2011-12-14, 16:41
Medlem
ST.Beethovens avatar
Nu tycker jag att du ska avslöja om du verkligen avlägsnade pubishåret eller inte. Har gått igenom samtliga sidor utan att ha fått svar på denna essentiella fråga som någon annan, lika begåvad, individ så snällt ställde. Var det ens tillåtet med rakblad i privat förvaring eller var endast vaxning tillåten (i erfarenhet av självmordsbenägna och kreativa vapenkonstruktioner)?

Frågan grundar sig i min egna reflektion över hur jag själv hade handskats med de nedre regionerna i samma situation. Hade man haft orken?
Citera
2011-12-14, 18:40
Medlem
JesCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto

Ska man lyckas dräpa sig själv så får man fan funka skallen hårt alltså. Denna metoden har jag aldrig hört talas om innan, den låter rolig men framför allt smärtsam och jobbig.

Uppmärksamhet var nog vad det rörde sig om som sagt
Citera
2011-12-14, 18:42
Medlem
JesCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ST.Beethoven
Nu tycker jag att du ska avslöja om du verkligen avlägsnade pubishåret eller inte. Har gått igenom samtliga sidor utan att ha fått svar på denna essentiella fråga som någon annan, lika begåvad, individ så snällt ställde. Var det ens tillåtet med rakblad i privat förvaring eller var endast vaxning tillåten (i erfarenhet av självmordsbenägna och kreativa vapenkonstruktioner)?

Frågan grundar sig i min egna reflektion över hur jag själv hade handskats med de nedre regionerna i samma situation. Hade man haft orken?

Jag skapade den här tråden för att svara på frågor och på ett seriöst sett dela med mig av vad jag vet om svenska fängelser. Inte för att berätta om jag rakar mig eller inte.

Tycker inte heller att frågan är relevant för ämnet och att det finns bättre lämpade trådar att vända sig till om man vill veta om folk rakar sig eller inte.
Citera
2011-12-14, 18:44
Medlem
JesCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rexam92
Så du har alltså låtsas sälja chippade xbox? Eller har du låtsas sålt så mycket så du inte minns allt?

Jag har nog låtsats sälja det mesta!
Citera
2011-12-14, 19:30
Medlem
Trevlig tråd.

* Bröt du ihop psykiskt riktigt ordentligt någon gång under din internering, i så fall var det i början eller slutet av din vistelse?

* Hur fördrev ni dötiden, spelade ni kort som man ofta gör på fängelser för män?

*Fanns det några kvinnor dömda för sexbrott på din avdelning? Vad hade kvinnliga sexförbrytare generellt för rykte på din avdelning, vad hade hänt om de om de hade varit där tror du?
Citera
2011-12-14, 19:46
Medlem
Hej JesC!

Intressant tråd! Särskilt för mig som är dömd till ett flerårigt fängelsestraff för diverse ekobrott. Just nu har jag uppskov pga sjukdom men ska "rycka in" till försommaren gissar jag. Är placerad på Hinsebergs öppna avdelning. Vad jag har förstått satt du på en sluten avdelning? Vet du om man sitter ensam eller två i öppna avdelningens celler? Har man även egen toa och dusch där?
Citera
2011-12-14, 20:35
Medlem
Kollade din blogg. Är det riktiga bilder på dig? Är du inte rädd att någon ska känna igen dig? Tänk om du inte få jobb?

Jag personligen tycker det är stark av dig att gå ut så och önska dig lycka till i framtiden men många andra är kanske fördomsfulla?
Citera
2011-12-14, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Devilfishz
Bröt du ihop psykiskt riktigt ordentligt någon gång under din internering, i så fall var det i början eller slutet av din vistelse?
Jag vill bara flika in med en ganska viktig sak, du verkar inte veta vad internering betyder. Förr internerades fångarna, men inte längre.

Internering betyder: frihetsberövande utan angiven tidsbegränsning. Det kan tolkas som livstidsstraff, men så är det inte. Jag har snackat med gubbar som satt förr i tiden, och då var det mycket internering, de fick straff för något de gjort och då slog de på mer tid, men de fick inte veta hur länge. Det är/var internering. Vissa gubbar kom aldrig ut pga av den jävla interneringen och att plitarna själva hade makten att kunna utdela straff som förlängde voltan. Det kunde räcka med att någon plit hade något personligt emot någon, så fick denne påbackning på påbackning, utan tidsbegränsning. Det var tydligen ett helvete, och det behöver man inte vara särskilt smart för att förstå. Men sedan tog man bort detta med internering och att plitarna kunde agera domare.

Jag vet inte om kvinnliga interner hade samma system, men det är väl inte helt omöjligt.
Citera
2011-12-14, 20:56
Medlem
JesCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Devilfishz
Trevlig tråd.

* Bröt du ihop psykiskt riktigt ordentligt någon gång under din internering, i så fall var det i början eller slutet av din vistelse?

* Hur fördrev ni dötiden, spelade ni kort som man ofta gör på fängelser för män?

*Fanns det några kvinnor dömda för sexbrott på din avdelning? Vad hade kvinnliga sexförbrytare generellt för rykte på din avdelning, vad hade hänt om de om de hade varit där tror du?

Hej!

Nej, inte riktigt ordentligt. Visst fanns det stunder då man bara kände att "nej nu orkar jag inte det här mer" men aldrig så att man bröt ihop och behövde "hjälp" för det.

Jo då, vi spelade kort, löste korsord, många stickar faktiskt. Dock inte jag för jag har inte tålamod med sådant. Men vi tittade också på TV och satt och snackade bara.

Jag vet ingen som jag med 100 % säkerhet kan säga var dömd för sexbrott. Dock gick det rykten om att en tjej våldtagit sin flickvän men det var som sagt bara rykten. Men visste man med all säkerhet att någon var dömd för sexbrott så är det någonting som absolut inte skulle accepteras och personen skulle säkerligen bli hotad och till och med misshandlad.
Citera
2011-12-14, 21:00
Medlem
JesCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elisabet1965
Hej JesC!

Intressant tråd! Särskilt för mig som är dömd till ett flerårigt fängelsestraff för diverse ekobrott. Just nu har jag uppskov pga sjukdom men ska "rycka in" till försommaren gissar jag. Är placerad på Hinsebergs öppna avdelning. Vad jag har förstått satt du på en sluten avdelning? Vet du om man sitter ensam eller två i öppna avdelningens celler? Har man även egen toa och dusch där?

Hejsan!

Då ska du alltså till Båtshagen. Jag placerades där initialt i början av mitt straff men förflyttades till den låsta avdelningen efter en månad då jag misskötte mig.

Båtshagen är bra och du har ett eget rum. Dock inte med egen dusch och toalett. Den delar du med andra intagna men du blir aldrig inlåst i ditt rum utan kan öppna och låsa om dig själv när du vill och känner för det.

Får jag fråga hur många år det rör sig om? Du har tur som får sitta på öppen om du har ett ex antal år.
Citera
2011-12-14, 21:00
Medlem
JesCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carma
Kollade din blogg. Är det riktiga bilder på dig? Är du inte rädd att någon ska känna igen dig? Tänk om du inte få jobb?

Jag personligen tycker det är stark av dig att gå ut så och önska dig lycka till i framtiden men många andra är kanske fördomsfulla?

Fördomar finns det gott om och de som har fördomar om mig får gärna ha det. Det är bara fördomar. Så givetvis är det jag på bilderna
Citera
2011-12-14, 21:04
Medlem
JesCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Jag vill bara flika in med en ganska viktig sak, du verkar inte veta vad internering betyder. Förr internerades fångarna, men inte längre.

Internering betyder: frihetsberövande utan angiven tidsbegränsning. Det kan tolkas som livstidsstraff, men så är det inte. Jag har snackat med gubbar som satt förr i tiden, och då var det mycket internering, de fick straff för något de gjort och då slog de på mer tid, men de fick inte veta hur länge. Det är/var internering. Vissa gubbar kom aldrig ut pga av den jävla interneringen och att plitarna själva hade makten att kunna utdela straff som förlängde voltan. Det kunde räcka med att någon plit hade något personligt emot någon, så fick denne påbackning på påbackning, utan tidsbegränsning. Det var tydligen ett helvete, och det behöver man inte vara särskilt smart för att förstå. Men sedan tog man bort detta med internering och att plitarna kunde agera domare.

Jag vet inte om kvinnliga interner hade samma system, men det är väl inte helt omöjligt.

Tack för din rättelse och för att du läxar upp mig lite

Jag hade ingen aning om det faktiskt. Dock finns det ju ett liknande system fortfarande. Man kan ju fortfarande få påbackning vid misskötsamhet och även om det inte är plitarna på anstalt som bestämmer hur mycket och när så är det ju plitarna på huvudkontoret i Norrköping som bestämmer det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in