2021-07-15, 09:39
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st33r
Jag blir ganska road av folk som tror att gamla propagandakampanjen "faces of meth" visar hur ansiktet förvandlas och man blir ful av meth. På riktigt

Blir extra förvånad då någon som sysslar med droger inte sett igenom detta.

Meth ger liksom amfetamin inte nåt visst utseende.

Visste ni att meth är stort bland bögar i USA? Utseendefixerade gaykillar.

Bilderna ni ser som sanning är ett noga urval av människor som hamnat i hemlöshet och ett gravt missbruk som säkerligen ofta är blandmissbruk. Sjuka personer som kanske misshandlats och har olila sjukdomar. Man har valt bland tusentals bilder från polisen och valt ut några som ser ut att bli fula.

Lyckad kampanj dock. Många verkar ju svälja den .

Jag håller med. Väldigt mycket av det hela med meth är ju bara propaganda och myndigheterna vill skrämmas.

Sedan är ju så klart inte hälsosamt att inta en massa meth, men allt knark är ju farligt på sitt sätt. Har brukat meth och jag tycker inte det var så mycket värre än vad vanligt tjack är. Bättre och kanske längre rus.
Citera
2021-07-17, 02:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av st33r
Jag blir ganska road av folk som tror att gamla propagandakampanjen "faces of meth" visar hur ansiktet förvandlas och man blir ful av meth. På riktigt

Blir extra förvånad då någon som sysslar med droger inte sett igenom detta.

Meth ger liksom amfetamin inte nåt visst utseende.

Visste ni att meth är stort bland bögar i USA? Utseendefixerade gaykillar.

Bilderna ni ser som sanning är ett noga urval av människor som hamnat i hemlöshet och ett gravt missbruk som säkerligen ofta är blandmissbruk. Sjuka personer som kanske misshandlats och har olila sjukdomar. Man har valt bland tusentals bilder från polisen och valt ut några som ser ut att bli fula.

Lyckad kampanj dock. Många verkar ju svälja den .

Jag är ingen människa som köper drogmyter och propaganda men meth är ingen vanlig stimulant, då mängden dopamin det utsöndrar, samt ruslängden och skador på kropp är ovanligt höga.
Alltså nej. Jo faces of meth är inte av folk som kör det en gång i månaden eller så, utan folk som gjort det till en vana och är beroende, det är faktiskt folk som använder meth ofta vilket många gör tillslut pga. dess starka rus. Just därför finns det så pass många skräckexempel. I detta fallet anser jag att de har gjort en riktigt bra grej så att folk inte tänker "esh meth är ju inte så farligt" och hamnar i beroende då det är värre än många om inte alla droger för kropp och knopp. Efter massa forskning kring det kan jag säga att de flesta utav de på faces of meth är methaddicts och inte blandmissbrukare. Många som återhämtat sig berättar sin story och meth brukar vara huvuddrog eller den enda de använt.

I och med att meth har så pass starka effekter på hela kroppen(alla organ slits), inte bara hjärnan som den är neurotoxisk utav, så är risken att fastna i meth beroende väldigt stor. Att återhämtas ifrån methberoende är bra mycket svårare än ifrån heroin t.ex. då dopaminet skadas en hel del.
Missbrukare utav meth brukar liksom mest troligen inte sköta hygienen, man svettas faktiskt ut ämnet, det är frätande och förmodligen påverkar det utseendet till viss del. För att inte tala om att man inte vill äta under påverkan alls, därav går alla ner i vikt utav det, iaf de som har gjort det till en vana. I mycket större utsträckning än vanlig amfetamin då meth har värre effekter på nervsystemet. Insomnian det ger är också en sak som påverkar utseendet till stor del. I och med att effekten är så pass långvarig är det svårare att sköta sömnen och kosten än utav vanlig amfetamin. Detta påverkar utseendet, muntorkan gör att de dricker massa läsk och tappar tänder.

Som om alla drogmissbrukande gays ser bra ut, utseendefixerad lär man inte vara om man kör på meth ofta amfetamin är inte samma sak men även detta påverkar utseende kan jag se på tjackmissbrukare som kört länge och hårt, det är dock lite olika då det beror också på dosen och hur man sköter kost samt sömn.

Svensk meta(tjack utbankat med meth) är inte samma sak som riktig ren meth. Man känner hur kroppen slits, hjärnan likaså. Finns ingen anledning till att skydda meth då det har enorm skada på befolkningen i många länder. I vissa länder har staten skjutit ihjäl langarna utav det då det hade så pass negativ inverkan på den fysiska och psykiska hälsan på många. Meth har knappast några viktiga medicinska egenskaper (än om de finns, men då skrivs det ut i extremt små mängder inte jämförbart med missbruksdoser) för att skyddas. Jag är mycket drogliberal(inte missbruk) och anser att dissociativa, tryptaminer och empatogener men även andra har medicinska egenskaper som kan vara till stor hjälp för människan om det används på rätt sett.

Meth är bara en festdrog, men den har jävligt mycket risker och är en av de värsta droger sett på hur mycket skada den gör mentalt(psykosrisken är väldigt hög i jämförelse med andra stimulanter) och fysiskt, främst vid beroende givetvis. Testa du och kör meth i några månader och sen kom tillbaka och säg att det är propagada om att det är farligt eller inte påverkar utseendet.

Även om faces of meth kanske är överdrivet i vissa fall, är det i många fall verkliga missbrukare utav meth som står bakom dessa bilder. Och hellre att de överdriver än inte, då denna drog har väldigt mycket negativa effekter på kroppen och hjärnan. Det är inte en vanlig stimulant, räcker med att läsa tråden här. De som har prövat det vet vad jag snackar om.
Senast redigerad av WakeUpWakeUp 2021-07-17 kl. 02:49.
Citera
2021-07-20, 20:25
Medlem
XtraXs avatar
Hur är det med meth i Sverige, går det ens att få tag på? Verkar ju vara populärt i andra länder..
Citera
2021-07-20, 21:51
Medlem
Jaggermeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cashew
Jävligt oklart vad fan svensk meta är, det brukar oftast betyda tjack som håller i sig länge bland svenska pundare men det är ju inte meth, inte ens i pulverform, tror hela skiten är båg.
Metamfetamin (Metyl-amfetamin) här i Sverige är racematiskt metamfetamin, dvs både dextro enantiomern samt levo. (DL-Metamfetamin).
Svenskt meta brukar oftast vara vanligt europeiskt amfetamin (DL-Amfetamin) blandat med DL-Metamfetamin.

Crystal meth däremot är enbart dextro enantiomern, dvs Dextro-metamfetamin.
Dextro enantiomern står för de mesta medicinska/terapeutiska effekter medans leva enantiomern står för de fysiska effekter.

Dextro är att föredra. Mindre biverkningar avsevärt.

Hoppas ni blir klokare av min text.
Citera
2021-07-21, 14:08
Medlem
Cashews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaggermeister
Metamfetamin (Metyl-amfetamin) här i Sverige är racematiskt metamfetamin, dvs både dextro enantiomern samt levo. (DL-Metamfetamin).
Svenskt meta brukar oftast vara vanligt europeiskt amfetamin (DL-Amfetamin) blandat med DL-Metamfetamin.

Crystal meth däremot är enbart dextro enantiomern, dvs Dextro-metamfetamin.
Dextro enantiomern står för de mesta medicinska/terapeutiska effekter medans leva enantiomern står för de fysiska effekter.

Dextro är att föredra. Mindre biverkningar avsevärt.

Hoppas ni blir klokare av min text.
Jag blev lite klokare!

EDit: Kanske, jag är för dålig på kemi. Men svenskt hederligt tjack är ju racemtaiskt men det är alltså inte samma som metaamfetamin? Vad fan är skillnaden då?
Senast redigerad av Cashew 2021-07-21 kl. 14:10.
Citera
2021-07-21, 15:13
Medlem
Jaggermeisters avatar
Citat:
Jag blev lite klokare!

EDit: Kanske, jag är för dålig på kemi. Men svenskt hederligt tjack är ju racemtaiskt men det är alltså inte samma som metaamfetamin? Vad fan är skillnaden då?
Vanligt svenskt tjack är racematiskt amfetamin, ja.
Vanligt svenskt meta tjack är racematiskt metamfetamin, ja.

Metamfetamin är Amfetamin fast med en extra metylering. Annat namn är även Metyl-amfetamin. Detta för att höja dens "lipofilicitet så den korsar blod-hjärnbarriären.
Citera
2021-07-21, 15:24
Medlem
Cashews avatar
Citat:
Vanligt svenskt tjack är racematiskt amfetamin, ja.
Vanligt svenskt meta tjack är racematiskt metamfetamin, ja.

Metamfetamin är Amfetamin fast med en extra metylering. Annat namn är även Metyl-amfetamin. Detta för att höja dens "lipofilicitet så den korsar blod-hjärnbarriären.
Förstår, vad är skillnaden i effekt?
Citera
2021-07-21, 15:27
Medlem
Jaggermeisters avatar
Citat:
Dom subjektiva effekterna vet jag ej då jag aldrig provat. Men det har en längre rustid samt ökad rush/påslag. Dels pga extra metylgrupp samt oftast annan RoA (Route of Administration).
Crystal meth brukar oftast vaporiseras i glaspipa.
Citera
2021-07-21, 15:39
Medlem
Cashews avatar
Citat:
Dom subjektiva effekterna vet jag ej då jag aldrig provat. Men det har en längre rustid samt ökad rush/påslag. Dels pga extra metylgrupp samt oftast annan RoA (Route of Administration).
Crystal meth brukar oftast vaporiseras i glaspipa.
Haha! du är grym!
Citera
2021-07-21, 16:54
Medlem
Zabriskie.Points avatar
Citat:

Har injicerat väldigt mycket amfetamin och Crystal Meth dito. Dessutom rökt en hel del av det sistnämnda. Och skillnaderna är, i varje fall vid injektion, rätt påtagliga.

Crystal Meth har en mycket kraftigre kick. Initialt, de första femton minuterna cirka, har det även en hel del eufori som jag tycker amfetaminet saknar. Amfetaminet är mer en hisnande känsla, som en brant backe i en berg och dalbana medan Crystal Meth är som att någon drar till dig med en påk i magen så du faller ihop på badrumsgolvet. Det första dygnet är Crystal Meth mycket renare i ruset. (Förmodligen för att det är svårare att banka ut kristallerna med andra biprodukter och du därför får just kristalliserat metamfetamin, istället för en salig blandning av alla möjliga och omöjliga ämnen som saluförs som "Amfetamin"). Ruset av Crystal Meth sitter i längre, men inte så jävla mycket längre som vissa vill göra gällande. En stadig dos amfetamin håller dig vaken 12-15h. Medan Crystal kanske 15-18h. Det impulsiva beroendet är mycket starkare på Crystal Meth, och då menar jag Mycket starkare. Så fort ruset börjar dala är den enda tanken: Måste fixa mer, måste fixa mer. Efter ett par dygn på Crystal Meth kommer nojorna. Som är tjacknojor på steroider. Börjar du exempelvis se spindlar komma ner för väggarna på tjack efter några dygn så kryper de nu under skinnet på dig. Riktigt jävla obehagliga nojor har jag haft på crystal meth. Det är dessutom dyrt. Cirka tusenlappen per gram. Och då bommar du ju i dig 0.2gram på en injektion. Gärna tre injektioner per dygn. Om du tycker tiden går fort på Amfetamin så kan du räkna med att tiden går fort på Crystal Meth. När du tagit tjack och snurrat in på något, tittar på klockan och konstaterar: Oh, fy fan. har det redan gått tio timmar?! På crystal meth så tittar du på klockan och inser: Oh fy fan! Har det redan gått tio timmar?! Sedan tittar du på datumet och inser att det gått tre dygn och tio timmar.

Av alla droger jag dratt i mig är det Crystal Meth jag kan få absolut störst sug efter, nu när jag varit ren nära ett år. Trumfar Amfetamin och Heroin med hästlängder. Rekommenderar verkligen ingen att testa Crystal Meth, vilket jag inser att min text här ovan är rena sälj-pitchen för. Men var och en gör sitt egna val... Men om du tänker köra Crystal ett tag och sen gå tillbaka till tjacket... glöm det.
Citera
2021-07-28, 17:32
Medlem
Cashews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zabriskie.Point
Har injicerat väldigt mycket amfetamin och Crystal Meth dito. Dessutom rökt en hel del av det sistnämnda. Och skillnaderna är, i varje fall vid injektion, rätt påtagliga.

Crystal Meth har en mycket kraftigre kick. Initialt, de första femton minuterna cirka, har det även en hel del eufori som jag tycker amfetaminet saknar. Amfetaminet är mer en hisnande känsla, som en brant backe i en berg och dalbana medan Crystal Meth är som att någon drar till dig med en påk i magen så du faller ihop på badrumsgolvet. Det första dygnet är Crystal Meth mycket renare i ruset. (Förmodligen för att det är svårare att banka ut kristallerna med andra biprodukter och du därför får just kristalliserat metamfetamin, istället för en salig blandning av alla möjliga och omöjliga ämnen som saluförs som "Amfetamin"). Ruset av Crystal Meth sitter i längre, men inte så jävla mycket längre som vissa vill göra gällande. En stadig dos amfetamin håller dig vaken 12-15h. Medan Crystal kanske 15-18h. Det impulsiva beroendet är mycket starkare på Crystal Meth, och då menar jag Mycket starkare. Så fort ruset börjar dala är den enda tanken: Måste fixa mer, måste fixa mer. Efter ett par dygn på Crystal Meth kommer nojorna. Som är tjacknojor på steroider. Börjar du exempelvis se spindlar komma ner för väggarna på tjack efter några dygn så kryper de nu under skinnet på dig. Riktigt jävla obehagliga nojor har jag haft på crystal meth. Det är dessutom dyrt. Cirka tusenlappen per gram. Och då bommar du ju i dig 0.2gram på en injektion. Gärna tre injektioner per dygn. Om du tycker tiden går fort på Amfetamin så kan du räkna med att tiden går fort på Crystal Meth. När du tagit tjack och snurrat in på något, tittar på klockan och konstaterar: Oh, fy fan. har det redan gått tio timmar?! På crystal meth så tittar du på klockan och inser: Oh fy fan! Har det redan gått tio timmar?! Sedan tittar du på datumet och inser att det gått tre dygn och tio timmar.

Av alla droger jag dratt i mig är det Crystal Meth jag kan få absolut störst sug efter, nu när jag varit ren nära ett år. Trumfar Amfetamin och Heroin med hästlängder. Rekommenderar verkligen ingen att testa Crystal Meth, vilket jag inser att min text här ovan är rena sälj-pitchen för. Men var och en gör sitt egna val... Men om du tänker köra Crystal ett tag och sen gå tillbaka till tjacket... glöm det.

Men jag tänker mer på svenskt meta, det som folk alltid säger att tjack är bankat med om det håller i sig i typ 24 timmar efter en halvgubbe, crystal meth är ju ett nya inslag i svensk tjackhandel.
Citera
2021-10-30, 18:00
Medlem
Vill röka mina meta shards men har ingen pipa.
Hur går jag tillväga smidigast? Folie?
Tända försiktigt under folie för få metat att ånga?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in