnsligt

Jag tycker storyn är ganska skön ändå, generellt. Nog lite smått fånig om man så vill (a la King), men scenerna med affärsmannen Craig är klockrena och drar filmen upp över betyget 4.99/10 enl. mig.
Senast redigerad av Zaxxon 2011-01-28 kl. 20:37.
Citera
2011-01-28, 20:38
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ferguson
Nej det är inte alls vad jag vill säga, jag kan ge dig ett exempel.

Bra film:
Silence of the lambs, en kalasbra film. En seriös film men med inslag av humor
Fargo
American Beuty
Shawshank Redemption

Dålig film:
Reqium for a dream, en riktigt skitdålig film totalt utan humor.
Ondskan
Irriversible
Monsters Ball
Jägarna

Med seriös film menar jag filmer som inte har någon humor och som skildrar till exempel ämnen som sorg och ångest osv...

Förövrigt så går det alldeles utmärkt att vara intellektuell och intelligent utan att vara intresserad av filmer av den typen.

Hahah herregud!
Jag vet givetvis nu att alla har sina olika smaker, men du tar ju fan priset i kategorin "Sämst filmtycke och vetskap EVER"..
Varför är du ens i den här tråden och diskuterar, när det enda du verkar göra är att jävlas med folk för att se vilken reaktion du får tillbaka.
"Reqium for a dream, en riktigt skitdålig film totalt utan humor" <--
Jag förstår inte riktigt vad du vill ha fram med det här.. Hur skulle denna specifika film kunna komma i närheten av att vara bra, med humor? Det finns INGENTING som är roligt eller komiskt med vad denna film tar upp. Och att du därför tycker det är "en skitfilm", får ju visserligen stå för din egen smak.
Men rent spontant skulle jag säga att American Pie, Road Trip och Not another Teen Movie är filmer med relevant tyngd för dig som person och den du är.

Allvarligt talat grabben, flytta ifrån Sverige.
Citera
2011-01-28, 21:06
Medlem
Samtliga filmer under genren Action.
Citera
2011-01-28, 21:31
Medlem
fergusons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mordum87
Hahah herregud!
Jag vet givetvis nu att alla har sina olika smaker, men du tar ju fan priset i kategorin "Sämst filmtycke och vetskap EVER"..
Varför är du ens i den här tråden och diskuterar, när det enda du verkar göra är att jävlas med folk för att se vilken reaktion du får tillbaka.
"Reqium for a dream, en riktigt skitdålig film totalt utan humor" <--
Jag förstår inte riktigt vad du vill ha fram med det här.. Hur skulle denna specifika film kunna komma i närheten av att vara bra, med humor? Det finns INGENTING som är roligt eller komiskt med vad denna film tar upp. Och att du därför tycker det är "en skitfilm", får ju visserligen stå för din egen smak.
Men rent spontant skulle jag säga att American Pie, Road Trip och Not another Teen Movie är filmer med relevant tyngd för dig som person och den du är.

Allvarligt talat grabben, flytta ifrån Sverige.

Är precis det som gör filmen så ointressant för mig. Jag är helt enkelt inte intresserad av den typen av film vilket jag har försökt få fram men som uppenbarligen verkar ganska svårt att förstå.
Jag vill bli underhållen när jag ser på film, inte deprimerad.

De filmer som du räknar upp är absolut inget för mig, tycker inte om den typen av humor.

Och vad skulle bli annorlunda om jag flyttade från Sverige menar du?
Citera
2011-01-28, 21:44
Medlem
Svinblinks avatar
Hamburger Hill, amerikansk krigsfilm om vietnamkriget. Sämsta skiten jag har sett någonsin

http://www.imdb.com/title/tt0093137/
Citera
2011-01-28, 21:54
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ferguson
Är precis det som gör filmen så ointressant för mig. Jag är helt enkelt inte intresserad av den typen av film vilket jag har försökt få fram men som uppenbarligen verkar ganska svårt att förstå.
Jag vill bli underhållen när jag ser på film, inte deprimerad.

De filmer som du räknar upp är absolut inget för mig, tycker inte om den typen av humor.

Och vad skulle bli annorlunda om jag flyttade från Sverige menar du?

Jag var inte fullt ut blodigt allvarligt med det sista jag skrev!
Men som jag sa, alla har sin rätt att tycka vad man vill, och vad man tycker är ju så vitt skilt människor emellan.
Men såg tidigare i tråden att du listade "När lammen tystnar" som en av de filmer du uppskattar för att den faktiskt har humor?
Visst finner jag också kanske en del av dialogen rätt humoristisk, men i mångt o mycket är ju filmen ganska nattsvart eller? Inte deprimerande på det sätt som Requiem for a dream, utan bisarr och rentav otäck på sina ställen.. Och det jag inte förstår är vad du menar när du säger att den filmen är bra, för att den innehåller humor?
Citera
2011-01-28, 22:05
Medlem
fergusons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mordum87
Jag var inte fullt ut blodigt allvarligt med det sista jag skrev!
Men som jag sa, alla har sin rätt att tycka vad man vill, och vad man tycker är ju så vitt skilt människor emellan.
Men såg tidigare i tråden att du listade "När lammen tystnar" som en av de filmer du uppskattar för att den faktiskt har humor?
Visst finner jag också kanske en del av dialogen rätt humoristisk, men i mångt o mycket är ju filmen ganska nattsvart eller? Inte deprimerande på det sätt som Requiem for a dream, utan bisarr och rentav otäck på sina ställen.. Och det jag inte förstår är vad du menar när du säger att den filmen är bra, för att den innehåller humor?

Skillnaden mellan dom filmerna ligger väl i att just "reqium" är helt gravallvarlig medans "när lammen tystnar" inte är det, visst är den lilla humor som finns väldigt svart men ändå.

Är ganska svårt att förklara dom för min del egentligen ganska små skillnaderna som avgör om jag tycker filmen är intressant eller inte. Men människoöden och relationer mellan människor är oftast något jag finner ganska ointressant, för att inte tala om kärlek. Det blir helt enkelt aldrig intressant på film.

Sen är jag absolut inte en sån som enbart tittar på "Transformers" och liknande, även om jag gillar den. Jag uppskattar många olika typer av filmer, men just drama och romantik funkar väldigt sällan för min del.
Citera
2011-01-29, 14:11
Medlem
Uncle Dukes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isterpuck
Nostalgia Critic gör annars en lättsam recension av den

TACK! Jag hade förträngt att man får se Tommy Wiseau (som är cirka 40 år, lönnfet och ser ut som om han varit död i två månader) naken! Nu minns jag också att Johnny i filmen varit ihop med Lisa i sju år. Lisa som spelas av en... artonåring....
Fast knarklangaren Chris-R, med sitt fantastiska överspel och våldsamma galenskap, hade faktiskt kunnat komma från en film av bröderna Coen. Det är dock snarare skådespelarens förtjänst än regissörens.
Jag skulle absolut inte avråda någon från att se The Room, snarare tvärtom. Den är betydligt mer underhållande än de flesta dåliga komedier som går på TV nu för tiden. Men usel film? Tveklöst.
Citera
2011-01-29, 14:17
Bannlyst
Det mesta inom action-, och skräck-genren är skräp, sen finns det mästerliga undantag.
Citera
2011-01-29, 16:04
Medlem
Alien Abduction

Såg lovande ut på baksidetexten, men var som att se ett gymnasieprojekt. Fast sämre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in