2011-12-28, 17:25
Medlem
MeGustas avatar
Scream of the Banshee
http://www.imdb.com/title/tt1548628/
Storyn suger, skådisarna suger, allt filmen försöker uppnå faller pladask.
Citera
2011-12-28, 18:43
Medlem
Snuskalass avatar
http://www.imdb.com/title/tt0382011/
- "Ghost lake"

Detta är tveklöst den sämsta filmen jag sett vad gäller, handling, manus, skådespelare men framförallt - bild och kvalité.
Citera
2011-12-28, 20:15
Medlem
Bret-Harts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GargamellSucker85
http://www.youtube.com/watch?v=tkhzRXJX1mY Bland de sämsta jag sett .

Verkar väldigt underhållande i alla fall
Citera
2011-12-28, 20:27
Bannlyst
"Naken" (som någon nämnt innan). Mitt eget bidrag blir Route 666...riktigt dålig men har förträngt den så pass att jag inte minns den bra. Minns dock den ryckiga kameran. Yrsel och huvudvärk efter skiten. Trailer:

http://www.youtube.com/watch?v=tKf81AWIG7o&feature=related

Strandade ensamma i öknen men i en scen ser man tydligt bilar köra förbi på vägen 50 m bakom karaktärerna...

Lou Diamond Phillips bör förbjudas att göra film. Allt han rör blir skit.

Edit: minns även att den innehöll filmvärldens konstigaste, längsta och mest värdelösa monolog någonsin (av random bikaraktär).
Senast redigerad av wazzobazzo 2011-12-28 kl. 20:55.
Citera
2011-12-28, 20:40
Medlem
sim-man92s avatar
Antichrist, Lars von Trier så överskattad i mitt tycke
Citera
2011-12-28, 21:04
Medlem
RancorFeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sim-man92
Antichrist, Lars von Trier så överskattad i mitt tycke

Håller jag med om, hans filmer kan bli lite väl fåniga ibland.

Dock så gillar jag verkligen Antichrist. En bra blandning mellan Possession och The Evil Dead, inte alls lika bra som dessa filmer dock, såklart.

---

En av de sämsta filmerna jag har sett, nyligen, är Friday the 13th V: A New Beginning.

Helt klart den sämsta i serien, men också en av de roligaste! Allt är så perfekt dåligt med denna film, det är... galet! Inte nog med att filmen är oerhört osammanhängande, och, ja, hysterisk, så har den också en av filmvärldens absolut märkligaste regissörer. En kepsbärande herre, med långt grått hår, som älskar att berätta osammanhängande ( lika osammanhängande som filmen! ) historier om filmskapandet - finns att se på blurayen, extramaterialet. Se det, om du vill skratta!

Genial rulle.
Citera
2011-12-28, 21:13
Medlem
Neubautens avatar
Måste nominera "The Ninja Mission".

B-film från 84, så äckligt kass vad det gäller manus, realism, effekter och skådespel.
Den är ganska underhållande att titta på dock...fast jao, för att den är så dålig. Usch.
Citera
2011-12-28, 21:21
Medlem
Med tanke på att boken var helt okej, och att filmen blev så jävla hypad att den till och med låg 1:a på IMDB började jag nästan gråta när jag såg "Låt den rätte komma in"... Jag hoppas alla kritiker som hyllade den blev av med jobbet omgående. Riktig usel lågbudgetsfilm utan några som helst specialeffekter eller dylikt.
Jag blir upprörd bara jag tänker på det.
Citera
2011-12-28, 21:27
Medlem
sim-man92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skalm4n
Med tanke på att boken var helt okej, och att filmen blev så jävla hypad att den till och med låg 1:a på IMDB började jag nästan gråta när jag såg "Låt den rätte komma in"... Jag hoppas alla kritiker som hyllade den blev av med jobbet omgående. Riktig usel lågbudgetsfilm utan några som helst specialeffekter eller dylikt.

Då skulle de inte finnas några filmkritiker kvar nu Grymt bra film enligt mig i alla fall platsar absolut inte här, men men smaken är som baken....
Citera
2011-12-28, 21:51
Medlem
Ogdens avatar
Citat:
Menar du att många specialeffekter = bra film?

Den sämsta filmen jag har sett är nog The Town.
Den var så gripande att jag somnade. Verkligen inte min typ av film.
Citera
2011-12-28, 21:53
Medlem
RancorFeeders avatar
Citat:

Börjar nästan gråta när jag läser vilka kriterier en film måste uppfylla, för att kunna klassas som bra, enligt dig.

Låt den Rätte komma in är ett mästerverk. Det är en dramafilm, inte en skräckfilm. Specialeffekter skulle bara förstöra filmen.
Citera
2011-12-29, 18:43
Medlem
Guldtandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ogden
Menar du att många specialeffekter = bra film?

Den sämsta filmen jag har sett är nog The Town.
Den var så gripande att jag somnade. Verkligen inte min typ av film.
Tycker The Town var en av dom bästa filmerna jag har sett på länge! Men jag gillar ju sånna typer av filmer Vilken är din favorit genre då ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in