2008-07-22, 11:16
Medlem
Vicious_s avatar
Stockholmsnatt är en kandidat.
Ytterst dåliga skådisar i kombination med pinsamt manus, det kan fan inte bli värre.

Men den har ju humorvärde iallafall, ingen kan väl ta den på allvar?
Citera
2008-07-22, 13:42
Medlem
Kosstaskens avatar
War of the Worlds 2 är bland det sämsta jag skådat..

Dekoren när dom springer runt inne i rymdmonstrena är fantastisk.
Skådespelarna är verkligen trovärdiga och effekterna håller samma klass som introfilmerna på ett Amiga CD32 spel..

bra jobbat, teamet måste känna sig stolta!
Citera
2008-07-29, 22:40
Medlem
Vill utdela en stark varning för "The american dream/Breakfast of champions" med Bruce Willis. Ska föreställa en komedi, men jag skrattade inte en enda gång. Kan vara en av världens sämsta filmer.
Citera
2008-07-30, 11:34
Medlem
moderatswings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kosstasken

Skådespelarna är verkligen trovärdiga och effekterna håller samma klass som introfilmerna på ett Amiga CD32 spel..

OMG!
Finns det en sådan?
Är det en uppföljare till den med Tom Cruise?
Citera
2008-07-30, 12:51
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kosstasken

Japp låter verkligen som skräp. Om den nu inte är dålig att den kan klassas som en framtida kultfilm!
http://www.filmtipset.se/film/war-of-the-worlds-2-the-next-wave.html?search_id=14958313&search_sort_order=1
Citera
2008-07-30, 13:46
Medlem
moderatswings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Japp låter verkligen som skräp. Om den nu inte är dålig att den kan klassas som en framtida kultfilm!
http://www.filmtipset.se/film/war-of-the-worlds-2-the-next-wave.html?search_id=14958313&search_sort_order=1

Skumt! War of the Worlds utspelar sig väl i nutid (även om boken var på 1800-talet) och ändå har vi kapacitet att militärt anfalla Mars på bara två år.
Hade ju varit en sak om det gått trettio år.
Citera
2008-07-30, 14:32
Medlem
nobbe82s avatar
Toxic avenger måste vara den sämsta filmen som gjorts.
http://www.imdb.com/title/tt0090190/

Filmen handlar om den mobbade städaren Melvin som hoppar ner i en tunna med radioaktivt avfall och muteras till Toxic avenger, sen går han lös på rånare och annat patrask.

Eller de flesta filmerna från troma är riktigt värdelösa.

"edit" Här är en trailer för filmen http://www.youtube.com/watch?v=27E4Qfj7iEY&feature=related
Senast redigerad av nobbe82 2008-07-30 kl. 14:47.
Citera
2008-07-30, 14:41
Medlem
Sickboys avatar
Genomled "Don't mess with the Zohan". Den är en bra kandidat till den här tråden och är tveklöst den sämsta filmen jag sett i år.
I samma klass som "epic movie".

Adam Sandler är med i en del bra filmer faktiskt men den här var bara pinsamt usel, kan tänka mig att killar i 14-års åldern kan gilla den.
Citera
2008-07-30, 14:48
Medlem
Eithnes avatar
Tail Sting

En av de absolut sämsta filmerna jag någonsin sätt var faktiskt igår, jag var tvungen att slå över ibland när det blev för dåligt, men sedan väcktes intresset igen. Den hade verkligen allt som vanliga dåliga amerikanska actionfilmer har, precis allt men med de sämsta skådespelare, regissör, kameraman, smink, och de billigaste kulisserna man sett. Som ett långt avsnitt av Glamour men som skräckfilm (ja den var tydligen en skräckfilm, även om den mer hade humorn hos Wayans brothers, alltså gör det dåligt och det ska bli roligt).
Underverket heter Tail Sting http://www.imdb.com/title/tt0290884/ och har det överskattade betyget 1.6 på IMDB. Tyvärr såg jag aldrig några skorpioner, om de nu var data-animerade eller hur de gjort dem vet jag inte. Men jag kan bara anta att även den special-effekten var ruskigt dålig.

Kan dock användas som skolexempel på vad man ska undvika och även hur man gör samma sak som man ska, men väldigt dåligt. Definitivt en film som bör köras på filmskolor i min mening.

Jag måste dock lägga in brasklapp, det kan vara så att den är medvetet dålig som humor. Jag kunde tyvärr inte uppfatta det, jag kunde inte titta tillräckligt länge på en scen. Men om den nu var menad som en komedi misslyckades de kraftigt med det också så poängen kvarstår.
Citera
2008-07-30, 15:59
Medlem
nncs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moderatswing
OMG!
Finns det en sådan?
Är det en uppföljare till den med Tom Cruise?
Nä, det är en uppföljare till Asylums (produktionsbolaget som numera är ökänt för sina skräpfilmskopior som kommer samtidigt som mer kända storfilmer) egen War of the Worlds som kom samtidigt som Spielbergs.
Citera
2008-07-30, 16:02
Medlem
mx_s avatar
Terminator filmerna
Citera
2008-07-30, 16:07
Medlem
Mystiqes avatar
Den gröna milen var den sämsta filmen som jag har sett...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in