Nu nominerar jag bara lite mer moderna större filmer och dom tre absolut sämsta filmerna i den kategorin enligt mig är:
1. The Mist (2007) Bland den löjligaste skiten jag sett. Varken läskigt, intresseväckande eller något annat. Urusla animationer och så orealistiska rollfigurer och händelser att man bara hånskrattar rakt ut. Till exempel den religiösa kärringen som lyckas indoktrinera alla i köpcentret att bli galna psykopater efter någon enstaka dag. Att han sköt ihjäl sitt eget barn och familj gjorde att jag bara skakade på huvudet och att sedan amerikanska armén med stora amerikanska flaggor skulle komma och blåsa bort dimman två sekunder senare med ett stort FUCK YEAH var så förutsägbart och löjligt att jag vek mig tredubbelt
1. Använd spoilertag
2. Du verkar ha missat ALLT vad The Mist handlar om. Håll dig till filmer från 7 år i framtiden.
In the name of the king (http://www.imdb.com/title/tt0460780/). Jesus fuckin christ, om ni vill se en dålig film.
Jag började kolla på den och gav verkligen filmen en chans då jag gillar Jason Statham.
Ibland undrar man när de gör sånna här filmer, och de har visningar till olika människor eller i själva inspelningen. Är det INGEN som säger "men grabbar... allvar fan håller vi på med? Vi lägger ner skiten!"
In the name of the king (http://www.imdb.com/title/tt0460780/). Jesus fuckin christ, om ni vill se en dålig film.
Jag började kolla på den och gav verkligen filmen en chans då jag gillar Jason Statham.
Ibland undrar man när de gör sånna här filmer, och de har visningar till olika människor eller i själva inspelningen. Är det INGEN som säger "men grabbar... allvar fan håller vi på med? Vi lägger ner skiten!"
...men då invänder Uwe Boll: "Men varför skulle jag?! Jag är skattebefriad som filmskapare så jag kan kränga ut vad skit som helst och inte förlora på det! Att resten av världen avskyr mig och mina filmer ser jag som en bonus!"
...men då invänder Uwe Boll: "Men varför skulle jag?! Jag är skattebefriad som filmskapare så jag kan kränga ut vad skit som helst och inte förlora på det! Att resten av världen avskyr mig och mina filmer ser jag som en bonus!"
Alla har vi våra åsikter, så jag postar mina försvarstal av två filmer som nyligen har diskuterats
Eden Lake
Visst kan man tycka att barnen är övermänskliga som känner till skogarna så bra, men alla kommer väl ihåg när de var små och lekte i skogen. Man hade verkligen råkoll på allt! Sen att hjältinnan blir mördad av föräldrarna i slutet tycker jag inte alls var random. Det var en liten by där man håller ihop. Kan på rak arm inte komma på ett bättre slut.
The Mist
Anledningen till att den här filmen blev så bra är ju för att just dynamiken mellan karaktärerna känns realistisk. Visst kanske det var lite B med datoranimationerna på sina ställen, men utöver det så var känslan i filmen bra. Grymt bra filmatisering av en bra bok.
Very Bad Things är ett exempel. Kass story, kass Cameron Diaz, kass slut, helt enkelt kass...
Australia är klippet och musiken helt fucked upp då biopubliken (båda gångerna jag såg den) trodde den var slut på två ställen. När slutet väl kom reste sig ingen...
Alla de andra Johan Falk filmerna bland annat och denna var det absolut sämsta jag sett på väldigt länge.
varför denna hostilitet?
Jag hatar också skdespelaren Jakob Eklund men kan inte påstå att filmerna är ovanligt dåliga ens i internationella mått. Precis lika fejk som all annan action.