2007-10-13, 10:24
Medlem
hjärtansfröjds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ianji
Tycker också det är konstigt att ingen har nämnt något om vad denne Anton gjorde under misshandeln. Tydligen så har han sett när Riccardo blivit misshandlad till döds och det är väl inget att skryta med?

Har inte sett att Anton gjorde något för att försöka stoppa det hela? Nej han stod väl och planerade sin facebookgrupp för att få lite medianärvaro...

Anton är en pajas.

Dagen efter att han startat sin facebook-grupp så sades det att han sett "upptakten till bråket" och alltså inte själva misshandeln.

Jag tycker nog att ni är lite väl cyniska nu. Nej, jag tror inte heller att Antons manifestation kommer att leda särskilt långt (en liten kille blev ju tom misshandlad när han var på väg hem från Kungsan igår?!) men han gör åtminstone något! Alla som de senaste dagarna har tyckt och kommenterat och förfasats över våldet har ju stannat just där (myself included) men Anton går ett steg till och försöker iaf påverka på det sätt han kan. Låt grabben vara. Han är 15 bast och har väl fått sin stjärna i himlen nu, oavsett sin mediakåta pappa och Aftonbladet som flåsar honom i nacken.
Citera
2007-10-13, 12:25
Medlem
Stureplan1s avatar
hur gick det i Kungsan igår? Några slagsmål?
Citera
2007-10-13, 23:51
Medlem
Madame Zs avatar
Vafalls?????

Läser jag rätt????

"Al Gore fick Nobels fredspris i går, men jag tycker gott att Anton Abele, 15, borde kunna få ett något mindre fredspris."

http://www.expressen.se/kronikorer/l...ll-anton-abele

Näääää, nu har nog L.L. på Expressen förivrat sig nåååååååååågot......
Citera
2007-10-14, 00:10
Medlem
Trollishs avatar
Han är en liten skitunge som utnyttjar en ung pojkes död för att få uppmärksamhet.

Så såklart hans skit inte kommer leda till nånting, förutom att demostrationen kostade skattebetalarna pengar och det var en fin gest till unga pojken som dog.
Citera
2007-10-14, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skoff
Han har uppenbarligen talang för att synas i media och framföra budskap
talang för att framföra budskap? det vette fan. fattade knappt vad han babblade om. läspande och otydligt salivstinnt mummel på stockholmsk överklassdialekt.
Citera
2007-10-14, 09:04
Medlem
Spoke_islands avatar
Fredspris? Lars Lindström ger här ett absolut vattentätt bevis på hur politisk korrekthet ska se ut! Inte ett ord om orsakerna till att ungdomen av i dag bär sig åt som dom gör p.g.a att sossarna skar ner möjligheterna att ta tag i ligister o gangsterfrön i skolorna. Lärare får inte säga ifrån, föräldrar anmäls för misshandel om dom tar i för hårt, d.v.s flätar till ungen en gång....O sanna mina ord: Värre kommer det att bli.
Citera
2007-10-14, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madame Z
Läser jag rätt????

"Al Gore fick Nobels fredspris i går, men jag tycker gott att Anton Abele, 15, borde kunna få ett något mindre fredspris."

http://www.expressen.se/kronikorer/l...ll-anton-abele

Näääää, nu har nog L.L. på Expressen förivrat sig nåååååååååågot......

Tänk att man verkligen kan få betalt för att skriva en sådan text. Helt otroligt.

Citat:
Ursprungligen postat av gg
talang för att framföra budskap? det vette fan. fattade knappt vad han babblade om. läspande och otydligt salivstinnt mummel på stockholmsk överklassdialekt.

Mycket är relativt, jämfört med äkta C-kändisars mediautrymme har han faktiskt talang att framföra budskap.

Citat:
Ursprungligen postat av knightone
Om jag fattat rätt så är han son till Gunnar Abele som är involverad i O2Gruppen som har goda erfarenheter att kontakta massmedia.

Nu börjar det likna något. Stämmer detta och finns det mer info om Herr Gunnar kanske?
Citera
2007-10-14, 17:24
Medlem
akzs avatar
Jag hörde honom på P3 förra veckan. Det kändes som en evighet innan de verkligen började diskutera vad manifestationen skulle äga rum, gå ut på och vad den skulle innehålla.

Först skulle Anton berätta att han var en av de människor som inte kan sitta still utan agera osv osv (input random bigbrotherdeltagare-klyscha)

Jag var faktiskt tvungen att byta kanal, jag orkade inte lyssna på det.
Är jag en ful människa då? Är jag för gatuvåldet?
Citera
2007-10-14, 17:27
Medlem
ErnstRamsteiners avatar
Vem åsyftas med "Pigge-varning"?
Citera
2007-10-15, 03:47
Medlem
Kvackelikvacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErnstRamsteiner
Vem åsyftas med "Pigge-varning"?
Pigge Werkelin
http://sv.wikipedia.org/wiki/Pigge_Werkelin
Han förlorade sin familj i Tsunami-katastrofen, och grät ut i pressen. Men han har agerat som en medie-hora och inte agerat som en sörjande utan som en opportunist och återkommit i pressen med en massa olika projekt med mer eller mindre Tsunami-anknytning. Wikipedia uttrycker sig mer diplomatiskt och säger "Werkelin har även fått ta emot en del kritik för att han utnyttjat tragedin för personlig uppmärksamhet." "Pigge" var ett skällsord på mitt jobb långt innan jag visste vem han var.
Citera
2007-10-15, 12:19
Medlem
Kontorsslavs avatar
Är det bara jag som fått intrycket att snubben startade sin facebookgrupp lite spontant ( i stundens hetta) och det hela växte sig en aning större än han någonsin anat. Sen var det för sent att dra sig ur och helt plötsligt står han där i kungsan på darriga ben.
Citera
2007-10-15, 13:26
Medlem
rogga9s avatar
Såg ett inslag på tv4 när han var med i någon morgonsoffa eller liknande och jag fick bara bekräftat hur omoralisk och svinig den här killen är. Satt och berättade om hur fantasktiskt det var att så många kom på HANS manifestation. Jag fattar fortfarande inte vad som är grejen. Han har ju bara startat en Facebook-förening, hur imponerande är det egentligen? Har hört honom snacka om att han ska åka runt och ge rådgivning för att minska våldet vilket låter helt absurt. Vad vet han om detta? Borde inte poliser, kriminiloger, politiker eller någon annan som verkligen kan något om detta ta sådana här åtaganden? De råd han gav var att ingripa när en situation uppstod och om man inte vågade kunde man ringa polisen. Genialiskt. Han borde verkligen få fredspriset för det där har ju aldrig någon annan tänkt på...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in