Senaste paketet med böcker som hämtades ut innehöll två böcker.
Den första var Battlecry: Sten Omnibus av Chris Bunch. Skön sci-fi och gillade Shadow Warrior-böckerna av samma författare. Så tog en chansning att även resterande skulle vara bra (vilket dom var). Det är en samling av dom tre första böckerna om Karl Sten och hans äventry i galaxen.
Finns två samlingsböcker till som kommer beställas.
Den andra boken var K2: Life and Death on the World's Most Dangerous Mountain av Ed Viesturs och David Robets.
Ed är en av dom få som tagit alla 13 8.000-meters berg utan syrgas och vad jag förstått en väldigt säker klättrare som har ett högt säkerhetstänk. Ett motto han lever efter är "getting to the top is optional, getting down is mandatory" vilket verkar vettigt i mina öron.
I den här boken så går han igenom 5 expeditioner av betydelse till berget K2 och ger sina synpunkter på vad som kan ha hänt och hur det eventuellt hade kunnat undvikas. Och det gör han utan att låta uppblåst eller pompös.
Beställde den boken då jag tyckte den verkade intressant. Plus att K2, när man ser det på bild, ser ut att vara ett jävligt tufft berg att bestiga