2013-03-20, 20:48
Medlem
Är Mo Yan värd att köpa? Någon som har köpt den nyligen eller så?
Citera
2013-03-21, 07:30
Medlem
Backafalls avatar
Senaste köpet var lite volymlitteratur: Ett gäng (sex eller sju) av Lee Childs bcker om Jack Reacher i engelsk pocketutgåva. Kryddat med 1Q84 av Marakumi...
Citera
2013-03-21, 07:45
Medlem
zorzes avatar
Den dolda alliansen-Sveriges hemliga Nato-förbindelser av Mikael Holmström

En bok på 650sidor med mängder av källhänvisningar.Ska bli intressant att läsa om vad han tar upp om denna inofficiella hemlighet.
(Vill tro att de flesta som gjorde militära på 80-talet fick insikt i samarbetet .Officerare pratade till och från att vi ska klara angrepp några veckor innan hjälpen kommer.....)

Holmström fick Guldspaden 2012 för denna bok.
Citera
2013-03-21, 10:49
Medlem
Ubayd-Allahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av petter eremiten
Du menar väl Lars Ahlin? Boken kan rekommenderas.

Med Vänlig Hälsning

Petter Eremiten

Självfallet menar jag Lars Ahlin. Har dock inte börjat på den än, men det får bli efter helgen.
Citera
2013-03-21, 11:07
Medlem
reptilekings avatar
Mannen utan ansikte av Masha Gessen. Skadar inte att veta lite mer om Putin.
Citera
2013-03-21, 19:07
Medlem
renkaoss avatar
Senaste för mig är: Pink Floyd - Musiken, Människorna, Myterna av Bengt Liljegren.

Får en känsla av att allt var så mycket enklare på 60talet när jag läser den
Citera
2013-03-21, 19:18
Medlem
silentviolences avatar
"Grannen" av Dan Buthler och Dag Öhrlund. Har precis läst ut "En nästan vanlig man" av samma författare, och jag är ju onekligen nyfiken på hur detta polis vs överklass vs psykopatdrama ska sluta.

Köpte även "Drunka inte i dina känslor" som är en överlevnadsbok för högsensitiva!
Citera
2013-03-21, 20:06
Medlem
Newgausstons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XiongShi
Är Mo Yan värd att köpa? Någon som har köpt den nyligen eller så?

Jag vill påstå att det ur ett populärhistoriskt perspektiv kan vara intressant att läsa exempelvis "Det röda fältet".

De senaste böckerna jag köpte var:

Viktor Rydberg - Romerska kejsare i marmor
Viktor Rydberg, en av Sveriges största författare genom tiderna, är en författare jag lyckats missa. Tänkte således det kunde vara dags att börja läsa in sig lite, samtidigt tycks detta vara en trevlig historisk skildring.
Oliver Sacks - Hallucinations
Ur många perspektiv ett intressant ämne som jag gärna skulle vilja ha lite mer kunskap kring.
Citera
2013-03-21, 23:33
Medlem
Angeliques avatar
Senaste boken jag köpte var Nattens Dåd av Dennis Lehane som ska vara andra delen i en trilogi som rivstartade mycket lovande med mäktiga Ett land i gryningen.

Ska sätta tänderna i den redan ikväll
Citera
2013-03-21, 23:53
Medlem
Dolgtrases avatar
Jerusalem: Biografin av Simon Sebag Montefiore.
Det verkar spännande med en biografi över en så gammal och betydelsefull stad som Jerusalem. Jag har rätt bra kunskap om det bibliska, romartiden och korstågen. Sedan är det nästan blankt. Förhoppningsvis blir det en intressant läsning.
Citera
2013-03-22, 00:12
Medlem
Torasts avatar
Wind through the keyhole, för den måste man ju läsa om man har läst de första sju i serien.

Den tomma stolen, någonting ska man väl läsa av den kärringen och jag vägrar HP.
Citera
2013-03-22, 09:57
Medlem
LinLins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torast
Wind through the keyhole, för den måste man ju läsa om man har läst de första sju i serien.

Den tomma stolen, någonting ska man väl läsa av den kärringen och jag vägrar HP.

Den är välskriven (hon kan ju skriva, det vet vi) men den är också den mest deprimerande bok jag läst på länge. Alla mår eller är skit. Läs HP istället
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in