Nazistlitteratur i Amerika är jag sugen på. Återkom med omdöme.
För egen del har jag inte köpt men väl hittat nedanstående i grovsoprummet:
Kristian Lundberg - Yarden
Äntligen kan jag se vad "the fuss is all about".
Jorge Luis Borges - Fiktioner
Jaha, då har man två.
Mikael Parkvall - Lagom finns bara i Sverige: och andra myter om språk
Blir en dubblett men denna är verkligen en pärla i folkbildning och en riktig "faktoid-krossare".
Mario Vargas Llosa - Tant Julia och författaren
Lånade hem och läste halva när han precis fått sitt Nobelpris.
Läser kanske sista halvan nu.
Yarden har sina stunder. Påminner en del om Göran Palms böcker om tiden på LM, fast Yarden är betydligt mer sentimental och ibland åt det lätt patetiska hållet...
Citat:
Ursprungligen postat av Shalashaska
Genom natten läste jag precis.
Kuslig och bra.
Nazistlitteratur i Amerika är jag sugen på. Återkom med omdöme.
För egen del har jag inte köpt men väl hittat nedanstående i grovsoprummet:
Kristian Lundberg - Yarden
Äntligen kan jag se vad "the fuss is all about".
Jorge Luis Borges - Fiktioner
Jaha, då har man två.
Mikael Parkvall - Lagom finns bara i Sverige: och andra myter om språk
Blir en dubblett men denna är verkligen en pärla i folkbildning och en riktig "faktoid-krossare".
Mario Vargas Llosa - Tant Julia och författaren
Lånade hem och läste halva när han precis fått sitt Nobelpris.
Läser kanske sista halvan nu.
Danilo Kiš - Tidiga sorger. Har verkligen noll koll på serben, men jag gillar skarpt Lind & Co:s serie Nittonhundra i vilken den har utgivits, så mina förhoppningar är höga.
Johan Ludvig Runeberg - Fänrik Ståls sägner. Dags för en omläsning.
Igår fick jag hem Christer Lundbergs Gräspojken och på grund av förkylning så var den ju snabbt utläst. Jag köpte den för att jag gillar Christer (P3) och för att hans vän Morgan Larssons Radhusdisco var underhållande, alltså torde denna också vara det. Haha. Impulsklickade så fort jag såg att han släppt den.
Den påminde om Hundraåringen som klev ut... Lätt och skrattframkallande.