En av de absolut sämsta filmerna jag någonsin sätt var faktiskt igår, jag var tvungen att slå över ibland när det blev för dåligt, men sedan väcktes intresset igen. Den hade verkligen allt som vanliga dåliga amerikanska actionfilmer har, precis allt men med de sämsta skådespelare, regissör, kameraman, smink, och de billigaste kulisserna man sett. Som ett långt avsnitt av Glamour men som skräckfilm (ja den var tydligen en skräckfilm, även om den mer hade humorn hos Wayans brothers, alltså gör det dåligt och det ska bli roligt).
Underverket heter Tail Sting
http://www.imdb.com/title/tt0290884/ och har det överskattade betyget 1.6 på IMDB. Tyvärr såg jag aldrig några skorpioner, om de nu var data-animerade eller hur de gjort dem vet jag inte. Men jag kan bara anta att även den special-effekten var ruskigt dålig.
Kan dock användas som skolexempel på vad man ska undvika och även hur man gör samma sak som man ska, men väldigt dåligt. Definitivt en film som bör köras på filmskolor i min mening.
Jag måste dock lägga in brasklapp, det kan vara så att den är medvetet dålig som humor. Jag kunde tyvärr inte uppfatta det, jag kunde inte titta tillräckligt länge på en scen. Men om den nu var menad som en komedi misslyckades de kraftigt med det också så poängen kvarstår.