2010-09-04, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eirich
Den är dålig ja, men det krävs ändå det där lilla extra för att den ska tävla om "sämsta filmen någonsin". Den har alla de ingredienser en riktigt usel film ska ha: Platta och löjeväckande karaktärer, obefintlig handling, icke trovärdig - och då menar jag inte "overklig", utan jag menar att alla karaktärer helt enkelt inte bär sig åt eller talar som någon skulle göra i sådana situationer (att behålla autentiska karaktärsskildringar är extra viktigt i filmer som ska röra sig i verkliga miljöer med inslag av fantasifoster). MEN, den är turligt nog så löjeväckande i alla sina överdrifter att den vinner en viss uns underhållningsvärde, varför den inte kan klassas som en av de sämsta filmerna.

Jag hittade inget underhållningsvärde i den överhuvudtaget. bara slöseri med tid. önskar att jag aldrig hade sett den. Men det är bara min åsikt.

Sen skulle jag vilja nominera Arn tempelriddaren också
Citera
2010-09-05, 01:10
Medlem
22z27s avatar
Catwoman...

Jag blir gråtfärdig bara jag tänker på att jag faktiskt sett den.
Citera
2010-09-05, 02:13
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luitpold
Jag hittade inget underhållningsvärde i den överhuvudtaget. bara slöseri med tid. önskar att jag aldrig hade sett den. Men det är bara min åsikt.

Sen skulle jag vilja nominera Arn tempelriddaren också

Twilight är ren tonårsfilm; väldigt enkelt och okomplicerat alltihop och den är helt enkelt för menlös för att jag ska bli irriterad.

Arn däremot...det är en av väldigt få filmer jag skrikit åt och stormat ur rummet...och detta efter ungefär 45 minuter in i smörjan. Den är helt otroligt hemsk och jag förstår verkligen inte vad de ville med filmen.
Jag har självklart läst böckerna och hoppades nog på att det till slut skulle skapas en film i det här landet man inte behövde skämmas för att gilla, men tji fick man.

(Det närmaste man kommer där är Livvakterna och Tredje vågen som faktiskt är helt okej action, även om de verkligen borde letat upp en mindre träig huvudrollsinnehavare.)
Citera
2010-09-05, 10:51
Medlem
Jaws 3. 'Nuff said. Den endsa film som fått mig att gråta för att den var så dålig, och då såg jag kanske 10 minuter mot slutet, när Hajen då "simmar" mot deras undervattenbas och "krossar glaset" i en slow motion scen av låg kvalitet.

Urgh... Jag tror jag måste rapeduscha bara för att jag pratade om den...
Citera
2010-10-09, 03:30
Medlem
i.s avatar
Alien vs Predator 2.
Jag dog lite inombords när jag kollade på den här. Vill bara gråta när jag tänker på den här filmen.

The last man on earth
Kommer något virus som gör att alla av det manliga könet dör (inklusive djur). En man är nerfryst eller liknande kommer inte riktigt ihåg men blir upptinad i framtiden där världen styrs av arga superteknologiska lesbiska kvinnor som har ett hat för män. Som försöker fånga och likvidera honom.
Senast redigerad av i. 2010-10-09 kl. 03:43.
Citera
2010-10-09, 05:18
Medlem
Dantias avatar
Anaconda 3, 4 och 5. Massproducerad skit med ingen budget eller något manus att tala om. Ormen är riktigt dåligt gjord i alla filmer och et finns ingen karaktär i någon av filmerna som beter sig mänskligt. Alla ska gå runt och utforska själva när dom vet att det finns en enorm anaconda i skogen men dom ska ändå bara gå 200meter bort från gruppen för att pissa.
Om någon har ett vapen så försök inte träffa ormen utan spring därifrån och skjut lite slumpmässigt bakom dig.

Var bara lite saker jag kom ihåg från någon uppföljare men alla 3 är i stort sett samma.
Citera
2010-10-09, 07:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av strategasiat
the hangover

Min Idol!

Tack!
Citera
2010-10-09, 08:06
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OskarK
Jaws 3. 'Nuff said. Den endsa film som fått mig att gråta för att den var så dålig, och då såg jag kanske 10 minuter mot slutet, när Hajen då "simmar" mot deras undervattenbas och "krossar glaset" i en slow motion scen av låg kvalitet.

Urgh... Jag tror jag måste rapeduscha bara för att jag pratade om den...
Jag gillar den. Mycket för att den är så dålig att den blir bra. Scenen du pratar om är ju helt underbar. Gillar även alla försöken till 3d-scener i filmen också.

Fyran däremot är enbart dålig.
Citera
2010-10-09, 08:08
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkurtDenOnda
10.000 BC är nog den tråkigaste och mest meningslösa film jag har sett.
Ena stunden jagades det mammut och i nästa byggdes det pyramider och sen lite revolt bland slavar samt något skit om ett konstigt spjut och om jag inte minns fel handlade det om en brud med blåa ögon som skulle räddas. Aldrig förr har jag sett en film som var så fullkomligt pisstrist från början till slut. Jag vet inte ens om det skulle föreställa att det var på jorden eller i någon alternativ verklighet men gissar på det senaste. Skulle jag tvingas välja mellan att få lillfingret avklippt eller att se den igen skulle jag bli ett finger fattigare.

2012 är också en riktigt stinkande hög med koskit.

Bägge filmtitlarna innehåller en massa siffror kom jag på nu.
Bägge är dessutom från samma regissör, Roland Emmerich.

Måste dock erkänna att jag tyckte att 10 000 BC var helt okej. Har dock alltid varit svag för filmer med stora djur... En annorlunda fantasyskildring.

2012 däremot var ett totalt misslyckande... tyvärr. Hade faktiskt höga förhoppningar på den.
Citera
2010-10-09, 17:01
Medlem
Bret-Harts avatar
The Book of Eli-religiös propaganda
Citera
2010-10-09, 18:44
Medlem
Spyrrans avatar
Jag har väldigt svårt för skräckfilmer och komedier. Så kallade skräckfilmer i form av Paranormal Activity är ju bara sjukt dåliga. Andra har dålig handling och urusla specialeffekter, så man skrattar åt smörjan. Det finns nog bara en enda komedi som faktiskt fått mig att skratta, vad jag kan minnas. Och alla dessa parodier och ”movies” (Epic Movie, Scary Movie triologin, Not another teen movie etc) är ju så pinsamt dåliga. Men jag kanske har väldigt konstig syn på humor.

Men den sämsta film som jag har sett, det måste vara Lady in the water. Totalt tråkig och meningslös. Ett riktigt sömnpiller som lyckades få mig att somna ganska fort, så det tog flera försök innan jag hade sett klart hela filmen.
Citera
2010-10-09, 18:52
Medlem
Leksingens avatar
Titanic, jävla konspiration.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in