Citat:
Ursprungligen postat av Devilfishz
Bröt du ihop psykiskt riktigt ordentligt någon gång under din internering, i så fall var det i början eller slutet av din vistelse?
Jag vill bara flika in med en ganska viktig sak, du verkar inte veta vad internering betyder. Förr internerades fångarna, men inte längre.
Internering betyder: frihetsberövande utan angiven tidsbegränsning. Det kan tolkas som livstidsstraff, men så är det inte. Jag har snackat med gubbar som satt förr i tiden, och då var det mycket internering, de fick straff för något de gjort och då slog de på mer tid, men de fick inte veta hur länge. Det är/var internering. Vissa gubbar kom aldrig ut pga av den jävla interneringen och att plitarna själva hade makten att kunna utdela straff som förlängde voltan. Det kunde räcka med att någon plit hade något personligt emot någon, så fick denne påbackning på påbackning, utan tidsbegränsning. Det var tydligen ett helvete, och det behöver man inte vara särskilt smart för att förstå. Men sedan tog man bort detta med internering och att plitarna kunde agera domare.
Jag vet inte om kvinnliga interner hade samma system, men det är väl inte helt omöjligt.