2012, Doomsday. (
http://www.imdb.com/title/tt1132130/)
Jag råkade se den här när 2012 var populär, någon hade tydligen hittat 2012 och ville slå på den. Jag trodde alltså att detta skulle vara 2012, den stora satsningen som kom ut 2009 har jag för mig.
Jag ser igenom halva och eftersom filmerna heter samma så misstänker man inget först (Båda handlar om 2012 och "Doomsday", hur originellt kan det bli i Hollywood tänker man), men man märker verkligen att det här kan fan inte vara rätt. Dialogen är så dålig så jag själv kunde skriva det bättre, CGI effekterna är så dåliga så Göta-Kanal 3's effekter framstår som bättre.
Och mitt i allt det här levereras någon jävla religiös smörja att alla på jorden ska dö och att bara de utvalda snälla kristna ska få fortsätta leva.
Det finns plot-holes där folk bara försvinner för de vill inte gå in hur de försvinner, de bara sitter i en bil sen försvinner de och huvudkaraktärerna försöker inte ens titta runt hörnet efter sagda person.
Det absolut bästa i den här filmen är att man får ett tillfälle att beakta den sämsta konversationen någonsin. Där en pappa ringer till sin dotter som ska bege sig till något jävla tempel och ber henne stanna där hon är med argumentet "NO! STAY THERE! I WANT YOU SAFE!"(...)
(...)
(...)
då pausar man filmen och för handflatan till ansiktet och muttrar, "varför säger han sådär när de vet att hela jävla världen håller på att gå under...".