2009-02-17, 17:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sv1nt0
weird! jävlar vad alla hatar the day the earth stood still då, själv älskade jag den, helt underbar film! varför har den så dåligt betyg och varför hatar folk den så mycket ? förstår inte, jag brukar ha ungefär lika åsikt som imdb rösterna gällande filmer annars.

För att filmen är så jäkla förutsägbar. Samt att det är så jäkla typiskt att börja snacka om miljön i den här typen av filmer nuförtiden.

Om jag ska se en katastroffilm ska det fan vara mycket pang-pang och explosioner. Det känns inte så läskigt med damm från rymden eller minustemperaturer
Citera
2009-02-17, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QKN123
För att filmen är så jäkla förutsägbar. Samt att det är så jäkla typiskt att börja snacka om miljön i den här typen av filmer nuförtiden.

Om jag ska se en katastroffilm ska det fan vara mycket pang-pang och explosioner. Det känns inte så läskigt med damm från rymden eller minustemperaturer

Visst ja för att alla filmer som försöker rädda världen är dåliga.
Citera
2009-02-17, 21:59
Medlem
GEFLE Golds avatar
Bidrar med att skriva in Djungelboken 2

Kom ihåg när man såg den första filmen när man var lite och så kom den här filmen och förstörde allt ....
Citera
2009-02-18, 01:55
Medlem
Tord_Ywels avatar
Har sett så många filmer som ligger mellan 2-4 på imdb nu så man är nästan immun mot dåliga filmer, men några riktigt dåliga finns det.

Predator Island
http://www.imdb.com/title/tt0483779/

The Black Hole
http://www.imdb.com/title/tt0433883/

Swarmed
http://www.imdb.com/title/tt0437498/

War of the Worlds 2: The Next Wave
http://www.imdb.com/title/tt1183733/
Citera
2009-02-18, 03:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 0lof
Visst ja för att alla filmer som försöker rädda världen är dåliga.

En till miljömupp hör jag, gör mig en tjänst och klicka på min länk i signaturen så är du gullig

OnT- Crocodylus är även den en stark tävlande i priset om en Raspberry Award. Filmen handlar kort och gott om två surfare som ska spela in en surffilm där dem surfar med hajar samtidigt som de har öppna sår så att hajarna lockas av blodlukten. Allting går som en räls tills en stor krokodil attackerar och mumsar i sig kameramän, producenter och allehanda blondiner med sillisar. Låter som en riktig höjdarrulle eller hur
Citera
2009-02-18, 11:43
Medlem
Fleggards avatar
Har glömt vad filmen heter, men det är en sån riktig TV-film som man bara visar sent på nätterna, handlar iallafall om en svärm av köttätande syrsor, filmen är så jävla kass att de typ datagjort helkopter-flygningarna, för de inte har råd med riktiga. Tror den heter nåt med typ: "Hell Fire 2" eller nåt sånt....
Citera
2009-02-18, 12:35
Medlem
The Meatballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleggard
Har glömt vad filmen heter, men det är en sån riktig TV-film som man bara visar sent på nätterna, handlar iallafall om en svärm av köttätande syrsor, filmen är så jävla kass att de typ datagjort helkopter-flygningarna, för de inte har råd med riktiga. Tror den heter nåt med typ: "Hell Fire 2" eller nåt sånt....
Jag har också haft missnöjet att se ungefär hälften av den filmen, riktigt usel.
Citera
2009-02-18, 15:36
Medlem
carebears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleggard
Dataanimerade helikoptrar har de ju även i den där filmen om ebola med Dustin Hoffman, vad fan den nu heter...
Citera
2009-02-27, 22:27
Medlem
apansapiss avatar
The Grudge, den amerikanska version. Vilken talanglös film, inte skrämmande alls.
Har tyvärr inte sett Ju-on som jag misstänker är bra mycket bättre.
Citera
2009-02-27, 23:14
Medlem
beyonds avatar
Minns inte om jag redan nominerat den här men here goes: Rising Dead.
Ett katastrofalt usel ursäkt till zombiefilm, faktiskt så dålig att jag inte kan hålla mig borta från den. Det är som att passera den klassiska bilolyckan där det gått så illa att man måste se rubbet.

Precis allt är åt helvete och jag skulle kunna ägna resten av kvällen till att rada upp konstigheter och logiska kullerbyttor, men det räcker om ni läser kommentarerna på IMDB för att få lite inblick i vad det handlar om: http://www.imdb.com/title/tt1050194/usercomments

Dock nämner de inte en av mina favoritscener...
Jag kan inte göra annat än rekommendera denna monumentala skitfilm för den som har en tråkig afton. Högtravande dialog, skådespeleri sämre än sämst kombinerat med trevligt splatter - hur kan det inte vara underhållande? Som bonus hämtar ni en oerhört fyrkantig ord-för-ord-översatt svensk sub från undertexter.se för att ytterligare förhöja känslan.

"I believe this is the first Zombie movie ever where the Zombies are smarter then the people they are chasing, and that is a fact."
Citera
2009-02-28, 01:22
Bannlyst
Ser att en av mina hatfilmer e på TV just nu. Dr Hfuhurhuhr mysterier, lr vad fan den heter, med Steve Martin som för övrigt e en mästare i att vara kass i alla filmer han nånsin varit med om. Brr Bowfinger, vilken jävla kalkon!
Citera
2009-02-28, 01:37
Medlem
LOST In Translation är så dålig att man vill sluta andas:P
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här