2012-09-06, 19:38
  #3709
Medlem
saftad_burks avatar
Böll - Doktor Murkes samlade tystnad

Andric - Helvetets förgård

Conrad - Heart of Darkness

Englund - Stridens skönhet och sorg

Hochschild - Kung Leopolds vålnad

Sturlusson - Nordiska kungasagor vol. 1

Edit:

Glömde det bästa!

Knut Hamsun - På igengrodda stigar

Den har jag sett fram emot länge!
__________________
Senast redigerad av saftad_burk 2012-09-06 kl. 19:50.
Citera
2012-09-06, 22:41
  #3710
Bannlyst
Fallet Thomas Quick. Att skapa en seriemördare - Hannes Råstam
Outer dark - Cormac McCarthy
The sunset limited - Cormac McCarthy
Citera
2012-09-07, 18:32
  #3711
Medlem
Ett gäng med tyska vitböcker inhandlades för en spottstyver i veckan.
Citera
2012-09-07, 18:33
  #3712
Medlem
Dagens runda:

Saeterbakken, Stig - Genom natten

Bolano, Roberto - Nazistlitteratur i Amerika

Norin, Marie - Vit vit
Citera
2012-09-10, 11:52
  #3713
Medlem
Shalashaskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maslennikov
Dagens runda:

Saeterbakken, Stig - Genom natten

Bolano, Roberto - Nazistlitteratur i Amerika

Norin, Marie - Vit vit
Genom natten läste jag precis.
Kuslig och bra.

Nazistlitteratur i Amerika är jag sugen på. Återkom med omdöme.

För egen del har jag inte köpt men väl hittat nedanstående i grovsoprummet:
Kristian Lundberg - Yarden
Äntligen kan jag se vad "the fuss is all about".

Jorge Luis Borges - Fiktioner
Jaha, då har man två.

Mikael Parkvall - Lagom finns bara i Sverige: och andra myter om språk
Blir en dubblett men denna är verkligen en pärla i folkbildning och en riktig "faktoid-krossare".

Mario Vargas Llosa - Tant Julia och författaren
Lånade hem och läste halva när han precis fått sitt Nobelpris.
Läser kanske sista halvan nu.
Citera
2012-09-10, 12:50
  #3714
Medlem
Återkommer med omdöme. Ska läsa ikväll.

Yarden har sina stunder. Påminner en del om Göran Palms böcker om tiden på LM, fast Yarden är betydligt mer sentimental och ibland åt det lätt patetiska hållet...

Citat:
Ursprungligen postat av Shalashaska
Genom natten läste jag precis.
Kuslig och bra.

Nazistlitteratur i Amerika är jag sugen på. Återkom med omdöme.

För egen del har jag inte köpt men väl hittat nedanstående i grovsoprummet:
Kristian Lundberg - Yarden
Äntligen kan jag se vad "the fuss is all about".

Jorge Luis Borges - Fiktioner
Jaha, då har man två.

Mikael Parkvall - Lagom finns bara i Sverige: och andra myter om språk
Blir en dubblett men denna är verkligen en pärla i folkbildning och en riktig "faktoid-krossare".

Mario Vargas Llosa - Tant Julia och författaren
Lånade hem och läste halva när han precis fått sitt Nobelpris.
Läser kanske sista halvan nu.
Citera
2012-09-10, 19:31
  #3715
Medlem
hetfields avatar
Bjuder på en bild på några nyförvärv: http://oi50.tinypic.com/2d7tsns.jpg

Citera
2012-09-11, 15:14
  #3716
Medlem
Shalashaskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hetfield
Bjuder på en bild på några nyförvärv: http://oi50.tinypic.com/2d7tsns.jpg

Verkligen trevligt att du även bjöd på en bild!
Bilder är, vad jag vet, en nyhet i tråden.
Hoppas fler tar efter, jag ska försöka!
Citera
2012-09-11, 21:06
  #3717
Medlem
hetfields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shalashaska
Verkligen trevligt att du även bjöd på en bild!
Bilder är, vad jag vet, en nyhet i tråden.
Hoppas fler tar efter, jag ska försöka!
Det hoppas jag också! Förutom att det är roligare att titta på bilder (än på listor) så kan man ju även få lite koll på hur utgåvan är.
Citera
2012-09-15, 19:17
  #3718
Medlem
P.Gs avatar
Danilo Kiš - Tidiga sorger. Har verkligen noll koll på serben, men jag gillar skarpt Lind & Co:s serie Nittonhundra i vilken den har utgivits, så mina förhoppningar är höga.

Johan Ludvig Runeberg - Fänrik Ståls sägner. Dags för en omläsning.
Citera
2012-09-15, 19:50
  #3719
Medlem
Köpte igår Vagabond, andra boken i Bernard Cornwells Grail-serie, detta efter att jag läste ut föregångaren Harlequin på mindre en vecka.

Inte överdrivet djupa böcker, men de är god underhållning och Cornwell är kungen av historical fiction.
Citera
2012-09-19, 12:03
  #3720
Medlem
elopis avatar
Igår fick jag hem Christer Lundbergs Gräspojken och på grund av förkylning så var den ju snabbt utläst. Jag köpte den för att jag gillar Christer (P3) och för att hans vän Morgan Larssons Radhusdisco var underhållande, alltså torde denna också vara det. Haha. Impulsklickade så fort jag såg att han släppt den.

Den påminde om Hundraåringen som klev ut... Lätt och skrattframkallande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in