2016-12-04, 20:56
Medlem
Den senaste boken jag köpte är "Maze Runner, dödlig kod", eftersom jag läst de andra böckerna i serien och gillar dem.
Citera
2016-12-06, 17:32
Medlem
Köpte Nekrofilen och Barnhandlerskan av Gabrielle Wittkop, svenska översättningar på Vertigo förlag.
Varför - litterärt välskrivna obsceniteter med en nästan romantisk och till och från komisk touch är stimulerande att läsa. Blev fascinerad över dessa böckers sjuklighet men hur man snarare fångades av hur bra skrivet det var. Väldigt mycket konst över det hela. Hade bara hört talas om dessa böcker innan och det var verkligen inga inköp som jag ångrade nu i efterhand!
Citera
2016-12-09, 22:57
Medlem
chessjamts avatar
Blev såpass inspirerad av Caesares eminenta trådstart om Anders Piltz att jag beställde följande två pocketböcker av dominakanbrodern från CDON:

Morgonens nåd och nattens trofasthet: 201 andakter med bibliska meditationer

Se ansiktet: 24 essäer om inkarnationens mysterium

130 kr för båda två.
Citera
2016-12-10, 05:17
Medlem
100BlommorBlommas avatar
Svensk tolkning av Koranens budskap (Skall jag någonsin kritisera något skall jag förstå vad jag kritiserar.)

Jag är Gud - Giorgio Falleti (Skall ges bort i en FB-bokklubb. Är en av mina absoluta favoriter då jag älskar hans språk.)

En kvinnohandlares bekännelser - Giorgio Falleti (Bra men inte i samma klass som föregående.)
Leona - Jenny Rogneby (Lättläst krim)

Gestapo - Frank McDonough (Min chefs dotter sålde jultidningar och jag ville stöda henne. Driftig tös.)
Björnstad - Fredrik Backman (Dito men med reservation för att jag uppskattar Backmans texter)

Svensk rättspsykiatri - L.Lidberg & N. Wiklund (Rent intresse trots fackbok.)
Convivio - Dante Alighieri

Psykologiska typer - CG Ljung (Av samma anledning som rättspsykiatrin)
ADHD som vuxen - Lara Honos-Webb (Se ovan)

Det blev ett par tusen kronor men jag gillar variansen mellan det lätta och det något tragliga.

EDIT: Är detta en tråd med öppet sinne eller är det ytterligare en elitistisk samling som ser ner på allt som ses som veckans bästsäljande? Jag uppskattar verkligen tips och det ser jag ut att kunna både få och hitta i detta sällskapet.
Senast redigerad av 100BlommorBlomma 2016-12-10 kl. 05:19.
Citera
2016-12-12, 23:34
Medlem
Har köpt på mig lite science fiction. Därför jag måste.

Joan D. Vinge - Phoenix in The Ashes
Joan D. Vinge - Eyes of Amber
Joanna Russ - The Two of Them
Joanna Russ - The Adventures of Alyx
Pamela Sargent - The Golden Space
Pamela Sargent - The Shore of Women
Bob Shaw - Orbitsville Departure
Brian Stableford - Journey to The Centre
Citera
2016-12-19, 19:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av chessjamt
Blev såpass inspirerad av Caesares eminenta trådstart om Anders Piltz att jag beställde följande två pocketböcker av dominakanbrodern från CDON:

Morgonens nåd och nattens trofasthet: 201 andakter med bibliska meditationer

Se ansiktet: 24 essäer om inkarnationens mysterium

130 kr för båda två.

Tack för denna kommentar och roligt att man kunde inbjuda till vidare läsning. Önskar dig trevlig läsning!
Citera
2016-12-20, 16:20
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
The Secret History of Twin Peaks (MacMillan, 2016) av Mark Frost. Blev varse om den här boken nyligen efter att ett par användare nämnde den i tråden om TV-serien, så jag beställde den och tänkte att den kanske kunde väcka mitt - för tillfället - slocknade läsintresse till liv igen.
Citera
2016-12-21, 12:32
Medlem
Igår på Myrorna sprang jag på "Imagines Sanctae Birgittae" i två band med tillhörande kassett. Nu är julläsningen fixad, och tröttnar jag på Birgitta så köpte jag tolv årgångar av en dansk konst-och kulturtidskrift från 1910 och framåt. De senare har förövrigt Johnny Roosvals stämpel och namnteckning!
Citera
2016-12-29, 18:44
Medlem
Ördögs avatar
Från bokrean:

Tom Tzouliadis: The Forsaken : From the Great Depression to the Gulags - Hope and Betrayal in Stalin's Russia (Paperback, 2009)
Simon Sebag Montefiore: Stalin - The Court of the Red Tsar (Paperback, 2014)

På loppis:

Lars Elgklou: Tsarernas Ryssland (1992)
Stefan Zweig: Die Welt von Gestern - Erinnerungen eines Europäers (Pocket, 1995)
Citera
2016-12-29, 18:57
Medlem
Rebali179s avatar
Frälsningsarmens Sångbok
Jubla i Herren 2.

Skall ge bort dom till en bekant som sjunger Lovsång i min församling
Citera
2016-12-29, 20:04
Medlem
demonmormors avatar
City of stairs av Robert Jackson Bennett.

En av de jag följer på Goodreads som verkar har liknande smak som mig, rekommenderade den varmt, och premissen tilltalade som fan. Kommer nog att dröja med att läsa den dock, eftersom det är en trilogi och tredje boken kommer ut våren 2017. Jag tenderar att sluka serier som jag gillar så utifall att jag skulle bli såld på den här serien vill jag timea det bra nog för att kunna plocka upp bok #3 utan problem.
Citera
2016-12-29, 20:14
Medlem
applepiees avatar
Lars Kepler - Hypnotisören

Skäms, likt en hund som lyckats komma över familjens middag och fått skäll, över att jag inte läst den här serien eftersom jag är en riktig sucker för deckare och kriminalromaner av alla dess slag. Har helt enkelt inte blivit av, får skylla på att det är en oändligt lång radda studielitteratur som fått ersätta min bokmani under 1,5 år. Nu när det är jullov är det fritt fram igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in