Citat:
Ursprungligen postat av bulgarien
Knutit många kontakter på insidan som jag har nytta av idag...
Som vad? Som kriminell så hade du väl sådana kontakter innan du hamnade på insidan?
Citat:
Ursprungligen postat av Elva654
Lärarna på Kumla (T nord) sa att han var mycket mer mänsklig än Nylen och att det definitivt skulle bli bättre
"Lag (1974:203) om kriminalvård i anstalt ...
Författningen har upphävts / ska upphävas 2011-04-01 genom SFS 2010:610".
Av vad jag förstått av det du skrivit så är du utbildad inom området.
Kan du inte berätta hur den aktuella "författningen" (lagen) ser ut och vart jag kan läsa den?
Överallt jag sökt så ser jag bara det som jag markerat i tjock text.
Någon ställde i princip samma fråga här:
http://lawline.se/answers/3179
Denne fick svaret: "4 § ändrades till sin nuvarande lydelse genom Lag (1981:330) om ändring i lagen (1974:203) om kriminalvård i anstalt.
Motiven till denna ändring finns i Prop. 1980/81:44.
Propositioner från före 91/92 kan vara svåra att hitta på nätet eftersom de inte finns på riksdagens hemsida. Äldre propositioner finns på ett flertal bibliotek. Jag föreslår att du vänder dig till ett bibliotek i din närhet där de säkert kan hjälpa dig."
Någon borde ju
VERKLIGEN lägga upp de aktuella föreskrifterna online!!!!
Tydligen så vill inte ens Riksdagen hålla folket uppdaterad!
Citat:
Ursprungligen postat av convictedfelon
De talar inte om det.
Blir folk nerslagna utanför arbetsplatsen så kanske de väljer att inte anmäla etc.
En sak att gömma dig bakom uniformen men ensam ute är en annan historia.
"Nerslagna"? Detta är ju det minsta man borde göra ifall man nekas möjlighet till upprättelse (den lagliga vägen)!
Citat:
Ursprungligen postat av Elva654
Dessa är plitar och Kvinsp som ljuger, intrigerar och värvar golare. Jag hoppas den kvinnliga av dem läser detta och kommer ihåg det när jag spränger din bil din äckliga rumänhora.
Mitt råd är att du tar det lugnt just nu. JA, din ilska är befogad ifall de har behandlat dig illa. Men försök gå den lagliga vägen först. Du kan ju börja med att anmäla och be henne skriva över sin bil på dig i utbyte mot att du lägger ned anmälan- vilket du sedan inte gör.