2015-08-13, 00:33
Bannlyst
Hej,

Är det någon som vet om det finns någon hemsida där man kan lägga till sin boksamling?

Helst en svensk sådan.
Citera
2015-08-13, 01:16
Medlem
retrospectives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1ntellectua1
Hej,

Är det någon som vet om det finns någon hemsida där man kan lägga till sin boksamling?

Helst en svensk sådan.
Du är i helt fel tråd, men för att besvara din fråga: Boktipset.
Citera
2015-08-13, 11:26
Bannlyst
Tack så mycket! Det här var precis det jag sökte efter.

Med vänliga hälsningar.
Citera
2015-08-14, 00:29
Medlem
"Half a War", sista delen i Joe Abercrombies lite mer YA fantasytrilogi. "Inferno" sjätte delen i bokspelsserien som på svenska går under namnet Tigerns Väg. "Retribution falls" av Chris Wooding, en kapten med besättning på sitt luftskepp på äventyr; steampunksäventyr i Fireflys anda.
Citera
2015-08-14, 10:02
Medlem
Jag har precis införskaffat mig boken "Byggfirman" som är skriven av Staffan Nordstrand. En bok som jag sett många rekommendera och som jag velat läsa länge. Har inte hittat den i någon bokhandel nära mig så fick beställa den på nätet, här är den för er som känner för det: https://www.adlibris.com/se/bok/byggfirman-9789175791043
Citera
2015-08-16, 10:57
Medlem
robomans avatar
Jag fick ett paket från Adlibris igår!

House of Leaves. Den skumma skräckromanen som jag varit sugen på i flera år men aldrig gett mig på förr.

In the Dust of This Planet. En filosof resonerar kring övernaturlig skräck. Omtalad i ett avsnitt av This American Life, vilket är anledningen till att jag köpte den. De sålde in den bra.
Citera
2015-08-16, 13:48
Medlem
Burnhams avatar
Albert Camus: Främlingen 20kr
Franz Kafkas: Förvandlingen 20kr
Citera
2015-08-16, 17:12
Bannlyst
Så talade Zarathustra för 20 riksdaler. Behöver jag motivera?
Citera
2015-08-16, 19:34
Medlem
Slottsherres avatar
Gjorde en del fynd på Världens längsta bokbord idag. En fräsch originalutgåva av Pär Rådströms Paris - en kärlekshistoria för en tjuga gick inte att motstå, även om jag har den i pocket. Och eftersom jag har en Slas-period just nu nappade jag på hans Parisroman Rosine, inbunden 30:-. Annat att förtränga.
Citera
2015-08-16, 20:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Slottsherre
Gjorde en del fynd på Världens längsta bokbord idag. En fräsch originalutgåva av Pär Rådströms Paris - en kärlekshistoria för en tjuga gick inte att motstå, även om jag har den i pocket. Och eftersom jag har en Slas-period just nu nappade jag på hans Parisroman Rosine, inbunden 30:-. Annat att förtränga.

Var hittar du sådana bokbord? Stöter aldrig på några i min stad.

Senast beställde jag Nya testamentet på grekiska och svenska (2011) sammanställd av Anders Ekenberg (detta är alltså en volym med parallellöversättning mellan grekiska och svenska). Eftersom jag för närvarande studerar den efterklassiska grekiskan som Nya testamentet är skriven på, känns detta som ett givet köp. Älskar att sitta och översätta bibelverser! - Sitter annars och myser med den svenska översättningen och utgåvan av Psykoanalysens fyra grundbegrepp (Lacan) som kom på posten nyss.
Citera
2015-08-16, 21:48
Medlem
retrospectives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caesare
Var hittar du sådana bokbord? Stöter aldrig på några i min stad.
Drottninggatan i Stockholm (inte svårt att hitta dit), årlig tillställning.
Citera
2015-08-16, 23:08
Medlem
JediVonCyrodiils avatar
Blev en resa till bokhandeln i helgen, köpte:

Dödssynden av Harper Lee

Gustavs grabb av Leif GW Persson

Mörkrets ring: Alvklingan
Och Mörkrets ring: Svarta lansen, båda av Nick Perumov

Ska bli spännande att läsa dessa böcker då jag hört bra saker om dem, speciellt Dödssynden. Vad tycker nu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in