2015-08-17, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nilssonemma
Jag har precis införskaffat mig boken "Byggfirman" som är skriven av Staffan Nordstrand. En bok som jag sett många rekommendera och som jag velat läsa länge. Har inte hittat den i någon bokhandel nära mig så fick beställa den på nätet, här är den för er som känner för det: https://www.adlibris.com/se/bok/byggfirman-9789175791043

Vad tyckte du om boken? Köpte du den som pocket eller bunden? Finns den som ljudbok än tror du?
Citera
2015-08-17, 09:20
Medlem
GeneralPoops avatar
Senaste paketet med böcker som hämtades ut innehöll två böcker.

Den första var Battlecry: Sten Omnibus av Chris Bunch. Skön sci-fi och gillade Shadow Warrior-böckerna av samma författare. Så tog en chansning att även resterande skulle vara bra (vilket dom var). Det är en samling av dom tre första böckerna om Karl Sten och hans äventry i galaxen.
Finns två samlingsböcker till som kommer beställas.

Den andra boken var K2: Life and Death on the World's Most Dangerous Mountain av Ed Viesturs och David Robets.
Ed är en av dom få som tagit alla 13 8.000-meters berg utan syrgas och vad jag förstått en väldigt säker klättrare som har ett högt säkerhetstänk. Ett motto han lever efter är "getting to the top is optional, getting down is mandatory" vilket verkar vettigt i mina öron.
I den här boken så går han igenom 5 expeditioner av betydelse till berget K2 och ger sina synpunkter på vad som kan ha hänt och hur det eventuellt hade kunnat undvikas. Och det gör han utan att låta uppblåst eller pompös.
Beställde den boken då jag tyckte den verkade intressant. Plus att K2, när man ser det på bild, ser ut att vara ett jävligt tufft berg att bestiga
Citera
2015-08-17, 12:09
Medlem
NightLifeTrips avatar
Senaste inköpen från de trevliga bokborden på Drottninggatan:

Vilhelm Ekelund - Sak och Sken

August Strindberg - Ur Ockulta Dagboken

Vilhelm Ekelund - Lefnadsstämning

Vilhelm Ekelund - Skoltal

Persian Proverbs

Bo Bergman - Epiloger

Bo Setterlind - Hamlet i Strängnäs

Carl göran Ekerwald - Jämtarnas Land

Fick också ett exemplar av tidskriften Aurora av föreningen Romantiska Förbundent; Ett underbart nummer med fokus på Rumi och Goethe.
Citera
2015-08-17, 12:13
Bannlyst
Fleming Broman - Ursäkta mitt namn är Broman

Mycket intressant bok för övrigt!
Citera
2015-08-17, 12:18
Medlem
Burnhams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NightLifeTrip
Senaste inköpen från de trevliga bokborden på Drottninggatan:

Vilhelm Ekelund - Sak och Sken

August Strindberg - Ur Ockulta Dagboken

Vilhelm Ekelund - Lefnadsstämning

Vilhelm Ekelund - Skoltal

Persian Proverbs

Bo Bergman - Epiloger

Bo Setterlind - Hamlet i Strängnäs

Carl göran Ekerwald - Jämtarnas Land

Fick också ett exemplar av tidskriften Aurora av föreningen Romantiska Förbundent; Ett underbart nummer med fokus på Rumi och Goethe.
Själv hittade jag inget intressant

Hur mycket kostade hela alltet?
Citera
2015-08-18, 15:11
Medlem
NightLifeTrips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burnham
Själv hittade jag inget intressant

Hur mycket kostade hela alltet?

Ja det var mycket krimskrams men det gäller att hålla ögonen öppna

Allt som allt betalade jag 140 kronor.
Citera
2015-08-18, 16:10
Medlem
Citat:
Jag har precis införskaffat mig boken "Byggfirman" som är skriven av Staffan Nordstrand. En bok som jag sett många rekommendera och som jag velat läsa länge. Har inte hittat den i någon bokhandel nära mig så fick beställa den på nätet, här är den för er som känner för det: https://www.adlibris.com/se/bok/byggfirman-9789175791043

Beställt denna, kul!
Citera
2015-08-20, 15:43
Medlem
Citat:

Sinnessjukt hur poppis den är nu.
Citera
2015-08-20, 19:42
Medlem
jimmyfingerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slottsherre
jag har en Slas-period just nu

Gött för dig! Jag hade en i våras då jag läste en handfull Slas-böcker plus Blåbärsmaskinen. Det är enkla, fina böcker.
Citera
2015-08-29, 19:52
Medlem
keratarchess avatar
Kikade in på Myrorna; kom ut med: I skuggan av framtiden av Sven-Eric Liedman, Birgitta i Sverige av Sven Stolpe och I Världsfurstens harem av Göran Hägg.

Har även lånat Dagbok från Rom av Gunnel Vallquist som handlar om processen kring andra Vatikankonciliet.

Lägger vantarna på I Världsfurstens harem direkt, handlar om den mycket intressanta Stagnelius och hans liv.
Citera
2015-08-30, 05:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av keratarches
Kikade in på Myrorna; kom ut med: I skuggan av framtiden av Sven-Eric Liedman, Birgitta i Sverige av Sven Stolpe och I Världsfurstens harem av Göran Hägg.

Har även lånat Dagbok från Rom av Gunnel Vallquist som handlar om processen kring andra Vatikankonciliet.

Lägger vantarna på I Världsfurstens harem direkt, handlar om den mycket intressanta Stagnelius och hans liv.
Berätta vad du tyckte om "I världsfurstens harem" när du läst den?! Är nyfiken både på den och på Gunnel Vallqvist.
Citera
2015-08-30, 19:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av keratarches

Citat:
Ursprungligen postat av rosalenin
Berätta vad du tyckte om "I världsfurstens harem" när du läst den?! Är nyfiken både på den och på Gunnel Vallqvist.

Jag är också nyfiken på Vallquists dagbok. Återkom gärna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in