Citat:
Ursprungligen postat av
st33r
Jag blir ganska road av folk som tror att gamla propagandakampanjen "faces of meth" visar hur ansiktet förvandlas och man blir ful av meth. På riktigt
Blir extra förvånad då någon som sysslar med droger inte sett igenom detta.
Meth ger liksom amfetamin inte nåt visst utseende.
Visste ni att meth är stort bland bögar i USA? Utseendefixerade gaykillar.
Bilderna ni ser som sanning är ett noga urval av människor som hamnat i hemlöshet och ett gravt missbruk som säkerligen ofta är blandmissbruk. Sjuka personer som kanske misshandlats och har olila sjukdomar. Man har valt bland tusentals bilder från polisen och valt ut några som ser ut att bli fula.
Lyckad kampanj dock. Många verkar ju svälja den .
Jag är ingen människa som köper drogmyter och propaganda men meth är ingen vanlig stimulant, då mängden dopamin det utsöndrar, samt ruslängden och skador på kropp är ovanligt höga.
Alltså nej. Jo faces of meth är inte av folk som kör det en gång i månaden eller så, utan folk som gjort det till en vana och är beroende, det är faktiskt folk som använder meth ofta vilket många gör tillslut pga. dess starka rus. Just därför finns det så pass många skräckexempel. I detta fallet anser jag att de har gjort en riktigt bra grej så att folk inte tänker "esh meth är ju inte så farligt" och hamnar i beroende då det är värre än många om inte alla droger för kropp och knopp. Efter massa forskning kring det kan jag säga att de flesta utav de på faces of meth är methaddicts och inte blandmissbrukare. Många som återhämtat sig berättar sin story och meth brukar vara huvuddrog eller den enda de använt.
I och med att meth har så pass starka effekter på hela kroppen(alla organ slits), inte bara hjärnan som den är neurotoxisk utav, så är risken att fastna i meth beroende väldigt stor. Att återhämtas ifrån methberoende är bra mycket svårare än ifrån heroin t.ex. då dopaminet skadas en hel del.
Missbrukare utav meth brukar liksom mest troligen inte sköta hygienen, man svettas faktiskt ut ämnet, det är frätande och förmodligen påverkar det utseendet till viss del. För att inte tala om att man inte vill äta under påverkan alls, därav går alla ner i vikt utav det, iaf de som har gjort det till en vana. I mycket större utsträckning än vanlig amfetamin då meth har värre effekter på nervsystemet. Insomnian det ger är också en sak som påverkar utseendet till stor del. I och med att effekten är så pass långvarig är det svårare att sköta sömnen och kosten än utav vanlig amfetamin. Detta påverkar utseendet, muntorkan gör att de dricker massa läsk och tappar tänder.
Som om alla drogmissbrukande gays ser bra ut, utseendefixerad lär man inte vara om man kör på meth ofta

amfetamin är inte samma sak men även detta påverkar utseende kan jag se på tjackmissbrukare som kört länge och hårt, det är dock lite olika då det beror också på dosen och hur man sköter kost samt sömn.
Svensk meta(tjack utbankat med meth) är inte samma sak som riktig ren meth. Man känner hur kroppen slits, hjärnan likaså. Finns ingen anledning till att skydda meth då det har enorm skada på befolkningen i många länder. I vissa länder har staten skjutit ihjäl langarna utav det då det hade så pass negativ inverkan på den fysiska och psykiska hälsan på många. Meth har knappast några viktiga medicinska egenskaper (än om de finns, men då skrivs det ut i extremt små mängder inte jämförbart med missbruksdoser) för att skyddas. Jag är mycket drogliberal(inte missbruk) och anser att dissociativa, tryptaminer och empatogener men även andra har medicinska egenskaper som kan vara till stor hjälp för människan om det används på rätt sett.
Meth är bara en festdrog, men den har jävligt mycket risker och är en av de värsta droger sett på hur mycket skada den gör mentalt(psykosrisken är väldigt hög i jämförelse med andra stimulanter) och fysiskt, främst vid beroende givetvis. Testa du och kör meth i några månader och sen kom tillbaka och säg att det är propagada om att det är farligt eller inte påverkar utseendet.
Även om faces of meth kanske är överdrivet i vissa fall, är det i många fall verkliga missbrukare utav meth som står bakom dessa bilder. Och hellre att de överdriver än inte, då denna drog har väldigt mycket negativa effekter på kroppen och hjärnan. Det är inte en vanlig stimulant, räcker med att läsa tråden här. De som har prövat det vet vad jag snackar om.