Citat:
Ursprungligen postat av Shalashaska
Ah, det blev den. Skriv vad du tycker om den sen när du läst den.
För egen del:
Jon Wittrock & Hjalmar Falk (red.) - Vän eller fiende? Om Carl Schmitts tänkande (Något för dig, Maslennikov).
Jon Hellesnes - Den postmoderna anstalten.
&
John Alcock - The Triumph of Sociobiology.
1. Läser Nordins bok mellan tangenttryckandet. Det var ett litet hopp rent språkligt att gå från hans bok om den moderna svenska filosofin till den här. Nordin har gått och blivit folklig i tonen tycker jag. Nåväl, inte klar med den än. Men gissar att slutklämmen är att det är feminismens, postmodernismens och socialdemokratins fel.
2. Mja, det verkar vara en trevlig antologi. Ska, om inte köpas så åtminstone lånas hem omedelbums. Artikeln skriven av Matilda Andersson verkar klart läsvärd, om än med en lätt tendens.