2012-04-05, 11:26
Medlem
Dagens runda på Stadsmissionen gav:

Nilsson, Johannes - Hövding (Läste Recension när den kom ut och var inte helt övertygad om dess storhet. Nu har då denna lilla bok kommit ut, och efter ett upplyftande omnämnade hos den gamle marxisten Oskorei på annan plats i etern, så föll det sig naturligt att jag även tar mig an denna lilla sak. Dessutom, Stadsmissionen, så inte något större utgift)

Tidholm, Svante - Loser (Har lyckats slarva bort mitt tidigare exemplar. Troligen utlånat. Läste om lite i den på vägen hem på bussen. Intryck än så länge: nja, men kul.)
Citera
2012-04-05, 11:26
Medlem
MichJus avatar
Eva Bodfält - kontaktkontraktet. en hundbok jag hört mycket positivt om så den ville ja läsa
Citera
2012-04-05, 20:07
Medlem
BaalZeBubs avatar
Pierre Krebs - Fighting for the Essence: Western Ethnosuicide or European Renaissance?

http://www.arktos.com/pierre-krebs-fighting-for-the-essence.html

Varför? Jo, boken är ny och verkar vara intressant. Mycket mer vet jag inte.

http://www.bookdepository.co.uk/Fighting-for-Essence-Pierre-Krebs/9781907166594

"In Fighting for the Essence, Dr. Pierre Krebs offers a critique of multiculturalism, showing how it is an ideology that ultimately destroys all cultures - not just the Western - in favour of a grey conformity. This book is a call to take sides in the struggle between those who uphold their ethnic identity and the forces of the global marketplace."
Citera
2012-04-06, 08:05
Medlem
Eremitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilverTip
Mina egna minnen av den är så dimmiga att jag undrar om jag ens läste ut den. Kanske dags att plocka fram den igen?

Har Eremiten läst den? I så fall, vad tyckte du?
Jag har läst den, men mina minnen är nog dimmigare än dina. Med tanke på att boken har fått en plats i min bokhylla måste jag ha uppskattat den, annars skulle jag ha gett bort den.
Citera
2012-04-08, 14:56
Medlem
Pope666s avatar
http://www.bokus.com/bok/9781882770830/burmese-pythons/

Fick den som födelsedagspresent För att jag är intresserad av djur o gärna ormar då. Fascinerad av dessa bjässar också.

Ger mig en någon slags konstig självtillfredsställelse o ligga o läsa i sängen dessa böcker o fantisera om att jag ska skaffa en bjässe till orm.
Citera
2012-04-09, 00:14
Medlem
tsews avatar
Julius Evola - Revolt against the modern world.
Citera
2012-04-09, 00:54
Medlem
saftad_burks avatar
En gammal och mycket vacker utgåva av Decamerone, rikt illustrerad med diverse annat vettigt, såsom förord och fotnoter. Köpte den inte i egentlig mening, men fick den av morfar efter att jag utfört lite kroppsarbete i trädgården. Mormor har till på köpet gett mig hennes gamla familjebibel, stor som ett halvt kassavalv och utomordentligt vacker. Vet fan hur jag ska få hem den bara. I väskan får den inte plats...

Edit:

Beställde lite nu med...

1.

De isländska sagorna I-V. Landssagor.
Upptäcktssagor. Sydvästlandssagor. Västlandssagor.
Nordvästislands sagor. Sagorna från mellersta och
östra nordisland. Sagorna från öst- och
sydisland.Tolkning, med skaldevers och kommentar
av Åke Ohlmarks.
Stureförlaget 1975. 522, (1); 524, (2); 551, (2):
559,, (1); 56,0 (2) sido. Teckningar av Uno
Stallarholm. Förlagets konstläderband med
ryggdekor i guld och helt guldsnitt. Fem volymer.
Numrerad upplaga, nr 114 av 500 exemplar. Tryckt
för namngiven ägare.
1200:-

2.

Oe Kensaburo
Teach us to Outgrow Our Madness. Four short
novels.
Grove Press US 1977. 261 pages. Translated and
with an introduction by John Nathan. Paperback.
70:-

3.

Rasmussen Knud
Grönländska Myter och Sagor med kulturhistorisk
inledning.
Natur och Kultur 1926. 206 sidor + 16 planscher
därav 6 i färg samt utvikbar karta. Förlagets röda
halvfranska band med gulddekorerad rygg,
marmorerat pärmpapper samt färgat övre snitt.
Rygghuvudet något nött, ryggen blekt med små
fläckar. Namnteckning.
100:-

Goda tider!
Senast redigerad av saftad_burk 2012-04-09 kl. 01:24.
Citera
2012-04-09, 16:22
Medlem
SiSeniors avatar
Slash av Slash och Saul Hudson
Jag är Ozzy av Osbourne och Chris Ayres
A Life in Metal av Dave Mustaine
Citera
2012-04-11, 18:39
Medlem
QuiDocetDiscits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saftad_burk
En gammal och mycket vacker utgåva av Decamerone, rikt illustrerad med diverse annat vettigt, såsom förord och fotnoter. Köpte den inte i egentlig mening, men fick den av morfar efter att jag utfört lite kroppsarbete i trädgården. Mormor har till på köpet gett mig hennes gamla familjebibel, stor som ett halvt kassavalv och utomordentligt vacker. Vet fan hur jag ska få hem den bara. I väskan får den inte plats...
...

Åh, låter ju underbart! Själv ska jag beställa Camus "Myten om Sisyfos" samt Hesses "Stäppvargen".
Citera
2012-04-12, 00:49
Medlem
NixYOs avatar
Senaste köpen:
  • Computer: A History of the Information Machine - Martin Campbell-Kelly & William Aspray
  • UNIX: The Textbook - Syed Mansoor Sarwar, Robert Koretsky & Syed Aqeel Sarwar
  • Att skriva för film - Kjell Sundstedt

Citat:
Ursprungligen postat av saftad_burk

Gällande Decamerone: är det den översättningen som ligger väldigt nära originalet?
Edit 2 - Är den översatt av Christoffer Eichhorn, för i sådana fall är det den översättningen som jag läste om som ligger väldigt nära originalet?

Vilken översättning av Bibeln blev det nu? Det borde vara 1917. Innehåller din familjebibel även Apokryferna som översattes 1921?

Edit
Citat:
Ursprungligen postat av tsew

Vad tycker du om boken än så länge eller har du inte hunnit påbörja läsningen av den?
Senast redigerad av NixYO 2012-04-12 kl. 01:01. Anledning: Edit & Edit 2
Citera
2012-04-12, 07:38
Medlem
Ah, en klassiker...

Citat:
Ursprungligen postat av tsew
Citera
2012-04-12, 18:03
Medlem
NixYOs avatar
Fick precis hem Död på krita av Louis-Ferdinand Céline.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in