2010-11-26, 01:14
Medlem
saftad_burks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naletof
Före det så köpte jag två Taschen-utgåvor om Watteau och Goya, dels för studierna, men även av ett rent nöje från min sida
Klockrent geni!

Kan tipsa om dokumentären Goya - Crazy as a genius.

Förstår inte hur pissluffare som Dali kan vara älskade medan Goya får så lite uppmärksamhet.
Citera
2010-11-26, 14:00
Medlem
Rakiis avatar
Var på Röda Korset i morse och köpte Firman (John Grisham) och Mardrömmen (Kenzaburo Oe).

Pyntade tio kronor.
Citera
2010-11-26, 15:26
Medlem
Ska snart förbi pocketshop för lite inhandlande utav böcker, någon som på rak arm kan ge några tips? Gillar biografier och faktaböcker.

Återkommer med vad jag köpte sedan
Citera
2010-11-26, 16:46
Medlem
saftad_burks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonSlyna
Ska snart förbi pocketshop för lite inhandlande utav böcker, någon som på rak arm kan ge några tips? Gillar biografier och faktaböcker.

Återkommer med vad jag köpte sedan
David Dukes 'Jewish Supremacism' finns gratis i min signatur!

Annars borde du försöka leta upp George Orwells Hyllning till Katalonien, som handlar om George Orwells tid i spanska inbördeskriget. Mycket intressant och lärorikt! Tvivlar dock på att den finns på pocketshop, men Banditer: en historia om hämnd och desperados (eller någonting i den stilen) borde finnas i tryck. Ganska ny om banditkulturen som frodade på de italienska öarna innan det att fastlandet kom och tog över. Ganska smalt ämne, men underhållande läsning.
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Var på Röda Korset i morse och köpte Firman (John Grisham) och Mardrömmen (Kenzaburo Oe).

Pyntade tio kronor.
Du ska alltså ge honom ännu ett försök!

Själv påbörjade jag M/T & Skogens Under för ett par dagar sedan. Samma fascinerande blandning av lokalhistoria, japansk folksaga och nutida Japan som Tid för fotboll, men det ser ut att kunna utvecklas till någonting väldigt eget så småningom.

Ska nog till korset imorrn, så får vi se vad det blir.
Citera
2010-11-26, 18:36
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saftad_burk
Du ska alltså ge honom ännu ett försök!

Ja, jag tänkte det. På något vis talar min magkänsla om för mig att denna lär vara "lättare" att ta till sig än Tid för fotboll. Huruvida det stämmer får vi se.

Har du läst den boken själv?
Citera
2010-11-26, 20:12
Medlem
saftad_burks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Ja, jag tänkte det. På något vis talar min magkänsla om för mig att denna lär vara "lättare" att ta till sig än Tid för fotboll. Huruvida det stämmer får vi se.

Har du läst den boken själv?
Inte än, men den står och kö. Kanske blir dags efter M/T, om man inte väljer att "lagra den" en stund till.

Skriv gärna lite vad du tycker om den sen. Finns någon tråd om gamle Kenzaburo här på forumet.

Ska läsa lite M/T nu, men vi höres!
Citera
2010-11-26, 20:19
Medlem
Big89Daddys avatar
Elitförband i Norden av Lars Gyllenhall samnt Hitlers Fallskärmsjägare av Charles Withing.

Den första för att jag precis muckat ur ett förband som finns med i boken och den andra för att jag är allmänt intresserad av krigshistoria.
Citera
2010-11-26, 23:26
Medlem
Citat:
David Dukes 'Jewish Supremacism' finns gratis i min signatur!

Annars borde du försöka leta upp George Orwells Hyllning till Katalonien, som handlar om George Orwells tid i spanska inbördeskriget. Mycket intressant och lärorikt! Tvivlar dock på att den finns på pocketshop, men Banditer: en historia om hämnd och desperados (eller någonting i den stilen) borde finnas i tryck. Ganska ny om banditkulturen som frodade på de italienska öarna innan det att fastlandet kom och tog över. Ganska smalt ämne, men underhållande läsning.

Hittade ingen utav dom, inte oväntat kanske med tanke på att det var pocketshop vid centralen. Blev en utfyllnad bland rockbiografierna med en bok om AC/DC istället. SÅ den ska avverkas, 500 sidor räcker nog ett tag.
Citera
2010-11-27, 15:53
Medlem
JayPs avatar
Köpte bok 1-12 i Wheel of Time serien då jag nyligen fick veta att de sista böckerna i serien inte kommer översättas till svenska.

På svenska heter serien Sagan om Drakens Återkomst och finns upp till bok 11 i 22 delar.

Köpte också Paulo Choelo - Zahiren, Veronika bestämmer sig för att dö och Brida!
Citera
2010-11-27, 23:23
Medlem
naletofs avatar
Citat:
Klockrent geni!

Kan tipsa om dokumentären Goya - Crazy as a genius.

Förstår inte hur pissluffare som Dali kan vara älskade medan Goya får så lite uppmärksamhet.

Javisst! Älskar honom! Tack för tipset btw, ska kolla in den.
Citera
2010-12-02, 22:20
Medlem
Infiltratören av Weirup köptes idag för tio kr på Myrorna. Slog till direkt, hoppas den är bra.
Citera
2010-12-02, 23:14
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonSlyna
Infiltratören av Weirup köptes idag för tio kr på Myrorna. Slog till direkt, hoppas den är bra.

Jodå, klart läsvärd är den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in