Citat:
Ursprungligen postat av lahjnen
Vad hade ni för rutin där på kåken? Vad fick ni sysselsätta er med? Förekom det någon form utav våld under tiden du satt?
Frukost - Jobba - Lunch - Jobba - Middag - FRITID
Fritid bestod av att spela poker om telefonkort/cigarretter. Även Biljard var poppis.
Vi hade även fritidshall vi kunde boka och spela volleyboll, bandy, basket, fotboll.
Såklart ett gym.
Tiden där ser jag tillbaka varmt på, hur knasigt det än kan låta.
Inget våld. Det var nolltolerans mot droger och våld (fast droger fanns dock ändå, i vissa perioder i överflöd) blev man tagen med knark eller om man slogs blev man knallad till sämre anstalt.
Detta innebär att folk skötte sig och skötte affärer väldigt diskret eftersom man trivdes så bra där.