2010-02-13, 19:24
Medlem
gurrhimselfs avatar
Hyrde en film som hette School of party eller liknande för något år sedan. Extremt usel på alla fronter. Den heter på engelska Going Greek, varför i hela helvetet har man döpt om den till School of party i Sverige?
Senast redigerad av gurrhimself 2010-02-13 kl. 19:29.
Citera
2010-02-14, 02:38
Medlem
marcus90_kungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firran
Fast and the Furious 4. Få filmer är lika dåliga som denna
Antagligen, har inte sett den. Men 3:ans story har ju ingen förankring i verkligheten överhuvudtaget. Det är som att en utomjording har varit på jorden en dag och spenderat tiden på att kolla på mainstreamfilmer från 90-talet. I 1:an och 2:an så finns det ju flera logiska handlingar, men Tokyo drift saknar ju all form av logiskt tänkande.

"En främmande utlänning som inte vet vad drifting är, jag lånar han min svindyra bil."

"En kaxig snubbe misshandlar min kompis, jag ger han en Ipod."

"Jag befinner mig i högteknologins och kapitalismens världscentrum, men jag köper en dator från negern som säljer joggingskor i skolan."

Knappast troligt.

Jag tänkte lista upp felen i filmen, men jag jobbar på måndag, så jag hinner inte. Den som inte förstår vad jag menar kan ju inte vara läskunnig ändå.
Citera
2010-02-14, 03:02
Medlem
Samwises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brajzilla
The Majestic med jim carrey

sunshine of the spottless mind med jim carrey

Dont torture a duckling konstigt nog av lucio fulci

blå måndag svensk skitfilm som var totalt förutsägbar

Är du på riktigt, antingen försöker du provocera människor här inne eller så är du ett barn med IQ långt under gränsten på det normala.
Hur kan du såga Lucio Fulci och den filmen, vad är det som är dåligt med den, förklara? Den är ju långt bättre än de mesta som spelas in idag. Sedan att du har mage att såga eternal sunshine of a spotless mind påvisar min tes om din IQ-kapacitet.

Det gäller fler i denna tråd, jag kan köpa att man inte tycker att Tarantinos senaste är speciellt bra men att säga att det är den sämsta filmen någonsin, då är man inte på riktigt utan är bara till för att provocera sådana som mig. Om vi ska prata dåliga filmer så kan vi hålla oss på klassen som götakanal 3 ligger vid, det är en dålig film, riktigt dålig.
Citera
2010-02-14, 05:00
Medlem
blotarns avatar
Hyrde den här tillsammans med några kvinnliga vänner:
http://www.imdb.com/title/tt0451284/

Trots att jag och min andra manlige vän bönade och bad om att slippa få se den, så ville donnorna se den. Varför vet jag inte, de hade tyvärr tjurat in sig fruktansvärt på den där filmen.
Vi bet ihop och gick med på att se den.

Satt och bet mig i knogarna halva jävla filmen för att den var så dålig. Sedan försökte jag bokstavligen talat sova resten av filmen, för den var så jävla dålig.
Sen när filmen var klar, så utbrister flickorna: Åh, den där sög ju!

!%#/%"¤#!/(¤
Citera
2010-02-14, 13:47
Medlem
marcus90_kungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samwise
Är du på riktigt, antingen försöker du provocera människor här inne eller så är du ett barn med IQ långt under gränsten på det normala.
Hur kan du såga Lucio Fulci och den filmen, vad är det som är dåligt med den, förklara? Den är ju långt bättre än de mesta som spelas in idag. Sedan att du har mage att såga eternal sunshine of a spotless mind påvisar min tes om din IQ-kapacitet.
Det är ju du som är dum i huvudet om du tror att filmsmak har med IQ att göra
Är du en fjortis som kallar alla med avvikande åsikter för IQ-befriade eller?
Citera
2010-02-14, 15:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av marcus90_kung

Fast du tycker väl att filmer gjorda innan 1990 är dåliga för att de inte hade tillgång till dagens teknologi?

Jag chansar inte, jag vet att du har skrivit exakt detta.
Citera
2010-02-14, 15:36
Medlem
WhoFortyTwos avatar
em, conan filmerna xD
Citera
2010-02-14, 16:01
Medlem
Giorgis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhoFortyTwo
em, conan filmerna xD

Kan du utveckla, vad gör dem dåliga? De är episka.
Citera
2010-02-14, 16:03
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Resident Evil filmerna tyckte jag var fruktansvärt dåliga, orkade iofs inte se klart dom men jag kommer inte på något sämre än dom. Även fast det säkerligen finns ännu sämre filmer så klart
Citera
2010-02-14, 16:07
Medlem
Dragonauts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giorgi
Kan du utveckla, vad gör dem dåliga? De är episka.
Jag tycker inte heller att de är särskilt bra. Kanske inte så illa att jag skulle döma ut dem som världens sämsta. Men bra är de fan inte. Kass story och kassa skådisar i mitt tycke. De behövs inte så mycket mer.

Sen kan man ju tycka att de är coola av nostalgiska skäl, ungefär som star wars, men det var ju för att man var 10 när man såg dem.
Citera
2010-02-14, 16:07
Medlem
Samwises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marcus90_kung

Till viss del har det väl med IQ att göra givetvis! Jag själv kan inte uppskatta abstrakta konstfilmer och analysera sådant, det är jag inte tillräckligt analyserande för och givetvis handlar det om intelligens .
Citera
2010-02-14, 16:11
Medlem
Giorgis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonaut
Jag tycker inte heller att de är särskilt bra. Kanske inte så illa att jag skulle döma ut dem som världens sämsta. Men bra är de fan inte. Kass story och kassa skådisar i mitt tycke. De behövs inte så mycket mer.

Sen kan man ju tycka att de är coola av nostalgiska skäl, ungefär som star wars, men det var ju för att man var 10 när man såg dem.

Cinematografin är väldigt bra.
Musiken är väldigt bra.
Fotot är otroligt vackert.
Kostymerna och rekvisitan är väldigt snygg.
James Earl Jones och Max von Sydow gör bra insatser.

Filmen skulle kunna vara utan dialog, skulle vara otroligt bra ändå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in