2011-10-26, 18:52
Medlem
Shalashaskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flu
Måste genast beställa Thomas Bernhard-boken. Tack för tipset.
Min senaste beställning:
Karl Ove Knausgård - Min kamp 3
Kristian Lundberg - Och allt ska vara kärlek
Watabe Yukichi - A criminal investigation
Du kan ju passa på att även inkludera Mina priser och Wittgensteins brorson i beställningen också.

Ang. Knausgård så blev jag lite avtänd av allt tjat i tvåan.
Men efter att ha kollat på denna intervju så blev jag återigen lite sugen så det slutar väl med att jag tar mig igenom trean också.
Citera
2011-10-26, 21:44
Medlem
Midnights avatar
Min senaste var "Fallet avslutat" skriven av Michael Connelly.

Bra författare och bra böcker som jag kan rekommendera.
Citera
2011-10-26, 22:10
Medlem
Bearman93s avatar
Beställde bok 4,5 och 6 i serien "The Wheel of Time" av Robert Jordan.

Läste serien när jag var yngre och nu ska de ge ut en ny bok (den sista!!) det + att jag inte har läst de 3 senaste böckerna fick mig att börja läsa de 3 första böckerna jag hade och nu vill jag fortsätta att läsa serien.
Citera
2011-10-27, 18:48
Medlem
Tog en sväng förbi Stadsmissionen idag:

Rapp Johansson, Sofia - Silverfisken
Kapucinski, Ryszard - På resa med Herodotos
Eco, Umberto - Gårdagens ö
Barnes, Julian - Över kanalen
Winterson, Jeanette - Oranges are not the only fruit

anledning... tja, ett billigt sätt att bistå mig själv i upprätthållandet av ett bokbruk.
Citera
2011-10-29, 15:24
Medlem
Dagens runda gav:

Adolfsson, Eva
- I gränsland - Essäer om kvinnliga författarskap (Alldeles ypperlig essäsamling om kvinnolitteratur. Står sig än idag. Haft den tidigare, men lånade ut den till en då uppsatsskrivande väninna och såg aldrig röken av den igen)

Schiöler, Niklas - Konstellation (Köptes mer som stapelvara i vardagsläsandet. Säkert bra toalettläsning)

Goethe, JW - Självbiografiska skrifter (trevlig antologi. skänker mig nog en god stund eller två)

Key-Åberg, Sandro - Lovsånger (Hans åttonde diktsamling. Fick den på köpet. Verkar emellertid vara stundtals riktigt bra efter snabb genombläddring)

Edfelt, Johannes - Rosenträdet (Innehåller tolkningar av Novalis, Trakl, Brecht m.fl. Edfelts bredd imponerar mer och mer allteftersom man får inblick i hans livsverk)
Citera
2011-10-29, 15:30
Medlem
FarbrorKjells avatar
Tokerier i Spårköping, underbart rolig
Citera
2011-10-29, 16:19
Medlem
IshethZenunims avatar
Jag köpte igår "Mörkersikt - annorlunda sagor om kaos" av Johannes Källström. Det är inte var dag en svensk författare debuterar med en skräcknovellsamling, så det var ett givet köp (än mer så med tanke på att det är vad jag själv vill göra).
Citera
2011-10-29, 16:43
Medlem
SmileuronTVs avatar
Blod, eld, död En Svensk metalhistoria. Av Ika Johannesson och Jon Jefferson Klingberg.

Den handlar om extrem-metallens framväxt i Sverige under slutet på 80-och 90-talen.
Eftersom jag var med på den tiden då det begav sig är den intressant och igenkänningsfaktorn hög. Jag gillar särskilt kapitlen och Pelle "Dead" och "Dissection" Jon.
Citera
2011-10-29, 17:43
Medlem
Gregsons avatar
Bo Setterlind - Den tid det tar att gå längs floden
Karen Blixen - Sju romantiska berättelser
Hong Ying - Svekets sommar
Alias Grace - Margaret Atwood
Gao Xingjian - När jag köpte ett spinnspö åt farfar
Kathy Acker - Blod och tarmar i plugget
Johannes Edfelt - Etsningar och skuggspel
Johannes Edfelt - Insyn
Imre Kertész - Mannen utan öde
Tom Hedlund - Stormens anatomi
Wystan Hugh Auden - Och i vår tid

För att de kostade fem kronor styck.
Citera
2011-10-30, 17:38
Medlem
Köpte Antoine de-Saint Exupery - The little prince och George Orwell - Animal farm
Citera
2011-10-30, 19:00
Bannlyst
Och solen har sin gång
och Farväl till vapnen, båda av Ernest Hemingway.

Jag har inte läst nåt av Hemingway på väldigt länge, så det var därför jag köpte dem.
Citera
2011-10-30, 20:34
Medlem
saftad_burks avatar
Emmanuel le Roy Ladurie - Montaillou - En fransk by 1294-1324 (Historia. Bygger på de extremt detaljerade förhörsprotokol som finns kvar sedan inkvisitionen.)

Thomas von Vegesack - Tankens aristokrater eller pennans betjänter - De intelektuella 1898 - 1968

English Stained Glass of the Medieval Period (83 helsidor, med inledning och kommentarer om varje bild. Stor spännvidd.)

Ting Yao Kang - Månens och vindarnas lek

Kalevala och de finska folksångernas värld
Senast redigerad av saftad_burk 2011-10-30 kl. 20:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in