2007-10-15, 13:46
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rogga9
Såg ett inslag på tv4 när han var med i någon morgonsoffa eller liknande och jag fick bara bekräftat hur omoralisk och svinig den här killen är. Satt och berättade om hur fantasktiskt det var att så många kom på HANS manifestation. Jag fattar fortfarande inte vad som är grejen. Han har ju bara startat en Facebook-förening, hur imponerande är det egentligen? Har hört honom snacka om att han ska åka runt och ge rådgivning för att minska våldet vilket låter helt absurt.

Han kan dra igång något sådant, och sedan förskingra bort pengarna... så brukar det gå till i det gamet.
Citera
2007-10-15, 13:56
Medlem
Jaha Johoanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Han kan dra igång något sådant, och sedan förskingra bort pengarna... så brukar det gå till i det gamet.
Jag spår att Anton Abele snart får ett telefonsamtal från Zanyar Adami.
Citera
2007-10-15, 14:23
Medlem
NoTruces avatar
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?a=704350

Det här är jävligt obehagligt. Hur kan DN skriva en sån här sak? "Tillbaka till vardagen för Anton Abele, går det?" Borde inte den frågan vara mer relevant i samband med Riccardos anhöriga? Även om Anton själv kanske inte menat det så börjar det stinka om det här.
Citera
2007-10-15, 21:10
Medlem
jamenvaddårås avatar
Det är jävligt pissigt av er att skita ner Anton.
En del människor är bara sådana att när något jävligt händer, känner de att de fan bara måste göra något. Whistle blowers ni vet.

Det var en fin manifestation. På Fb får man inte öppna käften, trådarna stängs. Och en ung kille ligger död i kylen.
Det är för djävligt.
Citera
2007-10-15, 23:14
Medlem
Cylinderhattens avatar
Mobba inte minderåriga

Detta forum tycks vara överbefolkat av allmänt griniga och kritiska personer, som förutsätter att det inte finns något gott hos någon människa. Vilket samhälle får vi om man konsekvent försöker ta död på allt som eventuellt skulle kunna vara posiivt - och vilket liv får man själv som enskild människa?

Jag vet inte om det är ädla motiv hos grabben, eller om han (skickligt isf) utnyttjat en situation, men jag vägrar att bara utgå från det sistnämnda.

Jag tycker definitivt inte att en 15-åring förtjänar att anonymt baktalas på forumet innan det finns ett enda bevis på att det finns fog för baktaleriet.
Att bete sig så samtidigt som man förfasar sig över andras betenden blir paradoxalt. Det finns några här som behöver växa upp, tycks det...
Tack för ordet!
Citera
2007-10-15, 23:38
Medlem
NoTruces avatar
Jag vill poängtera att jag inte har något emot en ärligt och genomtänkt aktion som inte är för egen vinning. Det jag opponerar mig mot är snarare de allsmäktiga massmediernas framställning av saken. Jag tycker det är osmakligt att framställa en person på det sättet, som vore han en räddare i nöden. Det ställer krav på honom han kanske inte klarar av.
Citera
2007-10-16, 01:05
Medlem
jumpcuts avatar
Det började bra och fint, absolut. Men det är sättet det utvecklas på som är problemet. Är han för ung och formulerar sig på fel sätt? Är det hans pappa som står bakom allt? Jag vet inte. Men som tidigare nämnt - att kalla det SIN manifestation tyder ju på allt annat än rent ädla motiv.
Citera
2007-10-16, 12:26
Medlem
Emptypocketss avatar
Borde inte tidningarna skriva om Riccardos familj istället för Anton och hans jävla facebook grupp? De har ju förlorat en son det är så svinigt av Anton att ta försöka framstå en hjälte. Spottar på såna människor.
Han kunde ha lyft fram Riccardos familj istället sig själv.
Citera
2007-10-16, 14:23
Medlem
bluehills avatar
Man måste vara 18 år för att få regga sig på Facebook!

Anton är 16.....

Busted!!!
Citera
2007-10-16, 14:35
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?a=704350

Det här är jävligt obehagligt. Hur kan DN skriva en sån här sak? "Tillbaka till vardagen för Anton Abele, går det?" Borde inte den frågan vara mer relevant i samband med Riccardos anhöriga? Även om Anton själv kanske inte menat det så börjar det stinka om det här.

Jag tror att han har en slags elak plan att ta över all uppmärksamhet så folk kan glömma bort vem det var som dog. Kanske var Anton t.o.m. med i det hela på något sätt!?

Och som sagt om det stämmer att det är 18 års gräns på Facebook så bör de väl stänga av honom? Kanske för PK för det...
Citera
2007-10-16, 16:18
Medlem
Kan vi inte starta en facebook grupp där vi heter "Bevara oss från Anton Abele"
Citera
2007-10-16, 18:27
Medlem
chekiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huer
Kan vi inte starta en facebook grupp där vi heter "Bevara oss från Anton Abele"

Starta du, så ansluter vi!