Citat:
Ursprungligen postat av ohha
"Abele belönas
På årsdagen av den mördades John Hrons
dödsdag den 17 augusti delas 100 000
kronor ut till Anton Abele – som startade
en internetprotest mot gatuvåldet – och
till Anders Norrman från Stockholm för
deras insatser för att motverka våld."
"På årsdagen av den mördades John Hrons dödsdag den 17 augusti delas 100 000 kronor ut till Anton Abele och Anders Norrman från Stockholm för deras insatser för att motverka våld.
Anton Abele, 16 år, belönas för att efter den uppmärksammade dödsmisshandeln på Kungsholmen i Stockholm hösten 2007 ha startat en internetbaserad protest mot gatuvåldet. Anders Norrman, 17 år, får pris för att ha avvärjt ett rån hos en kompis granne."
Inte för att verka bitter, men det känner nu primärt att han inte är värd priset. Vad har han gjort egentligen? Skapat en facebook grupp, wow. Det har nog förändrat mycket för grabben jag mötte igår som fått spö utanför en klubb.
Snart får han säkert Civilkuragepriset som delas ut av Syndikalisterna...eller nej, förresten för Anton är inte syndikalist och dessutom är han en del av den skitrika överklassen.
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Ja, han bor faktiskt på Strandvägen men hur hänger det ihop?
Finns ingen mer Abele på den adressen .....
Hans farsa har flyttat till mindre glamorösa Starrängsringen, troligen av skatteskäl eller liknande. Han har eget företag. Farsan var skriven tills nyligen på strandvägen.
Citat:
Ursprungligen postat av stoppagatuvaldet.nu (Antons webbplats)
Styrelse
Föreningen Stoppa gatuvåldet.nu har en styrelse bestående av engagerade föräldrar med olika yrkesinriktning. Styrelsen är ideellt arbetande. Gunnar Abele, ordförande, Jeanna Bagger, Andreas Hiis, Anders Persson och Victoria Ravandoni.
På wikipedia är det två ip-adresser som främst gjort en artikel om Anton som är väldigt skönmålande och inte helt överensstämmande med verkligheten.
Citat:
Ursprungligen postat av Wikipedia
Anton Abele, född 1992 i Stockholm, är en aktivist och debattör[...]
Artikeln innehåller massa sakfel som att Anton var den som ordnade demonstrationen osv. Organiseringen ligger knappast hos en 15-åring utan hos hans far och dennes medhjälpare.
Orkar inte dra upp alla felen, har gjorts tidigare på FB tror jag.
På facebook finns det en grupp som heter något i stil med Bevara Oss Från Anton Abele. En skolkamrat till honom (som är medlem i Franska Skolans nätverk och alltså skolkompis till Anton) ska Anton ha sagt att han kunde få Facebook att stänga ned hatgruppen mot honom när som helst och att (citerat ungefär) "de som skriver där är ändå de som kommer laga min mat och städa mitt hus när jag är vuxen".