2009-12-07, 20:17
Medlem
237s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Meatball
Jag slänger in en spoiler för de som inte läst den.

The Mist är en av mina favoritfilmer, även om slutet lämnar dålig bismak.

En grej som är fantastisk med den är att de svarta karaktärerna (negrer för att använda klarspråk), är dåliga människor. Men i alla filmer försöker man väga upp en svart badguy med en ursäkt/förklaring, eller ta in en god neger.

Men i The Mist finns inga sådana ursäkter, och det är verkligen befriande skönt. Ger en autentisk känsla.
Citera
2009-12-07, 20:19
Medlem
237s avatar
Epic Movie
Citera
2009-12-07, 20:23
Medlem
Ubbe Cykelkedjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 237
The Mist är en av mina favoritfilmer, även om slutet lämnar dålig bismak.

En grej som är fantastisk med den är att de svarta karaktärerna (negrer för att använda klarspråk), är dåliga människor. Men i alla filmer försöker man väga upp en svart badguy med en ursäkt/förklaring, eller ta in en god neger.

Men i The Mist finns inga sådana ursäkter, och det är verkligen befriande skönt. Ger en autentisk känsla.
Lol! Tokkristna har sina egna kriterier på film (svordomar är fördömligt!), ignoranta rasister sina egna.
Citera
2009-12-07, 20:25
Medlem
237s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ubbe Cykelkedja
Lol! Tokkristna har sina egna kriterier på film (svordomar är fördömligt!), ignoranta rasister sina egna.

Jag fattade ingenting av det där ...
Citera
2009-12-07, 20:34
Medlem
Manstankss avatar
Tail Sting

http://www.imdb.com/title/tt0290884/

Handlar om muterade skorpioner på ett flygplan. Extremt dåliga specialeffekter, filmat med hand-by cam.

Rekommenderas starkt!
Citera
2009-12-07, 21:55
Medlem
NollottAs avatar
Citat:
Epic Movie

Scary Movie 1,2,3 och 4 är filmer.
the Comebacks (Sports Movie) är en film.
Date Movie är en film.
Allt annat dom gjort är inget annat är, ja, jag vettefan. Fattar fan inte att dom har råd att få upp dom på big-screen.
Citera
2009-12-07, 22:00
Bannlyst
Citat:
Epic Movie

gillar den filmen starkt
och det är jag inte ensam om
Citera
2009-12-07, 22:04
Medlem
Mates avatar
Efter att ha sett New Moon i helgen så är det den sämsta filmen jag sett, som jag minns i alla fall.
Citera
2009-12-07, 22:08
Medlem
Det blir nog lika mellan Epic Movie och Meet the Spartans då båda dessa är två helt och hållet humorbefriade "komedier".
Citera
2009-12-07, 22:11
Medlem
frankie16s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slooth
gillar den filmen starkt
och det är jag inte ensam om

För att tala om vad som är god smak måste någon annan ha dålig smak
Citera
2009-12-08, 02:08
Bannlyst
The Treasure Of The Amazon!

Det här är en liten nugget av dålighet..
http://www.youtube.com/watch?v=fMI8UGo8_bY
Citera
2009-12-08, 02:40
Medlem
Knaffells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror Fritz
Dåligt skådespeleri, massa plotholes (EXTREMT MÅNGA, Och är du en anal person som mig så kommer du störa dig oerhört mycket på detta)
Filmen har fler plotholes än Armageddon, massa goofs, dålig förklaring till varför jorden går under. För många karaktärer att hålla reda på. Det enda som var bra med filmen var att jag fick mig ett gott skratt, samt specialeffekterna. 2/10 får den.

Haha, kommer troligen tycka likadant då jag också är en person tycker att rätt ska vara rätt och att allt skall stämma överens.

Hatar filmer med plotholes, blir riktigt förbannad när jag upptäcker motsägelser, fel och allmänt dåligt utförda filmer.

Tack för att du delade med dig utav dina tankar, jag får väl ta och ladda ner filmen och istället lägga mina hundra spänn på något annat
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in