2010-08-24, 10:39
Medlem
janwindahls avatar
Köpte ett exemplar av "Om detta må ni berätta" på Tradera.
Anledningen var att jag blev av med mitt ex för några år sedan och jag har länge velat läsa den igen.
Intressant och chockerande om Förintelsen.
Citera
2010-08-24, 17:20
Avslutad
köpte Tårtgeneralen idag eftersom jag har fått ett gott ord för den av en kompis. sen är det ju filip och fredrik som har skrivit den, så det ska bli spännande och se vad den kan erbjuda
Citera
2010-08-24, 17:47
Medlem
Mortons avatar
Jag köpte en inbunden utgåva av Orwells 1984. Jag hade den sedan tidigare i pocket, men pocket är ju sisådär.
Citera
2010-08-24, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shut up donnie
Det är t ex en fördel att ha läst, eller att åtminstone ha en bra uppfattning om bibeln om du ska läsa den. Annars går mycket förlorat.

Vad går förlorat? Jag har läst Bibeln men kan inte påstå att den erfarenheten berikade min läsning av Zarathustra...

Citat:
Ursprungligen postat av janwindahl
Köpte ett exemplar av "Om detta må ni berätta" på Tradera.
Anledningen var att jag blev av med mitt ex för några år sedan och jag har länge velat läsa den igen.
Intressant och chockerande om Förintelsen.

Är det den där boken fylld med groteska detaljer och bilder på massgravar som de skickade ut till småbarn?
Citera
2010-08-25, 09:21
Medlem
Shut up donnies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonFabrizio
Vad går förlorat? Jag har läst Bibeln men kan inte påstå att den erfarenheten berikade min läsning av Zarathustra...

Var du full när du läste den?
Citera
2010-08-25, 09:42
Medlem
davkeis avatar
ISBN: Titel.

186119052 HERRIN, JUDITHET BYSANTINSKA RIKET
9170280487 BAIGENT, MICHAELÖDAHAVSRULLARNAS HEMLI
9185377856 LILJEGREN, BENGT:ALEXANDER DEN STORE d
9113019783 HERODOTOS:HERODOTOS HISTORIA

9172320532 ROOS, INGALILL:ENERGITJUVAR : I FAMILJEN
1590302257 TZU, SUN:ART OF WAR 1
9173372277 SIMONSON, NISSE:VARFÖR MÅR VI SÅ DÅLIGT
9127026906 MACHIAVELLI, NICCOLÒ:FURSTEN

Historia är kul
Citera
2010-08-25, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shut up donnie
Var du full när du läste den?

Stundtals, ja.
Citera
2010-08-25, 21:56
Medlem
janwindahls avatar
Citat:
Är det den där boken fylld med groteska detaljer och bilder på massgravar som de skickade ut till småbarn?

Ahh exakt
Citera
2010-08-25, 22:02
Medlem
rubbergirls avatar
"Tre sekunder" av Roslund & Hellström då jag läst deras tidigare böcker som är sjukt bra. De går bara inte att lägga ifrån sig
Citera
2010-08-25, 23:05
Medlem
saftad_burks avatar
Citat:
Om jag inte minns fel innehåller den även en mängd faktafel.

Föga förvånande har den inte skrivits av seriösa historiker utan av två vanliga mediajudar, Stephande Bruchfeld (som enligt google ska vara extremt pro-judisk och näst intill rasistisk i sin inställning till judarna som det överlägsna folket) och Paul Levine, som ironiskt nog är känd främst för sina fiktiva berättelser.

Minns när jag gick i grundskolan och det kommer hela drösar av sådana där böcker som de prackade på oss allihop. Jag, som många andra, glufsade i mig det hela utan att ifrågasätta sanningshalten men när jag läste om den något år senare fick jag en känsla av att det hela var väldigt vinklat, och så gick det som det gick. Nu sitter man här med en judekonspirationsspruta i armen, bara för att man testade att ifrågasätta sionisterna en gång för att det verkade spännande.
Citera
2010-08-26, 07:57
Medlem
janwindahls avatar
Blev en Stephen King-beställning igår.
Strax efter solnedgången
Pestens Tid (den nya storpocket-utgåvan, oavkortad, vill inte förstöra min pocketversion)
Hans-Åke Lilja - Liljas Library (samling av intervjuer med King och King-relaterade människor, dock var den slut hos leverantören så den togs bort från beställningen)
Citera
2010-08-26, 16:59
Medlem
ElakPistols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av janwindahl
Blev en Stephen King-beställning igår.
Strax efter solnedgången
Pestens Tid (den nya storpocket-utgåvan, oavkortad, vill inte förstöra min pocketversion)
Hans-Åke Lilja - Liljas Library (samling av intervjuer med King och King-relaterade människor, dock var den slut hos leverantören så den togs bort från beställningen)
Var på vippen att beställa Lilja's Library, jag med. Visserligen har jag läst nästan allt redan, men det är ändå kul att ha i tryckt format att återkomma till.

Istället blev det Skeptikerskolan av CJ Åkerberg och Andreas Anundi. Killar med huvudet på skaft, så den ser jag fram emot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in