2010-01-25, 15:07
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dexie
Neil Strauss - Spelet. Något alla män måste ha i sin bokhylla

Finns antagligen betydligt bättre böcker varje man måste ha i sin hylla...
Citera
2010-01-25, 15:11
Medlem
ElakPistols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Finns antagligen betydligt bättre böcker varje man måste ha i sin hylla...
Du tog orden ur min mun!

Listan av böcker som bör komma före Strauss' The Game i var mans bokhylla kan göras lång.
Citera
2010-01-25, 16:20
Medlem
"Fallet" av Albert Camus.
"Shantaram" av Gregory David Roberts

Hört mycket gott om bägge och har tidigare läst "Främlingen" av Camus vilket gjorde mig sugen på att läsa en till av honom.
Citera
2010-01-26, 11:38
Medlem
Norstedts engelska ordbok

För att jag började läsa The Colour Of Magic av Terry Pratchett och insåg att jag behöver ha en ordbok om jag ska läsa böcker på engelska
Citera
2010-01-26, 11:47
Medlem
janwindahls avatar
Lade en beställning igår.

Jacob Hoye - Tupac: Resurrection
Ronin Ro - Dr. Dre The Biography
Jag brinner för äldre hiphop och då särskilt Westcoast/Eastcoast-biffen med 2pac och Death Row i spetsen..

Alice Sebold - Flickan från ovan
Såg filmen förra veckan och den var ruskigt bra, tydligen ska boken vara många gånger bättre
Citera
2010-01-26, 14:33
Medlem
flutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av janwindahl
Alice Sebold - Flickan från ovan
Såg filmen förra veckan och den var ruskigt bra, tydligen ska boken vara många gånger bättre

Den är u-n-d-e-r-b-a-r! Konstigt att det tog så många år innan någon gjorde en film av den!

Jag fyndade Eva Franchells "Vänninnan" på Myrorna i går, den skickas genast till min gamla syster yster för hon är nyfiken på den. Jag lånade den på bibblan när den kom och tyckte att det var en intressat skvallerbok, undrar hur många som slutade ringa Eva efter att ha läst den boken. Vår f d stadsminister blir avklädd inpå bara skinnet, men det var kanske ingen sensation.

Det fanns gott om fynd där i bokhyllorna, ångrar redan en hel massa inte-köp (bl a en bunt PC Jersild-böcker) så det får lov att bli ett återbesök inom kort.
Citera
2010-01-26, 22:57
Medlem
ElakPistols avatar
Jag slog till på ett par böcker på CDONS rea av engelsk pocket (29kr styck är fullt överkomligt ). Insåg dock efteråt att jag hade The Camel Club (Baldacci) och Stupid White Men (Michael Moore) redan, så det fick skickas en avbokning. Fanns dock en del trevligt där, speciellt för er som gillar Dean Koontz, Michael Moore eller James Patterson.
Citera
2010-01-27, 16:13
Medlem
Köpte inte själv men fick en lite tidig födelsedagspresent i form av Den förlorade symbolen av Dan Brown.
Citera
2010-01-28, 10:23
Medlem
K9Devils avatar
"Hundars rädsla och aggressioner" av Ingrid Tapper - för att jag är mentalfigurant med planer på att bli mentaldomare och således intresserad av att läsa allt som har med hundars mentalitet att göra.

"Din hund fortsätter" av Sven Järverud - eftersom den rekommenderas till oss som håller kurser i SBK´s regi, av våra utbildare.
Citera
2010-01-28, 17:40
Medlem
flutts avatar
Återbesök på Myrorna, femtio spänn fattigare - det var det värt.

- Djurdoktorn och En lysande marknad av PC Jersild - svensk mästare i dystopi med intressanta kopplingar till etik och medicin
- The End of Mr Y av Scarlett Thomas (har fått för mig att jag har hört att den ska vara tokrolig och huuuur kan man motstå baksideslöftet om "love, sex, death and time-travel"?))
- Drottningens chirurg av Agneta Pleijel, jag älskade den och köpte nu ännu ett exemplar för att exportera till neurobiologen/bokbästisen i Houston (vi byter gärna allt som är bra och har minsta lilla koppling till medicin)
- Nattfåk av Johan Theorin, den ska också till Houston. "Kriminalromaner är som smågodis" säger bokbästisen. Man kan inte äta oxfilé för jämnan. Man måste ha godis ibland också
Citera
2010-01-28, 17:45
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flutt
"Kriminalromaner är som smågodis" säger bokbästisen. Man kan inte äta oxfilé för jämnan. Man måste ha godis ibland också

En av de bästa metaforer jag hört på länge och således är en avgörande roll i hela denna debatten om finkulturen. Gör det något om jag använder denna mening nästa gång det vankas debatt och pajkastning mellan mig och vännen min?
Citera
2010-01-28, 18:03
Medlem
flutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
En av de bästa metaforer jag hört på länge och således är en avgörande roll i hela denna debatten om finkulturen. Gör det något om jag använder denna mening nästa gång det vankas debatt och pajkastning mellan mig och vännen min?

Använd! Den tesen ska och bör spridas.

Ibland när folk förfasar sig över vad (s k trash-)folk läser så hävdar jag att det är bättre att folk läser skit än att de inte läser alls. Bara man läser överhuvudtaget blir man förr eller senare - om man är något så när normalbegåvad - sugen på något bortanför skräpet.

Vilt blandat ska det vara. Vem vill vara en inskränkt snobb? Horace och Ranelid får ursäkta, men jag är inte värst sugen på att umgås med någon av dem ändå.

(det där gav mig förresten ett sug efter tråden: "Du får bjuda fyra författare - levande eller döda - på middag, vilka bjuder du och vad pratar ni om?" men eftersom min tråd om världens bästa bokbutiker sjönk som en sten så ligger jag lågt en stund )
Senast redigerad av flutt 2010-01-28 kl. 18:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in