2015-02-25, 16:03
Medlem
dunderhokens avatar
Ja, jag håller med! Ja, jag är en ateist!

Denna bild säger allt = https://anonfiles.com/file/2cd2a78758a70995cd30641af1764599
Citera
2015-02-25, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Det finn redan trådar om att troende är sinnessjuka. Den sista låstes. Ville bara upplysa dig om galenskapen här i religionsforumet, bland oss alla galningar
Man måste vara galen för att söka sig in här eller vad tror du? Friskt? Prata om GUD att han finns eller tvärtom skrika han finns inte.
Lika galna? Tja du.

Haha. Jo jag vet, men jag hittar ingen tråd om att folk faktiskt ser religion som "masschizofreni".
Galen? Jadu.. min galenskap ligger ju i galenskapen att tro på trams. Att döda för böcker.

Citat:
Ursprungligen postat av dunderhoken
Ja, jag håller med! Ja, jag är en ateist!

Denna bild säger allt = https://anonfiles.com/file/2cd2a78758a70995cd30641af1764599

Helt rätt i det du säger.
Citera
2015-02-25, 17:17
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Det finn redan trådar om att troende är sinnessjuka. Den sista låstes. Ville bara upplysa dig om galenskapen här i religionsforumet, bland oss alla galningar
Man måste vara galen för att söka sig in här eller vad tror du? Friskt? Prata om GUD att han finns eller tvärtom skrika han finns inte.
Lika galna? Tja du.

VETTIGA teister fungerar lika bra mentalt som icke-teister. Det är pådyvlande teister som du, som är mentalt störde.
Citera
2015-02-25, 17:24
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
VETTIGA teister fungerar lika bra mentalt som icke-teister. Det är pådyvlande teister som du, som är mentalt störde.

Ja vettighet har inte du mycket av har du bevisat men du är välkommen att vara bland oss "andra" dumskallar, ljushuvud, änglar och demoner.
Eller religiösa galningar ala schizon.
Jag tycker att du passar in förträffligt här inne...........
Gud hälsar för den delen...ta det lugnt med de små fina pådyvlade teisterna, de är mina små änglar
Citera
2015-02-25, 17:24
Avslutad
Om religion skulle uppfinnas nu skulle det nog anses som galenskap. Men mkt tradition och falska förhoppningar för desperata tror jag är de främsta orsakerna varför religion fortfarande är stark runt om i världen
Citera
2015-02-25, 17:26
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av captengrogg
Om religion skulle uppfinnas nu skulle det nog anses som galenskap. Men mkt tradition och falska förhoppningar för desperata tror jag är de främsta orsakerna varför religion fortfarande är stark runt om i världen
Vem vet? Kan vara så men det kan vara tvärtom med. Ingen har en aning om det.
Citera
2015-02-25, 17:34
Medlem
Reguluss avatar
Finns redan massvis med trådar på ämnet. T.ex.:

Religion och psykisk ohälsa

http://www.flashback.org/t2431925

Religiösa, mentalt instabila?

http://www.flashback.org/t1521248
Citera
2015-02-25, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HarryLjung
Att döda för böcker.
r.

då är man sjuk, riktigt sjuk.
Citera
2015-02-26, 01:53
Medlem
Apologists avatar
Gå o titta på filmen Unbroken så kanske du lär dig något pojk! Som sagt; "i skytte gravarna finns inga ateister".
Citera
2015-02-26, 10:17
Medlem
RostigKreativitet.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av captengrogg

Ja, när många människor lider av samma vanföreställning blir det socialt accepterat
Citera
2015-02-26, 10:33
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HarryLjung
Detta gäller ALLA religioner.
Religion är en kontrollerad schizofreni. Där man själv väljer att bli schizofren i grupp.
Man kan själv välja att sluta tro och faktiskt fatta läget, därav kontrollerad schizofreni.
En okontrollerad schizofreni skulle väl t.ex kunna vara Islamiska Staten (ISIS).

Man pratar, ber, tror, ser, hör en "låtsaskompis" osv.
Allt tyder på en slags schizofreni skulle jag säga.

Håller du med?
Varför håller du med?

Håller du inte med?
Varför håller du inte med?

När jag hör att någon är ateist så känner jag STOR respekt och vill bli dess bästa vän i stort sett.
Personer är stabil, inte psykiskt störd, har fötterna på jorden. Ja helt enkelt en vanlig smart människa.

Märks mycket tydligt på det du beskriver att du INTE alls vet vad sjukdomen SCHIZOFRENI består av eller ser ut.
Du kanske tror dig veta genom google då kan det bli sådana fördomar.
Vore du psykiatriker, psykolog samt Läkare så skulle du inte ens säga detta.
Citera
2015-02-26, 10:44
Medlem
Tycker inte ditt exempel är så bra. IS krigar för bildandet av en stat. De drar in ganska många miljoner dollar om dagen bara på olja. Generellt sätt, eller kan faktiskt inte komma på något, så handlar krig om resurser. Att man sedan använder sig av olika medel, ex religion för att få folk att gå i krig är en annan femma.
Kan exemplifiera det utan krig med. Ett företag vill han pengar(läs resurser). De säljer vaccin. För att få folk att ge bort sina resurser, dvs skattepengar, så sprider man en hysteri om att årets influensa är livsfarlig och alla ska vaccinera sig, inte bara sjuka och folk över 85.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in