2008-01-07, 14:04
Medlem
Janne-Taikons avatar
Det kommer ju ett par varje år....men 1998 var det år jag såg "Lithvim" av David Flamholc, på bio.

Blev bjuden, tror att om jag pyntat biljetten så hade jag suttit inne för rån-mord eller nåt idag, redan efter 5 min reste sig folk upp o knalla ut, muttrandes om pengarna tillbaka, biografen var fullsatt när filmen starta, tror vi var runt 10 pers inklusive personalen på biografen när filmen var slut, riktigt äckligt dålig film.
Citera
2008-01-07, 14:52
Medlem
Verner_Tiwazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av actionbike
Måste nog säga att Pathfinder var den absolut värdelösaste film jag någonsin sett. Efter 15 minuter var jag påväg att spola till slutet för att se om jag gissade rätt men ångrade mig och tvingade mig igenom den istället.

Hade helt och hållet förträngt den rullen. Fyfan vilket skit alltså..
Citera
2008-01-07, 16:28
Medlem
RickardTheBraves avatar
House of a thousand corpses. Fyfan vilken jävla skitfilm.

Dock så är uppföljaren "The Devils Rejecs" helt underbar.
Citera
2008-01-07, 18:00
Medlem
UrbanJungles avatar
Måste nog säga Immortal, riktig jävla sci-fi b-film.
Citera
2008-01-07, 18:13
Medlem
Underground (2007)

http://imdb.com/title/tt0870209/

Finns inget bra med den här filmen. Budgeten kan väl ha legat på stadiga £100.
Citera
2008-01-07, 23:52
Medlem
tpariss avatar
Köpte en box med 10 skräckfilmer.
Dead Meat och The Locals var 2 av dem å de sög jvligt hårt.
Har säkert sätt flera som är sämre..
Citera
2008-01-08, 01:02
Medlem
MacClannoughs avatar
Visitörerna!!!!!!
Citera
2008-01-08, 02:40
Bannlyst
"Men in White", måste varit det största skämtet för att bränna pengar sen SIDA, seriöst, större bajskorv till film har jag svårt att föreställa mig

http://imdb.com/title/tt0156789/
Citera
2008-01-08, 02:47
Medlem
Eastons avatar
Donny Darko, helt makalöst dålig!
Citera
2008-01-08, 03:00
Medlem
Awesome-Os avatar
"Are We There Yet?" med Ice Cube, hjärtlöst att göra en så usel film.
Citera
2008-01-08, 03:24
Medlem
LéKrisss avatar
Apocalypto, Planet Terror

Det finns ju mycket skit, men senaste film där glappet mellan förväntad upplevelse och faktiskt upplevelse var störst var för mig Apocalypto. Börjar väldigt lovande för att sedan sakta sjunka som en sten i gyttja, av bajs.
Sammantaget är det en Mel Gibsons balansakt mellan "Passion of the Christ" och "Braveheart" där alla som går igång på den lilla mannens lidande in absurdum i sin kamp mot överheten kan sitta och mysa och få lite halvstånd. Väldigt handlingsbefriat och oorginellt - en indian får sin by knullad och bränd av andra, ondare indianer, alla får fett med stryk och blir tillfångatagna för att sedemera offras på altare. Vår kära indian lyckas fly och så får vi följa den rafflande flykten som slutar med att han lyckas rädda fru och barn. Conquistadorerna kommer. Fin. (det är dock lite intressant att huvudpersonens piercing i underläppen flyttar sig lite under filmens gång)

Planet Terror såg jag igår och den var ju fruktansvärt medioker. Lite Tarantino-orgier i hur mycket "fuck fuckelifuck" snygga brudar kan klämma in i en mening toppat med innovationsbefriad zombieslakt. De få detaljer som faktiskt var lite roande hjälper absolut inte helhetsintrycket. Summa summarum skulle jag vilja säga att Tarantino håller sig flytande med hypen kring sig själv men är egentligen ganska passé sedan "From Dusk til Dawn".
Citera
2008-01-08, 03:54
Medlem
Awesome-Os avatar
Kan inte göra annat än att hålla med dig gällande Apocalypto, aldrig har jag sett en så lång film vara så intetsägande och händelselös. Däremot skulle jag inte säga att det är en av de sämsta filmer jag har sett, det är mer att den börjar såpass lovande med snyggt bildspel och intensitet för sedan vara lika intressant som svt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in